• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Alvedon83

Är på äl +8 idag. Kemisk grav förra cykeln, hoppas ju såklart att det tagit sig direkt men känner mig lite för sur och lättirriterad för att det ska vara nåt annat än mens på gång. 

• Idaho1989
    Alvedon83 skrev 2025-04-28 18:50:53 följande:

Är på äl +8 idag. Kemisk grav förra cykeln, hoppas ju såklart att det tagit sig direkt men känner mig lite för sur och lättirriterad för att det ska vara nåt annat än mens på gång. 

Håller verkligen tummarna att det ska ta sig snabbt igen! Jag är i V 13+3 nu, ska på ultraljud imorgon, är både nervös och förväntansfull 😱
  • Idaho1989

Det gick åt pipsvängen den här gången också, såklart. Ett MA den här gången, fostret hade slutat utvecklas omkring v8, så strax efter förra ultraljudet. Har fått en tablett idag och kommer läggas in på torsdag och få resten på plats. Hatar min kropp, universums orättvisor och att vården inte kan ge något svar på varför det händer.

• Eluthien
    Idaho1989 skrev 2025-04-29 17:24:32 följande:

Det gick åt pipsvängen den här gången också, såklart. Ett MA den här gången, fostret hade slutat utvecklas omkring v8, så strax efter förra ultraljudet. Har fått en tablett idag och kommer läggas in på torsdag och få resten på plats. Hatar min kropp, universums orättvisor och att vården inte kan ge något svar på varför det händer.

Skickar en stor kram 🌸
  • Alvedon83

Det gick åt pipsvängen den här gången också, såklart. Ett MA den här gången, fostret hade slutat utvecklas omkring v8, så strax efter förra ultraljudet. Har fått en tablett idag och kommer läggas in på torsdag och få resten på plats. Hatar min kropp, universums orättvisor och att vården inte kan ge något svar 

Åh nej, beklagar verkligen, så sorgligt❤️
  • Anonym (Tredje)

Beklagar. Vet hur det känns. När man tänker att man haft ett MA, man gör ultraljud och allt ser bra ut, hoppet växer att allt kommer vara okej så blir man ändå krossad när man får göra att det är ett nytt MA. 

Det suger. Andra gången var jobbigare för mig. 

Jag beklagar verkligen och hoppas att det går bra att få ut allt. 

Hoppas du har någon som du kan prata med och sörja med. 

• Anonym (R)

Näää, fy sjutton! Förstår att det känns så orättvist. När man fått se hjärtat slå blir detta ju en total käftsmäll. Beklagar så. 
  • Anonym (R)
    Alvedon83 skrev 2025-04-30 05:37:22 följande:

Ingen lycka denna gäng, neg testa tidigt och tempen har börjat gå ned.

Så trist. Såg ju onekligen bra ut där ett tag. 
  • Anonym (R)

Så är man här mitt i ägglossningsveckan igen. Den här processen går både snabbt och långsamt på samma gång. En ny chans kommer ganska snabbt igen trots allt, men samtidigt om man tänker på hur länge som man har försökt ... Räknade just fram att detta är 13:e försöket, minus en cykel där logistiken inte timade för ett försök så egentligen 12 försök. 7:e försöket sedan jag slutade amma. Det är lätt att tänka: "varför skulle det funka denna gång?" 

På plussidan så lägger jag ändå årstiden och att jag kunnat vara ute mycket i solen. Alla tre gånger som jag blivit gravid hittills har varit under sommarhalvåret. Tänker också att det är positivt ju äldre vårt barn får bli innan det kommer syskon, men hade ju aldrig vågat vänta med att börja försöka och ovissheten om det faktiskt kommer att bli något syskon är jobbig att bära just nu. 

Den här cykeln har jag inte känt av ägglossningen så tydligt att jag vågar pricka in exakt när den inträffat, så lite ovisshet med när mensen ska beräknas. I värsta fall utebliven denna cykel, men jag försöker se hoppfullt framåt ändå.

• Alvedon83
    Anonym (R) skrev 2025-05-02 11:51:27 följande:

Så är man här mitt i ägglossningsveckan igen. Den här processen går både snabbt och långsamt på samma gång. En ny chans kommer ganska snabbt igen trots allt, men samtidigt om man tänker på hur länge som man har försökt ... Räknade just fram att detta är 13:e försöket, minus en cykel där logistiken inte timade för ett försök så egentligen 12 försök. 7:e försöket sedan jag slutade amma. Det är lätt att tänka: "varför skulle det funka denna gång?" 

På plussidan så lägger jag ändå årstiden och att jag kunnat vara ute mycket i solen. Alla tre gånger som jag blivit gravid hittills har varit under sommarhalvåret. Tänker också att det är positivt ju äldre vårt barn får bli innan det kommer syskon, men hade ju aldrig vågat vänta med att börja försöka och ovissheten om det faktiskt kommer att bli något syskon är jobbig att bära just nu. 

Den här cykeln har jag inte känt av ägglossningen så tydligt att jag vågar pricka in exakt när den inträffat, så lite ovisshet med när mensen ska beräknas. I värsta fall utebliven denna cykel, men jag försöker se hoppfullt framåt ändå.

Hoppas ni träffat bra, tänker som du att lite sol och värme kanske gör susen för fertiliteten? 

Fick mens idag på äl + 13, så bara börja om igen. Började försöka 2023 och fått två missfall senaste förra cykeln😓
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida