• ung92

Någon mer som försökt få barn denna månad? ????

Hej på er. Detta är egentligen första gången som vi tänker försöka oss på att skaffa barn, våra tre tidigare dom kom bara trots preventivmedel osv. Nu är man rädd och nojjig att det inte kommer fungera, och att ett syskon inte kommer att få flytta in..Är så nervös, har aldrig gjort den här barn processen. Men samtidigt så spännande

Men nu till frågan, är det fler denna månaden som väntar på ett plus? Kör med ägglossning tester? Analyserar sekret och symtom? Googlar på graviditet? Kollar på bebis kläder? Är nervösa eller överlyckliga? Kan ni inte prata med mig, dela med er av eran resa och alla tecken, syntom, flytningar, känslor, berätta om er och sånt.

Jag tror vi prickade in ägglossning denna månaden, fixk aldrig super starka streck men det vart en ökning. Samt att jag hade enormt vattniga flytningar, som en fors i samband med det. Haha. Även ökad sexlust, illamående och humörsvängningar. Jaa snälla , prata med mig så dagarna går fort. Tror jag hade ägglossning 27-28 juli nått. Så dvs, nästan igår .haha.

Vi hade sex 23,24,27 och 28.

• Svar på tråden Någon mer som försökt få barn denna månad? ????
  • ung92

Nu fick jag äntligen mens..eller äntligen men skönt att få börja om och hoppas på ny tur.. Vi följs väl åt igen? :)

• ung92
    Jordgubbstanten skrev 2021-07-25 10:52:53 följande:

Hur går det för er? Nya tag denna månad!

Dagens ägglossningstest.. vad tror ni?

Det där ser ju lovande ut. Jag tror jag har ÄL först om 2- 3 veckor. Har ju oregelbunden mens så få se när det händer..:) har iallafall fått nya tag och ny energi. Längtan är dock ännu lika stor!
  • Anonym (Längtar förväntansfullt)

Jag ska ha ägglossning nu i veckan men har oregelbunden mens och så har jag börjat med Apiforce denna månaden, så svårt o veta när jag faktiskt har ägglossning. Appen säger att den ska vara på fredag, men jag ska börja testa imorn med CB advanced:) och vi ska försöka få till det hela veckan trots att vi är bortresta hos svärföräldrarna :o

• Anonym (Yes)
    Jordgubbstanten skrev 2021-07-25 17:33:59 följande:

Bara att ?ligga i? så att säga ;) uppdatera gärna hur det går för er sen :)

Fick smile igår och låg

Fortfarande smile idag. Klokt att ligga igen? El är kvaliteten på spermierna sämre nu?

När är den aktuella äl dagen? Imorgon? Tänker man bara får smile 2 dagar per cykel och detta innan äl?
  • Sanlin90

Jag fick mens tillslut, den första efter bebisen i oktober och efter pillerstop i april, det forsar blod och jag har så förbannat ont, känns nästan som fölossningen igen! Beräknad äl 10augusti men vet ju inte hur cykeln ser ut nu när det kommer igång igen.

• Jordgubbstanten

Nu får vi hålla tummar att den vill stanna på plats :)

Fattar inte?! Känner typ att det måste vara något fel på testet ;D

Måste vara supertidigt så kan ju bli att det inte lyckas..
  • Anonym (Yes)
    Jordgubbstanten skrev 2021-08-01 22:26:26 följande:

Grattis

Är det testa tidigt?
    Jordgubbstanten skrev 2021-08-01 22:26:26 följande:

Grattis:)
    Jordgubbstanten skrev 2021-08-02 09:56:32 följande:

Tog ett digitalt imorse som också visade gravid!! Kan nog inte tro på det före man ser ett ultra dock :D

Grattis:)
  • ung92

Hur går det för alla? Vi tog ett uppehåll nu i 2 månader, och nu efter jag får mens ska vi försöka igen. Har kört safe hela sommaren, var skönt. Så. Slapp man analysera allt :) Vart så ledsen och nedbruten sist, så behövde verkligen den här sommaren att bara få vara.

Men den härliga frågan är, hur mår ni? Hur går det? Blir det nå plus?

• Jordgubbstanten
    ung92 skrev 2021-08-21 00:03:53 följande:

Hur går det för alla? Vi tog ett uppehåll nu i 2 månader, och nu efter jag får mens ska vi försöka igen. Har kört safe hela sommaren, var skönt. Så. Slapp man analysera allt :) Vart så ledsen och nedbruten sist, så behövde verkligen den här sommaren att bara få vara.

Det blev ett plus men fick missfall :( så vi har också paus nu en stund..
    ung92 skrev 2021-08-21 00:03:53 följande:

Inget plus här inte, mår okej även om man känner sig nedslagen o besviken varje gång mensen kommit men sedan på något magiskt vis ladda batterierna på nytt och väcka nytt hopp några dagar efter att mensen börjat Jag har iaf försökt sluta leta tecken o analysera symtom efter äl.
Svar på tråden Någon mer som försökt få barn denna månad? ????