• linnelakan

Bruna flytningar under mer än en vecka

Hej hörni!

Varnar för TMI i detta inlägg haha. Jag och min sambo försöker få barn nu, detta är andra försöket. Jag har testat med Clearblue digitala ägglossningstest och exakt en vecka efter ägglossning fick jag en liten röd blödning som bara var när jag torkade mig på pappret. Blev först ganska glad eftersom jag tänkte att detta kunde vara en nidationsblödning, men sedan dess (7 dagar) har jag haft bruna flytningar. Inte mycket alls, men varje dag. Idag är jag på bim-2 och i morse kom det lite mer rosa/rött, tänkte då att det var mensen som kom så jag satte i en tampong. När jag sedan tog ut den några timmar senare var den typ halvfull. Satte i en ny som var i lite för länge, kanske 6h, men på den var det sen bara bruna flygningar igen?

Har ALDRIG haft något likande. Min mens har alltid varit extremt regelbunden och endast diffat 2-3 dagar som mest, har inte använt p-piller på säkert 5 år nu heller.

Testade negativt idag, alltså bim-2, med RFSU vanliga stickor. Är det någon där ute som har haft något liknande? Tror ni detta bara är en mellanblödning, kan jag vara gravid ändå? Tidigt missfall? Vet att jag inte kan göra annat än att vänta men skulle vilja bolla lite med någon under tiden :(

• Svar på tråden Bruna flytningar under mer än en vecka
  • Gabriella33

Hej!!

Ja blev gravid i mars och fick precis som du lite rosa/röd blödning samt bruna flytningar. Detta inträffade precis innan min mens skulle komma och i samband med samlag egentligen. Antar att de va en nidblödning. Tänkte att mensen va på g, hade molvärk och allt som hör till. Testade på bim men fick negativt resultat. Kände att ngt inte stod rätt till så testade 3dagar senare och plussade. Graviditeten slutade dock i ett ma :/ men som ja förstått de så är bruna flytningar gammalt blod. Hade du fått en kemisk graviditet eller ett extremt tidigt missfall så hade du snarare fått rikligare mens och med mensvärk..

Min upplevelse kanske inte liknar din men ja hade nog avvaktat lite o testat igen:)

Hur går de nu?

• Anonym (E)

Jag fick under min nuvarande graviditet en brun blödning som varade ngra dagar runt där min mens skulle komma.. men.mitt gravtest var dock svagt positivt.. är nu i v.30..

Dock kan bruna blödningar/flytningar oxå tyda på annat tex en cysta som stör eller vanliga mellanblödningar så är svårt o spekulera. Vänta 1v o testa igen

• linnelakan
    Gabriella33 skrev 2021-07-07 19:07:53 följande:

Hej!!

Ja blev gravid i mars och fick precis som du lite rosa/röd blödning samt bruna flytningar. Detta inträffade precis innan min mens skulle komma och i samband med samlag egentligen. Antar att de va en nidblödning. Tänkte att mensen va på g, hade molvärk och allt som hör till. Testade på bim men fick negativt resultat. Kände att ngt inte stod rätt till så testade 3dagar senare och plussade. Graviditeten slutade dock i ett ma :/ men som ja förstått de så är bruna flytningar gammalt blod. Hade du fått en kemisk graviditet eller ett extremt tidigt missfall så hade du snarare fått rikligare mens och med mensvärk..

Min upplevelse kanske inte liknar din men ja hade nog avvaktat lite o testat igen:)

Hur går de nu?

Testade idag på BIM igen men det var negativt. Har fortsatt ha bruna flytningar och idag kom det som för två dagar sedan; lite mer blödning men bara så det räckte till en halvfull tampong liksom. Jag var bombsäker imorse på att det var en riktig mens men det var det tydligen inte. Blir så frustrerad, vill antingen plussa nu eller få min mens så vi kan försöka igen :(
  • linnelakan
    Anonym (E) skrev 2021-07-07 20:30:43 följande:

Jag fick under min nuvarande graviditet en brun blödning som varade ngra dagar runt där min mens skulle komma.. men.mitt gravtest var dock svagt positivt.. är nu i v.30..

Dock kan bruna blödningar/flytningar oxå tyda på annat tex en cysta som stör eller vanliga mellanblödningar så är svårt o spekulera. Vänta 1v o testa igen

Ja jag har läst det.. jag har tänkt att om jag inte plussar nu så kommer jag ändå gå och kolla upp detta, mtp att det aldrig tidigare hänt, inte alls normalt för mig så något knas är det ju.
  • Gabriella33
    linnelakan skrev 2021-07-08 01:05:28 följande:

Testade idag på BIM igen men det var negativt. Har fortsatt ha bruna flytningar och idag kom det som för två dagar sedan; lite mer blödning men bara så det räckte till en halvfull tampong liksom. Jag var bombsäker imorse på att det var en riktig mens men det var det tydligen inte. Blir så frustrerad, vill antingen plussa nu eller få min mens så vi kan försöka igen :(

Ah förstår? som sagt jag fick inget plus på bim utan fick de ett par dagar senare o hade även som du bruna flytningar. Jag hade nog avvaktat lite o ifall du inte plussar hade jag undersökt mig. Halvfull tampong låter ändå lite mycket liksom
Svar på tråden Bruna flytningar under mer än en vecka