Anonym (R) skrev 2026-03-09 10:33:28 följande:
Jag försöker ju landa lite mjukt i vår sekundära barnlöshet och har inte varit inne och läst på ett tag så jag läste ikapp nu. Jag har haft mycket fint stöd i den här tråden, men det triggar ju också besattheten och den vill jag komma ifrån. Inte att vi är redo att sluta försöka, men att jag vill fokusera på annat i livet också.
Tack till er som delade med er av tankar kring IVF! Jag känner nog mer och mer att det skulle inte vara värt det. Absolut om chanserna till graviditet och barn hade ökat mycket av det, men så ser det ju inte ut för vår del. Det är ju deppigt när man inser hur låga chanserna är för graviditet i min ålder och hur många försök som vi har bakom oss. Samtidigt så länge man fortsätter försöka, och klimakteriet inte har kommit, så finns ju chansen.
I lördags, på vad jag tror är dpo 7, så fick jag en liten spotting och igår började jag få ont i brösten så bestämde mig för att testa imorse. Ibland har jag tyckt att det är skönt att testa så här tidigt så att man inte får upp hoppet alltför mycket när kroppen spelar en spratt med diverse symtom. Samtidigt när man testat så tidigt så får man ju ha lite lite hopp var och det är ju också ganska skönt. Och vet ni vad! Där var en liten skugga av ett sträck. Jag är ju inte sån som brukar se några spöksträck så är ganska säker på att där är något på riktigt. Är bara på dpo 9 (cykeldag 21) så är ju väldigt tidigt, så är väl bara att vänta och se vad det blir av det.
Senast kunde jag släppa all oro och bara vara glad, vilket jag var så tacksam för. Sen började jag blöda en vecka senare och jag tror ju liksom inte att jag hade blivit mindre ledsen om jag oroat mig mer och inte glatt mig lika mycket, men det känns ändå inte riktigt lika lätt att släppa fram glädjen denna gång. Det kanske kommer om en graviditet faktiskt utvecklas.
Ursäkta uppsatsen! Jag behövde nog bara skriva av mig lite.
Jag hoppas det blir din månad ❤️ ❤️
Besattheten känner jag igen, även fast man försöker ta det lugnt och njuta av annat är det lätt fastna i evigt googlande o läsande av samma grejer om o om igen 😅