• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (R)
    Eluthien skrev 2025-05-13 16:40:13 följande:
    Nej nr 3 för mig o 2 för sambon men första ihop ❤️

Håller tummarna att du får ett + snart med o ingen mens 🌸
    Då blir det många stolta storasyskon så småningom. Hjärta

Tack!
  • Anonym (Tredje)

Äl+6. Haft haft otroligt mkt stick i livmodern denna morgon. Hoppas det betyder plus i slutet av cykeln 🙏🙏

• Anonym (Tredje)

Äl+6. Haft en morgon med massor av stickningar i livmodern. Hoppas att det betyder plus om några dagar 🙏🙏

• Anonym (Tredje)

Vet inte varför kommentaren kom två gånger, första gången blev det felmeddelande 😅

• Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-14 11:02:20 följande:

Äl+6. Haft haft otroligt mkt stick i livmodern denna morgon. Hoppas det betyder plus i slutet av cykeln 🙏🙏

Åh! Hoppas, hoppas. När har du tänkt testa?
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-05-14 13:49:54 följande:
    Åh! Hoppas, hoppas. När har du tänkt testa?
    Har aldrig fått positivt innan äl+9 så endera lördag el söndag tänkte jag 😁

Har du testat ngt? 
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-14 14:28:09 följande:
    Har aldrig fått positivt innan äl+9 så endera lördag el söndag tänkte jag 😁

Har du testat ngt? 
    Det känns inte som att det blivit något denna cykel så avvaktar helst med att testa så får jag ha kvar liiite hopp om att jag har fel ett tag iaf. Borde få mensen på lördag så har den inte kommit då så blir det test senast söndag iaf. Men inte säkert att jag kan hålla mig. Vill man helst ha det tråkiga beskedet av en sticka eller av mensen är ju frågan? Det märks att jag hållt på länge nu känner jag.
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-05-14 17:32:37 följande:
    Det känns inte som att det blivit något denna cykel så avvaktar helst med att testa så får jag ha kvar liiite hopp om att jag har fel ett tag iaf. Borde få mensen på lördag så har den inte kommit då så blir det test senast söndag iaf. Men inte säkert att jag kan hålla mig. Vill man helst ha det tråkiga beskedet av en sticka eller av mensen är ju frågan? Det märks att jag hållt på länge nu känner jag.
    Jag förstår helt. Man märker ju av när månad efter månad det inte blir ngt. Eller det blir ngt men det går inte hela vägen ändå. 
    Vet inte om jag känner mig speciellt mkt mer orolig att om det blir en ny graviditet, att den sedan blir ett MA utan försöker bara vara neutral till hela graviditetsgrejen. Svårt. Såklart smyger sig lite hopp in då och då 😊
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-14 18:52:16 följande:
    Jag förstår helt. Man märker ju av när månad efter månad det inte blir ngt. Eller det blir ngt men det går inte hela vägen ändå. 
    Vet inte om jag känner mig speciellt mkt mer orolig att om det blir en ny graviditet, att den sedan blir ett MA utan försöker bara vara neutral till hela graviditetsgrejen. Svårt. Såklart smyger sig lite hopp in då och då 😊
    Det har ju inte blivit något alls den här omgången som vi försökt. Inte vad jag vet iaf. Jag hade en ovanligt lång cykel kring jul, där jag också kände av ägglossningen i vanlig tid. Men jag varken testade med stickor eller temp så vet ju inte säkert när den var. Det finns ju ändå en misstanke i mig att det kan ha varit en kemisk graviditet och jag vet inte om jag ska känna mig förskonad att jag inte testade innan bim och fick veta om det eller om det hade varit positivt och gett lite mer hopp om att det kan gå.

Nu vågar jag knappt skriva det här, men nu har jag ändå fått lite molvärk. Det är väl bara mensen som är på g, kanske kommer innan lördag, men suget efter att testa ökade definitivt.

Har du känt av några fler symtom?
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-05-15 16:29:44 följande:
    Det har ju inte blivit något alls den här omgången som vi försökt. Inte vad jag vet iaf. Jag hade en ovanligt lång cykel kring jul, där jag också kände av ägglossningen i vanlig tid. Men jag varken testade med stickor eller temp så vet ju inte säkert när den var. Det finns ju ändå en misstanke i mig att det kan ha varit en kemisk graviditet och jag vet inte om jag ska känna mig förskonad att jag inte testade innan bim och fick veta om det eller om det hade varit positivt och gett lite mer hopp om att det kan gå.

Nu vågar jag knappt skriva det här, men nu har jag ändå fått lite molvärk. Det är väl bara mensen som är på g, kanske kommer innan lördag, men suget efter att testa ökade definitivt.

Har du känt av några fler symtom?
    Förstår, jobbigt när det tar så mkt längre tid än man tänker det ska göra. 
    Jag håller tummarna att det blir ett plus denna månad. ❤️

Jag har molvärk sedan igår morse. Vi får se om det blev ngt eller om fantasin spelar spratt!
  • Anonym (R)

Bestämde mig för att testa imorse. Kände att besvikelsen vid ett negativt test skulle bli så mycket större om jag inte får mens idag och hinner bygga upp mer förhoppningar. Det var nog klokt för testet var negativt så bara att invänta mensen nu.

Hur har det gått för dig, Tredje?

• Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-05-17 09:27:18 följande:

Bestämde mig för att testa imorse. Kände att besvikelsen vid ett negativt test skulle bli så mycket större om jag inte får mens idag och hinner bygga upp mer förhoppningar. Det var nog klokt för testet var negativt så bara att invänta mensen nu.

Hur har det gått för dig, Tredje?

Så tråkigt R. Suger när man ser dessa test negativ. 
    Kollade imorse med. Äl+8 el 9
    Inget idag. Tar nytt imorgon
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-17 12:02:06 följande:
    Så tråkigt R. Suger när man ser dessa test negativ. 
    Kollade imorse med. Äl+8 el 9
    Inget idag. Tar nytt imorgon
    Det värsta är att jag alltid känner mig lite korkad när jag testat och fått ett negativt svar. Lite som om det vore helt idiotiskt att tro att det hade kunnat vara något annat. Och denna gång var jag ju som jag skrev ändå ganska tveksam till att det blivit något. Mensen kom sen under dagen helt enligt plan. Jag vill ju gärna tro att den insikten jag har över min cykel, när jag har ägglossning och att den är så regelbunden skulle vara positivt för att bli gravid, men än har det ju inte gett något resultat. Men bara att fortsätta hoppas och försöka. Jag har verkligen bestämt mig för att ge det den här sommaren att fortsätta vara hoppfull, men om det inte tar sig så kanske det är bättre att jobba på acceptansen att vi blir en en-barns-familj. Det finns ju fördelar med det också, men är inte riktigt där att jag orkar reda ut alla mina känslor kring det ännu.

Har du hunnit testa något mer nu? Håller tummarna för att det bara var lite tidigt.
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-05-19 11:09:04 följande:
    Det värsta är att jag alltid känner mig lite korkad när jag testat och fått ett negativt svar. Lite som om det vore helt idiotiskt att tro att det hade kunnat vara något annat. Och denna gång var jag ju som jag skrev ändå ganska tveksam till att det blivit något. Mensen kom sen under dagen helt enligt plan. Jag vill ju gärna tro att den insikten jag har över min cykel, när jag har ägglossning och att den är så regelbunden skulle vara positivt för att bli gravid, men än har det ju inte gett något resultat. Men bara att fortsätta hoppas och försöka. Jag har verkligen bestämt mig för att ge det den här sommaren att fortsätta vara hoppfull, men om det inte tar sig så kanske det är bättre att jobba på acceptansen att vi blir en en-barns-familj. Det finns ju fördelar med det också, men är inte riktigt där att jag orkar reda ut alla mina känslor kring det ännu.

Har du hunnit testa något mer nu? Håller tummarna för att det bara var lite tidigt.
    Förstår precis vad du menar. Man har hoppet att det blivit ngtem kroppen säger nej. Man går och kollar på gravtestet 100 gånger under dagen. Kanske det blivit positivt när det torkat 😅
    Tror jag har landat i samma tanke. Ger det sommaren. 
    Japp testat en gång om dagen. Det är absolut inget på testen. Är på äl+10 idag. Hade det varit ngt så hade det visat sig. 
    Bara att vänta på mensen här med 😫
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-05-19 13:01:05 följande:
    Förstår precis vad du menar. Man har hoppet att det blivit ngtem kroppen säger nej. Man går och kollar på gravtestet 100 gånger under dagen. Kanske det blivit positivt när det torkat 😅
    Tror jag har landat i samma tanke. Ger det sommaren. 
    Japp testat en gång om dagen. Det är absolut inget på testen. Är på äl+10 idag. Hade det varit ngt så hade det visat sig. 
    Bara att vänta på mensen här med 😫
    Beklagar! Så trist att läsa.
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-05-19 13:55:50 följande:
    Beklagar! Så trist att läsa.
    Vi får fortsätta att följas år :)
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida