• Anonym (Trådskaparen)

Känslan av skörhet...

Gravid v 25, och en känsla av sån skörhet (?) har smugit sig in? Är normalt både känslosam men också rätt tuff som person med stor drivkraft, men nu? Lätt till tårar, lätt att känna oro för framtiden. Längtar så mycket efter att få träffa bebis, samtidigt som det känns som jag inte har en aning hur jag ska kunna skydda den mot allt. Mot covid, andra sjukdomar, mobbing och elakheter.

Tror det hänger lite ihop med insikten att kommer bebis nu så finns det en chans att den kommer kunna klara sig. Får jag problem nu så är det förlossningen som jag ska vända mig till. Det blev så konkret på något vis att det är en liten människa där.

Men skörheten alltså kunde jag vara utan, känslan att alla beslut är extremt stora och livsavgörande.

• Svar på tråden Känslan av skörhet...
  • Anonym (G)

små barn blir inte sjuka i covid. 

• Anonym (G)
    Anonym (Mamma2) skrev 2021-06-28 10:08:24 följande:

Ja det är mycket att fundera på, du har ju tex detta att du kanske går bort och inte är där för ditt barn just nu i dessa tider, och du ska föda på sjukhus! Du kan ju bli smittad av covid där? Eller att barnet får någon sorts psykisk sjukdom i framtiden, eller handikapp, eller sjukdomar i allmänhet, eller att barnet kan bli utsatt på dagis/skola! Det lurar pedofiler och mobbare runt vrår. Sen har vi ju hela den här saken med förlossningen, det har ju hänt att barn inte överlever, eller du blir skadad där nere för livet, jag har hört många som fick ha stomipåse efter födsel. Sen en annan aspekt är ju oron över barnet som tonåring, när det vill gå sin egen väg, vara ute med vänner, festa! Man har ju läst om ungdomar som dricker och badar och drunknar, sånt kan du ju inte påverka. Sen är det ångest när barnet är vuxet och ska flytta hemifrån och lämnar dig! Det finns så mycket!

Fast vid det laget är hon ju vaccinerad..
  • Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (G) skrev 2021-06-28 09:55:28 följande:

små barn blir inte sjuka i covid. 

De kan bli, även om det är ovanligt.

Ja det är mycket att fundera på, du har ju tex detta att du kanske går bort och inte är där för ditt barn just nu i dessa tider, och du ska föda på sjukhus! Du kan ju bli smittad av covid där? Eller att barnet får någon sorts psykisk sjukdom i framtiden, eller handikapp, eller sjukdomar i allmänhet, eller att barnet kan bli utsatt på dagis/skola! Det lurar pedofiler och mobbare runt vrår. Sen har vi ju hela den här saken med förlossningen, det har ju hänt att barn inte överlever, eller du blir skadad där nere för livet, jag har hört många som fick ha stomipåse efter födsel. Sen en annan aspekt är ju oron över barnet som tonåring, när det vill gå sin egen väg, vara ute med vänner, festa! Man har ju läst om ungdomar som dricker och badar och drunknar, sånt kan du ju inte påverka. Sen är det ångest när barnet är vuxet och ska flytta hemifrån och lämnar dig! Det finns så mycket!

Tycker du det är roligt att skriva såna här inlägg till någon som i känsliga rummet beskriver sig som skör? Du gör mig dock mer irriterad än något annat eftersom du uppenbart vill trigga och provocera.
  • Anonym (G)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2021-06-28 10:22:15 följande:
    De kan bli, även om det är ovanligt.

Tycker du det är roligt att skriva såna här inlägg till någon som i känsliga rummet beskriver sig som skör? Du gör mig dock mer irriterad än något annat eftersom du uppenbart vill trigga och provocera.
    Inte ovanligt, extremt ovanligt. Det är ovanligt att vuxna blir sjuka. Så att barn blir det är inte ens nåt att vara orolig över. Är de äldre multisjuka som riskerar bli sjuka, och de är vaccinerade nu
  • Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (G) skrev 2021-06-28 10:28:17 följande:

Inte ovanligt, extremt ovanligt. Det är ovanligt att vuxna blir sjuka. Så att barn blir det är inte ens nåt att vara orolig över. Är de äldre multisjuka som riskerar bli sjuka, och de är vaccinerade nu

Det är sant. Oroar mig ju för okända biverkningar om man blir sjuk (om än asymptomatiskt) och blir frisk sen eftersom man kan så lite om sjukdomen än, men det är en oro man nog för leva med som förälder. Man kan inte vara rädd för allt heller...
Svar på tråden Känslan av skörhet...