• Acubens

    heterosexuell som tänder på samma kön.

    Jag har alltid tolkat bisexualitet som att man attraheras av både män och kvinnor. 
    Om man endast attraheras av det ena könet, men ändå tänder på det sexuella med båda könen, vad kallas det då?

  • Svar på tråden heterosexuell som tänder på samma kön.
  • Anonym (Sanna)
    Abbesthlm skrev 2022-10-25 14:24:20 följande:

    Intressant. 
    Jag har inte mycket till övers för semantik och etiketter i det här sammanhanget men har också undrat hur jag ska beskriva mig själv. Har alltid levt som heterosexuell men har upptäckt på sistone att jag gillar att suga kuk. Jag är inte intresserad av någon form av romantik eller känslomässig relation med män, inget pussas och kramas och bryr mig mer om hur kuken ser ut än hur han ser ut i övrigt, förutsatt att han är hel och ren etc. 

    Så även om "bisexuell" stämmer på många vis, så beskriver ordet inte riktigt hur jag ser mig själv. Om heterosexuell betyder att man tänder på det motsatta könet så borde bisexuell betyda att man tänder på samma sätt på bägge könen och det kan jag inte påstå att jag gör. Inte på samma sätt.

    Det vore intressant att höra vad kvinnorna har att säga om detta. Jag känner många kvinnor som har sex med andra kvinnor men vet inte om jag träffat någon som är mer eller mindre enbart intresserad av sex/könsorgan. De jag känner har nog alla någon form av relation till den de har sex med.


    Är heterosexuell kvinna. Blir kanske därför inte rätt person att yttra mig om hur bisexuella eller lesbiska kvinnor resonerar innerst inne? Men jag har ett par tankar kring det hela. När jag i 19-20 års åldern kände jag trots allt ett intresse, en nyfikenhet eller rentav en attraktionskänsla till en vacker jämnårig lesbisk som uppvaktade mig, så såg jag till helheten hos henne. Om vi utforskat varandra som hon föreslog hade jag gått till sängs med en mänsklig varelse i all sin komplexitet. Att uteslutande intressera mig för hennes perfekta bröst eller vagina (den vet jag inget om) kunde varit uteslutet för mig. Tror oxå jag är alltför medveten om objektifierings teorier att jag aldrig med berått mod skulle vilja göra så mot en annan människa i ett eller flera sexuella möten. Alltså att koncentrera mig på ex vis sexiga bröst eller en fiffi i exploaterande sexuellt syfte. Det kunde kännas som om jag utnyttjade personen för egna behov. Än värre vore om jag bokade in nya sexträffar följande dag, veckan därefter eller kommande månad med en ny tjej/ny man som jag ånyo objektifierade som ett könsobjekt utan hänsyn till den unika individens hela skapelse. En springande punkt är att handlingarna går totalt emot min humanistiska och teologiska människosyn. Typen av gärning finns inte ens med på min repertoar i facket erotiska fantasier. Märk väl att jag vare sig moraliserar eller fördömer män eller kvinnor oavsett deras preferenser eller deras upplägg i sin sexualitet. Det här är hur jag personligen känner. Har jag samma behov av/längtan till en helhetskänsla tillsammans med en manlig partner? I princip ja. Men i ett stadigt förhållande där båda parter känner varandra inpå huden vill och tycker jag om omväxlande uttalade möten där en ordentlig objektifiering av kön är häftigt och går alldeles utmärkt. Varvat med äkta möten två människor med god ögonkontakt, särskilt i orgasmer. Hur uppnår man den intimiteten och själsligs sammanstrålningen om man suger av en annan kille (autonomt utan kyssar, smek etc) med total fixering på kuken, utan någon ögonkontakt med ägaren till fallon? Du nämner du vill ha endast kuken hos en man, suger och vill bli påsatt analt, men väljer distans i övrigt? 

    Ja, det vore ju oxå intressant om en lesbisk tjej tycker till. Har inte läst igenom hela tråden, så kanske finns åsikter om saken redan levererad? 

  • Anonym (AnalNyfiken)
    Anonym (Man) skrev 2022-11-10 13:04:45 följande:

    Att knulla en killes röv behöver inte vara så stor skillnad mot att knulla en tjejs röv. Har man gjort det ena då vet man - det är min tes i alla fall. 


    Att bli knullad är svårare, visst med en strapon men det bör skilja lite i skillnad mot äkta vara. 


    Möjligt att du har rätt, men jag tror att det krävs mera av en kille att knulla en annan kille analt.

    Det jag funderar över är hur vanligt det är att en kille är nyfiken på att knulla en annan kille?
  • Abbesthlm

    Anonym (Sanna)

    Tack för inlägget. Du citerar mig (jag försökte men knappen ville inte nu) och du verkar ställa en fråga till mig, så jag ska försöka svara.

    Jag tror att jag förstår och håller i mångt och mycket med om dina synpunkter beträffande mänskliga relationer, intimitet och kontakt mellan två individer. Sådant är viktigt för mig också om det rör sig om ett förhållande, vare sig det är romantiskt eller vänskap eller något annat.
    Men här, i mitt fall, rör det sig  mer om att stilla en nyfikenhet, utforska en böjelse och kolla var mina gränser går. Att det handlar om objektifiering stämmer säkert och det är väl en form av sexuellt utnyttjande även om det är ömsesidigt mellan vuxna individer som båda vet vad de ger sig in på och man kan fråga sig vem som utnyttjar den andra mer eller mindre. Ingen idé att hymla om politiskt korrekta formuleringar.
    Det här är naturligtvis inte idealiskt för ett varaktigt förhållande och definitivt ingen själslig sammanstrålning men det är inte det jag letar efter just nu i det här sammanhanget.

    Ungefär så funkar det för mig. Jag skulle inte ha något emot en intimare relation med en man men jag har inte träffat någon ännu. Att inleda något eller ens närma mig ämnet med någon av mina vänner är inte att tänka på i nuläget.
    Vi är alla olika i vad vi vill och vad vi kan tänka oss att testa och det varierar även individuellt med tiden. För fem år sedan skulle jag aldrig ha kunnat tro att jag skulle suga kuk och bli glad och stolt när jag lyckas ta den hela vägen ner i halsen. 😂 Vem vet vad framtiden har att erbjuda men jag har än så länge inget intresse av att bli knullad i rumpan av en man och tror inte att jag sa det i mitt inlägg ovan, så där blandade du nog ihop mig med ett annat inlägg.

    Kul diskussion!

  • Jantheman77
    Abbesthlm skrev 2022-11-12 09:48:27 följande:

    Anonym (Sanna)

    Tack för inlägget. Du citerar mig (jag försökte men knappen ville inte nu) och du verkar ställa en fråga till mig, så jag ska försöka svara.

    Jag tror att jag förstår och håller i mångt och mycket med om dina synpunkter beträffande mänskliga relationer, intimitet och kontakt mellan två individer. Sådant är viktigt för mig också om det rör sig om ett förhållande, vare sig det är romantiskt eller vänskap eller något annat.
    Men här, i mitt fall, rör det sig  mer om att stilla en nyfikenhet, utforska en böjelse och kolla var mina gränser går. Att det handlar om objektifiering stämmer säkert och det är väl en form av sexuellt utnyttjande även om det är ömsesidigt mellan vuxna individer som båda vet vad de ger sig in på och man kan fråga sig vem som utnyttjar den andra mer eller mindre. Ingen idé att hymla om politiskt korrekta formuleringar.
    Det här är naturligtvis inte idealiskt för ett varaktigt förhållande och definitivt ingen själslig sammanstrålning men det är inte det jag letar efter just nu i det här sammanhanget.

    Ungefär så funkar det för mig. Jag skulle inte ha något emot en intimare relation med en man men jag har inte träffat någon ännu. Att inleda något eller ens närma mig ämnet med någon av mina vänner är inte att tänka på i nuläget.
    Vi är alla olika i vad vi vill och vad vi kan tänka oss att testa och det varierar även individuellt med tiden. För fem år sedan skulle jag aldrig ha kunnat tro att jag skulle suga kuk och bli glad och stolt när jag lyckas ta den hela vägen ner i halsen. 😂 Vem vet vad framtiden har att erbjuda men jag har än så länge inget intresse av att bli knullad i rumpan av en man och tror inte att jag sa det i mitt inlägg ovan, så där blandade du nog ihop mig med ett annat inlägg.

    Kul diskussion!


    Så länge alla parter är överens så ser jag inget fel med att utforska sin sexualitet som man vill.
    Jag vill testa mina gränser och stilla min nyfikenhet, vad som händer efter det vet man aldrig.
  • Anonym (Transflickan)

    Trams med att sätta etiketter.
    Har lekt många år nu och vill bli knullad av män för att tillfredställa mej fysiskt o mentalt.
    Finns inga känslor och männen är bara ett verktyg o leksak.
    Tänkte jag var bi länge men lutar åt att jag är mer åt hetro än de flesta . Men det är helt oviktigt

  • Nalle1977

    Ja de är drömmen och eller tanken att bli och få höra avsugning som konstigt nog är så upphetsande 


    60Fimpan skrev 2022-11-09 17:46:27 följande:

    Jag är hetero eller binyfiken. Jag skulle gärna testa att få suga en annan mans kuk. Tanken gör mig väldigt kåt


  • Vetvadjagvillha

    Jag trode jag var helt hetro, tills för några år sedan. Jag kollade runt lite på en sexkontakter sida och blev med tiden nyfiken på detta med att suga av en annan man. Sagt och gjort fick tag på en man som verka vara lugn och väldigt lyhörd, vi stämde träff och jag fick ta allt i min egen takt. Jag valde själv att inte dra på det utan gjorde det jag var ute efter och jag märkte att jag gillade det. Efter den gången har man träffat män flera gånger och även gått så långt att jag testat och bli påsatt. Så jag, skulle kalla mig bs idag.

  • Lejon10
    60Fimpan skrev 2022-11-09 17:46:27 följande:

    Jag är hetero eller binyfiken. Jag skulle gärna testa att få suga en annan mans kuk. Tanken gör mig väldigt kåt


    Är hetro jag med , varit med 1 man innan ( homo )
    och sugit kuk smakade bra 
    nu är det 3 år sedan vill prova igen
  • Anonym (Vem vet)

    Det måste ju vara så,att man måste nog veta själv vad man tänder på? Jag tänder inte på män alls, min fru är intersexuell, vilket betyder att hon har kvinnligt kön med äggstockar, vagina, men hon har också en penis, istället för Klitta så har hon penis, annars är allt som hos vilken kvinna som helst. Jag skulle aldrig kunnat vara med en man i sexuellt utbyte. Så det är nog hur man känner själv att man uppfattar det 

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Vem vet) skrev 2022-12-05 18:41:13 följande:

    Det måste ju vara så,att man måste nog veta själv vad man tänder på? Jag tänder inte på män alls, min fru är intersexuell, vilket betyder att hon har kvinnligt kön med äggstockar, vagina, men hon har också en penis, istället för Klitta så har hon penis, annars är allt som hos vilken kvinna som helst. Jag skulle aldrig kunnat vara med en man i sexuellt utbyte. Så det är nog hur man känner själv att man uppfattar det 


    Tycker du beskriver det här med sexuell läggning så fint! :) 
  • Anonym (Vem vet)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-12-06 16:54:07 följande:
    Tycker du beskriver det här med sexuell läggning så fint! :) 
    Tack Sanna:)
  • Anonym (Palle Panel)

    Men vänta lite nu. Om man är hetero OCH tänder lite på samma kön, då är man ju bi. Det är ju själva definitionen av bi, eller hur?
    Eller vågar man inte erkänna för sig själv att man faktiskt är bi?

Svar på tråden heterosexuell som tänder på samma kön.