• Anonym (Runda cirkeln)

Clearblue Advanced Ägglossningstest, hur många dagar med rund cirkel?

Hej!

Jag har testat nu 4 dagar i rad på mitt morgonkiss vilket står i bruksanvisningen, men har ännu inte fått någon glad gubbe? Igår kom elastiskt sekret när jag torkade mig och tänkte nu på morgonen att jag kommer få något helt annat än en cirkel men icke, det blev en cirkel.

Hur lång tid tar det för att få en glad gubbe? Eller ja först en blinkade gubbe? Har en cykel på 29 dagar så min första testdag blev i söndags?

• Svar på tråden Clearblue Advanced Ägglossningstest, hur många dagar med rund cirkel?
  • Anonym (F)

Det kan vara så att du missar glad gubbe om du bara testar en gång om dagen.

Det är heller inte alla som får utslag på äl-test. Däribland jag själv

• Anonym (Runda cirkeln)
    Anonym (F) skrev 2021-07-07 07:08:04 följande:

Det kan vara så att du missar glad gubbe om du bara testar en gång om dagen.

Det är heller inte alla som får utslag på äl-test. Däribland jag själv

Men om det står att man endast ska testa sig på morgonen tills man får en blinkade glad gubbe så är det väl så? Jag har testat på eftermiddagen vid 3 också men just nu jobbar jag och kan inte gå ifrån heller. Så därför tyckte jag det var bra att ta på morgonen. Blir så förvirrad,?
  • Anonym (F)
    Anonym (Runda cirkeln) skrev 2021-07-07 07:12:10 följande:

Men om det står att man endast ska testa sig på morgonen tills man får en blinkade glad gubbe så är det väl så? Jag har testat på eftermiddagen vid 3 också men just nu jobbar jag och kan inte gå ifrån heller. Så därför tyckte jag det var bra att ta på morgonen. Blir så förvirrad,?

Även om instruktionen säger så så finns som sagt de som har ökning som inte ger utslag alls, eller som ger utslag under en väldigt kort period. Så med ett dygn mellan mätningarna kan testet missa det.

Jag skulle rekommendera dig att börja tempa om du har möjlighet till det. Även om du får ett positivt äl-test så betyder inte det att du har äl. Testet ger utslag på hormonet som förbereder ägget för att släppa. Ägglossningen kan sedan bli förskjuten med några dagar eller utebli helt. Med temp kan du genom att temp höjs dagen efter äl vara säker på att du faktiskt haft äl
  • Anonym (Runda cirkeln)

Jag förstår. Men läser man på hemsidan så står det såhär ?

För att resultatet Hög fertilitet ska vara pålitligt är det viktigt att du bara testar en gång per dag och använder den första urinen efter din längsta sömnperiod.

När den första dagen med Hög fertilitet har visats och testet börjar leta efter din LH-ökning kan du testa oftare om du vill, men undvik att dricka stora mängder vätska innan du gör ett test.?

Dock så är det först blinkade gubbe och sen fast gubbe när äl sker. Har svårt att tro att man kan missa då genom att testa en gång. Men med vanliga äl test förstår jag att man kan missa men nu ville jag vara säker på det hela.

Svar på tråden Clearblue Advanced Ägglossningstest, hur många dagar med rund cirkel?