Hoppar in i denna tråd, mest för att jag är nyfiken men även för att se hur andra som är lite äldre tänker. 🙂
10/10 testade jag positivt, och den 29/12 vid KUB ser man inget foster.
Har ingen aning om när bebisen dog, men med tanke på att jag hade så lågt HCG i blodet den dagen (runt 2900) så måste det ha varit runt vecka 6.. Visst, jag har blödit till och från sedan dag 1 men alla symtom har ökat hela tiden så har inte haft en tanke på att den inte skulle leva. 😔
Den 28/12 började jag blöda mer och klarrött, inte bara lite rosa/brunt. Så det var väl kanske tur i oturen att jag hade en tid bokad dagen efter.
Men så gott som allt av missfallet kom ut samma dag iaf, skitjobbigt men ändå skönt att ha det "avklarat" och att det inte blev utdraget.
Vi hade inte planerat att få barn, men testet jag skulle ha gjort var väldigt viktigt för mig.. skulle även göra ett prov på moderkakan eftersom jag vet om att jag har kromosomavvikelse så det skulle kollas upp om bebisen också har det.
Är så himla ledsen över att jag inte hann ta det testet.. Jag vill ju veta ifall jag ens kan få friska barn eller inte. Kan jag inte det då vet jag det, istället för att gå runt och undra... 🥺
Pojkvännen har ett barn och har alltid känt att han är nöjd med det och jag har två sedan tidigare och äldsta har samma avvikelse som mig, yngsta har vi inte kollat.
Jag sa att jag verkligen vill försöka igen, och han är väldigt osäker på vad han vill.
Vi har haft funderingar på att göra slut, eftersom han inte kommer kunna ge mig vad jag vill ha. Jag vill inte ha skyddat sex eftersom jag vet vad jag vill, och jag är 43,5 år och blir inte yngre direkt...
Men igår tog han initiativ till sex, så jag vet inte vad som försiggår i hans huvud riktigt. 😅 Jag vet att det sägs att det är lättare att bli gravid direkt efter ett missfall, men jag har ju ingen aning om ägglossning eller sånt alls nu efter missfallet.
Någon här som blivit gravida direkt efter ett missfall?