lätt skrev 2021-07-06 21:13:35 följande:
Tack för infon! Enligt detta så ska jag ju sättas in på 75, men bm hoppas jag har full koll så de blir rätt och jag ska slippa gå och vara orolig! Ja jag hoppas också att det är upptäckt i tid och att allt får gå vägen!
Tack för att du tagit dig tid att svara mig!
Btw mår du dåligt av dina höga värden? Jag upplever inte att jag har några symtom alls, men de kanske är för att de är för tidigt ännu. Men tycker ju att tsh på19, då borde man känna av de..?
Det var så lite så! Vecka 5-6 är ju tidigt, många upptäcker nog inte hypotyreosen så tidigt om det inte haft problem sedan innan graviditeten, så jag tror inte du behöver oroa dig nu när du hamnar i mer kompetenta händer.
Ang. mående: Jag har haft min hypotyreos så länge att jag knappt minns hur det är att inte äta Levaxin. Har haft mellan 150 och 200 microgram i massor av år. Någon gång har jag mått dåligt när jag haft för höga värden, och det brukade då framförallt handla om att jag kunde vara trött/orkeslös, och bli isande kall rakt igenom och hade väldigt svårt att hålla värmen framförallt när jag satt still. Detta brukar smyga sig på under en längre period, och i början har jag knappt märkt det, för att sedan komma på när jag tagit testet att aha, det är DÄRFÖR jag mått sådär. Man kan ju vara trött och frusen av många skäl. Den värsta gången var när jag var felmedicinerad (en slarvig läkare tyckte jag hade för lågt värde och sänkte kraftigt, varpå jag mådde förfärligt några månader senare).
Men jag har annars haft bra läkare och varit välinställd nästan hela tiden, så har sluppit det för det mesta. Jag är också lite osäker på om jag varit uppe på så höga värden som 19, har inte kvar de gamla provsvaren och har legat bra på alla blodprov senaste åren, utom nu senast då det var för lågt värde.