Hur hantera ett barn som inte kan bestämma sig?
Har varit separerad från barnens (2) pappa sedan slutet av 2015. Deras pappa har en ny tjej och de väntar deras andra barn närsomhelst.
Under alla år har barnveckor alltid varit ett problem. Jag har försökt vara snäll och medgörlig, lyssnat på mina barn som antingen vill eller inte vill till sin pappa. Dottern på nu 16 gör som hon vill. Sonen på 9 är såååå kluven. Han älskar att vara hos din pappa men saknar ihjäl sig efter mig när han väl är där. IOM att det finns andra barn hos hans pappa har han så mycket roligare för såklart.
Om han vill åka tidigare än planerat så har jag låtit honom men det har jag senare fått äta upp av hans pappa som kränker mig genom att säga att jag inte vill vara med min son eller att jag är egoistisk.
Jag har försökt vara strängare och hållt på våra dagar men nu så kom semestern. Då ville pappan åka iväg med barnen till deras nyköpta stuga på min barnvecka så att dottern skulle kunna följa med innan hon började sommarjobba.
Sonen blev då borta i två veckor, dottern en vecka. Han grät nästan varje dag för att han saknade mig. När det blev dags för hemgång som jag sååå längtat efter ville pappan , mostern och min son stanna några dagar längre. Då jsg saknat honom och ville ha honom hem sa jag nej. Då sonen upplevs som kluven dessutom. Klart jan vill vara på båda ställena. Då blev jag utskälld av både mitt ex och hans syster och blev kallad egoistisk, att jag vill ha min egentid?. What?!
Han kom tillslut hem enligt plan men ville några dagar senare åka till sin pappa igen. Jag sa nej. Inte för att jag vill vara taskig utan för att jag inte vill få skit för att jag aldrig är med min son?. Hur nu det går ihop.
När kan sedan skulle åka efter en vecka så var han överlycklig. Det första han säger till sin pappa då är att han inte varit med mig på hela veckan (jag har jobbat, har inte semester än) och att han varit med min pappa hela tiden (istället för fritids då vi sagt upp fritds). Jag har hämtat honom varje dag efter jobbet, som en vanlig vardag.
Jag får då en uppläxning om att jag inte är med min son och att jag borde tänka på att jag har barn. Att jag återigen är egoistisk. Min dotter fattar inte heller som själv sommarjobbat varje dag och sedan kommit hem och varit med oss.
Jag fattar ingenting? vad jag än gör blir det fel.
Nu har jag sagt att eftersom han var med sin pappa två veckor kommer han även vara hos mig två veckor för att återställa vårt ursprungliga schema då jag även jobbar varannan helg på mina BARNFRIA helger.
När jag sa det till min son blev han arg och ville inte prata mer med mig.
Dottern kommer vara med mig i 4 veckor då hon sommarjobbar och pappan bor i en annan stad. Där görs INGA klagomål.
Vad gör jag??