• Johaanna

Hur klär man en 9-12 månader bebis under vinterhalvåret

Jag är nog tidigt ute men funderar på hur jag ska klä min dotter i höst/vinter. Hon kommer vara 9 månader i början av hösten när det blir lite kallare och ca 15-16 månader när värmen börjar komma tillbaka. Hur hade ni klätt henne? Hon kommer troligen åka väldigt mycket vagn i början men sen under vintern tänker jag att hon kanske börjar gå. Samt att vi kommer dra henne i pulkan om det blir snö

• Svar på tråden Hur klär man en 9-12 månader bebis under vinterhalvåret
  • Jag är bara jag

Beror ju på hur kallt det är. +5 eller minus 20 och allt där emellan kräver ju lite olika kläder. Och vad man gör. Sitta still i vagnen i åkpåse kräver inte mycket under. Kravla runt i snö lite mer. Jag har haft lite tunnare overaller man kunnat komplettera med en extra tröja under. Tunnare mössa om det är flera plusgrader, sån där riktigt tjock om det är flera minus. Rejäla skor eller om de bara sitter i vagn såna där tjocka "tygskor" man aldrig går runt i ute. Tunna vantar eller tjocka handskar. 

Det viktiga är att inte överklä dom. Och framförallt ha kläder man kan ta av eller skala av när man går in i affärer. Det blir kolossalt varmt att tex ha overall, åkpåse och ligga nerbäddad och det är +8 grader eller ve och fasa gå in så på ICA och ha dom kvar så.

Svar på tråden Hur klär man en 9-12 månader bebis under vinterhalvåret