• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Ensmåttingtillsammans

Kunde inte hålla mig så sambon åkte och köpte ett test. Han köpte ett testa tidigt och den visade positivt. Ett svagt streck. 

Men nyss så kom fröken röd på besök när jag var på toa och jag känner av svag mensvärk så blev inget som höll sig kvar :( 

• Anonym (Tredje)
    Ensmåttingtillsammans skrev 2025-08-09 12:11:59 följande:

Kunde inte hålla mig så sambon åkte och köpte ett test. Han köpte ett testa tidigt och den visade positivt. Ett svagt streck. 

Men nyss så kom fröken röd på besök när jag var på toa och jag känner av svag mensvärk så blev inget som höll sig kvar :( 

Ledsen att höra det. Man blir så less!
  • Anonym (R)

Men så tråkigt. Beklagar verkligen!
  • Anonym (Tredje)

Äl+8, det sträcker och drar där nere. 

• Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-09 15:58:18 följande:

Äl+8, det sträcker och drar där nere. 

Spännande! Har du tänkt testa tidigt?

Här har det också varit en del aktivitet där nere. Dpo-12 idag och inte testat något ännu. Blir rädd att jag får upp förhoppningarna. 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-08-09 18:35:28 följande:
    Spännande! Har du tänkt testa tidigt?

Här har det också varit en del aktivitet där nere. Dpo-12 idag och inte testat något ännu. Blir rädd att jag får upp förhoppningarna. 
    Hade inte tänkt det men känner mig själv och kommer med säkerhet göra det iaf. 

Spännande! När har du tänkt testa? Ja jag vet, förhoppningarna är jobbiga. Men de kommer varje månad iallafall. Håller verkligen tummarna för dig 
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-09 21:27:21 följande:
    Hade inte tänkt det men känner mig själv och kommer med säkerhet göra det iaf. 

Spännande! När har du tänkt testa? Ja jag vet, förhoppningarna är jobbiga. Men de kommer varje månad iallafall. Håller verkligen tummarna för dig 
    Lite inriktad på att avvakta till på tisdag om inte mensen kommer innan. Den borde komma på måndag.
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-08-09 22:02:33 följande:
    Lite inriktad på att avvakta till på tisdag om inte mensen kommer innan. Den borde komma på måndag.
    Hoppas hoppas. Känner du ngt mer än stickningar?
  • Tjej90sve

Hej!
    35 år och försöker få mitt 3:e barn. Min sambos första barn. Jag slutade med p-piller i slutet av april. Verkar svårt att hitta någon ÄL för mig. Jag vet inte hur länge det kan ta att återställa kroppen efter p-piller? i 25 års åldern tog det typ 3-4 månader att bli gravid för mig.

Så just nu känns detta kommer ta en evighet eller om jag behöver hjälp med ägglossningen. Tänker vi kör på till november och sen får vi söka hjälpa kring ägglossning. Ni som fått tabletter för att få igång ägglossning har ni gjort något större utredning före? Tänker om det går att få det via regionen utan några större kostnader?

• valkyrian

Vilken jävla skit :/ 
  • Anonym (R)
    Tjej90sve skrev 2025-08-10 01:19:57 följande:

Hej!
    35 år och försöker få mitt 3:e barn. Min sambos första barn. Jag slutade med p-piller i slutet av april. Verkar svårt att hitta någon ÄL för mig. Jag vet inte hur länge det kan ta att återställa kroppen efter p-piller? i 25 års åldern tog det typ 3-4 månader att bli gravid för mig.

Så just nu känns detta kommer ta en evighet eller om jag behöver hjälp med ägglossningen. Tänker vi kör på till november och sen får vi söka hjälpa kring ägglossning. Ni som fått tabletter för att få igång ägglossning har ni gjort något större utredning före? Tänker om det går att få det via regionen utan några större kostnader?

Hej! Jag har tyvärr ingen erfarenhet gällande detta att dela med mig av, men hälsar välkommen hit och lycka till i försöken!
  • Anonym (R)
    Ensmåttingtillsammans skrev 2025-08-10 08:20:47 följande:

Jag känner mig så ledsen.. 
    Men bara ta nya tag sen och försöka igen, men nu vill man deppa ihop lite, plusset gjorde man hann börja planera och drömma. 

Usch, ja! Ibland tar det verkligen hårdare att det inte blev något och har man dessutom fått se ett positivt test så blir det ju än jobbigare. Har du testat mer så att du ser att det verkligen blir negativt? 
  • Anonym (R)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-08-09 22:44:44 följande:
    Hoppas hoppas. Känner du ngt mer än stickningar?
    Tack! Stundtals är jag helt övertygad om att det inte är något och det känns som stunder av klarhet ... Så är väl inte så hoppfull på det stora hela. Annars inbillar jag mig kanske lite illamående, trötthet och ömhet i brösten, men det kan ju precis lika gärna vara mensen som är på gång.

Känner du något mer?
  • Ensmåttingtillsammans
    Anonym (R) skrev 2025-08-10 08:40:46 följande:
    Usch, ja! Ibland tar det verkligen hårdare att det inte blev något och har man dessutom fått se ett positivt test så blir det ju än jobbigare. Har du testat mer så att du ser att det verkligen blir negativt? 
    Nej, men kanske ska ta ett efter mensen slutat, då har det gått några dagar också så man verkligen vet. Men jag tänker att i och med jag har mensvärk borde det inte vara något men det är ju bra vara säker.
  • Ensmåttingtillsammans

Hej!

Kan inte svara, men kul du hittat hit och önskar lycka till 😊
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (R) skrev 2025-08-10 08:44:56 följande:
    Tack! Stundtals är jag helt övertygad om att det inte är något och det känns som stunder av klarhet ... Så är väl inte så hoppfull på det stora hela. Annars inbillar jag mig kanske lite illamående, trötthet och ömhet i brösten, men det kan ju precis lika gärna vara mensen som är på gång.

Känner du något mer?
    Vi sitter i samma båt..
    Samma här, inbillar mig ömmande bröst och stickningar men annars inget. Är som hälften övertygad att denna månad är vår månad (mkt som verkar gå vår väg just nu efter en super tuff vår) och hälften av mig är pessimistisk att det blir inget. 
    Test i morse är super negativt iaf. 
  • valkyrian

Skäms för att säga det men testade i morse på äl+9. Bröllopsdag idag och hoppades på lite magi. Men så låg chans till plus denna dag att det är pinsamt Att Testa. men kommer antagligen testa varje morgon fram till mens nu när jag har öppnat pandornas box. Förra graviditeten fick jag plus på äl+10. Fullt synligt men svagt men inget som säger att ett ev ägg fäster vid samma tidpunkt denna gång. Inga direkta symptom, möjligen lite molvärk idag men inte speciellt intenaivt. Mycket lugn Lutealfas denna gång. 

• valkyrian

Hej!

Vad använder du för metod för att spåra ägglossningen? har tyvärr inget svar då jag aldrig använt hormonella preventivmedel, men välkommen hit! 
  • Anonym (R)

Beklagar negativa test för er båda Valkyrian och Tredje, men tidigt än så kan ju vända. Håller tummarna för oss alla.

Jag är så velig på om jag ska testa imorgon bitti eller invänta mensen som borde komma senare imorgon. Idag har jag kännt av mer mensvärk, men inte så mycket mot ryggen som den brukar vara  ... Så rädd för att jag får upp förhoppningarna för mycket. Samtidigt så tänker jag att om jag inte ens får ha förhoppningar kan vi ju lägga ner de här försöken totalt. 

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida