• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • litesenpådet
    7barnsmamman87 skrev 2026-04-17 05:57:50 följande:

Jag försöker med exakt samma men han liksom tror mig inte när jag säger att jag vill ha honom och att det är därför. Min sambo är tydligen allt för misstänksam 🙈 

Skönt att det inte har blivit ett problem ändå för er. Jag försöker slappna av och inte ens verka intresserad för att han istället ska få välja. Det går bättre men jag blir ju stressad då det inte alltid blir på rätt tid eftersom han inte vill eller har koll på det. 

Ah, ja det spelar ju roll 😊
    Hoppas du lyckas få senare ÄL eller ngt så han prickar in när han vill...

Det var väl någon här tidigare som började med heminseminering när mannen kände press, kanske inte så romantiskt men det blir kanske ett alternativ. 
    Men ni har 7 barn sen tidigare?
    Isf har ni ju onekligen bevis på att det funkar 🤗
  • litesenpådet
    Lillkroken skrev 2026-04-18 22:22:16 följande:

April månad bara swishade förbi 
    hoppas någon får ett plus :)

Ja verkligen... 
    Vi hann bara en gång tre dagar innan så oddsen är extremt låga denna månaden🥲
  • 7barnsmamman87
    litesenpådet skrev 2026-04-17 08:00:38 följande:
    Ah, ja det spelar ju roll 😊
    Hoppas du lyckas få senare ÄL eller ngt så han prickar in när han vill...

Det var väl någon här tidigare som började med heminseminering när mannen kände press, kanske inte så romantiskt men det blir kanske ett alternativ. 
    Men ni har 7 barn sen tidigare?
    Isf har ni ju onekligen bevis på att det funkar 🤗
    Såg också det med heminsiminering, kanske värt att prova. 

Vi har inga gemensamma barn. Det är dina och mina så att säga. Så vi vill gärna ha en tillsammans. ☺️
  • Idaho1989

Är nu i v8, 7+5. Imorgon ska vi på ultraljud, försöker tänka positivt samtidigt som jag inte vill ta ut något i förskott. Jobbigt dilemma 🤦?♀️

• Ensmåttingtillsammans
    Idaho1989 skrev 2026-04-21 16:16:35 följande:

Är nu i v8, 7+5. Imorgon ska vi på ultraljud, försöker tänka positivt samtidigt som jag inte vill ta ut något i förskott. Jobbigt dilemma 🤦?♀️

Vad spännande, jag tror allt kommer gå bra bra ❤️
  • Idaho1989

Ultraljudet gick bra, fick se ett litet hjärta som pickade ❤️
    Än har vi långt kvar till "målet" men känner i alla fall att jag vågar andas en stund nu.

• Ensmåttingtillsammans
    Idaho1989 skrev 2026-04-22 09:57:30 följande:

Än har vi långt kvar till "målet" men känner i alla fall att jag vågar andas en stund nu.

Så mysigt, grattis ❤️ 
  • Anonym (R)
    Idaho1989 skrev 2026-04-22 09:57:30 följande:

Så härligt att läsa! Skönt att få pusta ut en stund. Stort grattis!
  • Anonym (43)

Hade BIM 20/4, inget kom och inte dagen efter så man hade lite förhoppningar.. Men näe, igår 22/4 kom mensen. Inser att jag inte kan räkna min cykel att den är 28 dagar, för min del passar det bättre att räkna en månad framåt - datum mässigt.

Uppdaterar listan. 🙂

Keepthehope - BIM 16/1, försök 3.

Alvedon83 - BIM 4/2, försök 11 efter tidigt missfall.
    Lillkroken - BIM 7/3, försök 6. 39 år 3 barn.
    Addy99 - BIM 13/2, 37 år. Första barnet, försök 8 tror jag
    - BIM 15/3, försök 20+. 40 år, 1 barn -23. 2 missfall och 1 utomkveds i bagaget. Plus
    Litesenpådet - BIM 10/4, Försökt sen årsskiftet 24/25, med uppehåll jan-mars. 40 år och inga barn, men kanske snart. 
    Ensmåttingtillsammans - BIM 8/4. 39år om någon månad. Försök nr 10 med ett väldigt tidigt missfall i juli och ett MA i v 12 i nov.
    Anonym 43 - BIM 22/5, 43 år. 2 barn (-09 och -14) 2 missfall under 2025 med ny partner.
  • Ensmåttingtillsammans

Min temp är väldigt stabil nu efter ägglossning, aldrig varit såhär jämn i temp. Känns verkligen som hormonerna lugnar sig mer o mer för varje månad. Uppdaterar listan 

R - BIM 15/3, försök 20+. 40 år, 1 barn -23. 2 missfall och 1 utomkveds i bagaget. Plus
    Litesenpådet - BIM 10/4, Försökt sen årsskiftet 24/25, med uppehåll jan-mars. 40 år och inga barn, men kanske snart. 
    Ensmåttingtillsammans - BIM 4/5. 39år om någon månad. Försök nr 11 med ett väldigt tidigt missfall i juli och ett MA i v 12 i nov.
    Anonym 43 - BIM 22/5, 43 år. 2 barn (-09 och -14) 2 missfall under 2025 med ny partner.
  • litesenpådet
    7barnsmamman87 skrev 2026-04-19 22:25:44 följande:
    Såg också det med heminsiminering, kanske värt att prova. 

Vi har inga gemensamma barn. Det är dina och mina så att säga. Så vi vill gärna ha en tillsammans. ☺️
    Ah jag förstår, och är imponerad över antalet. hoppas det blir en gemensam 😍
  • litesenpådet

Uppdatera också!
    Min temp ligger bra denna månaden, men vi hann bara med en gång 3 dgr innan ÄL så hoppet är inte så högt just nu???? 

R - BIM 15/3, försök 20+. 40 år, 1 barn -23. 2 missfall och 1 utomkveds i bagaget. Plus
    Litesenpådet - BIM 1/5, Försökt sen årsskiftet 24/25, med uppehåll jan-mars. 40 år och inga barn, men kanske snart. 
    Ensmåttingtillsammans - BIM 4/5. 39år om någon månad. Försök nr 11 med ett väldigt tidigt missfall i juli och ett MA i v 12 i nov.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida