• Anonym (Ledsen)

    MA, två gulesäckar?

    Hej!

    För tre dagar sedan fick jag en liten brun blödning (var då beräknad till v. 8+4), fick komma in på VUL dagen därpå och det bekräftades MA, graviditeten avstannade i v. 6+0. Jag blev så förtvivlad och hade svårt att ta in all info. Men jag både såg på vul och läkaren sa att där var två gulesäckar. Min man frågade vad det innebar och hon nämnde något om tvillingar, sen frågade min man igen, men då sa hon något i stil med att det bara hade delat sig fel. Vi var alldeles för chockade för att uppfatta info och ska ringa dit på måndag. Men någon som har kunskap om detta? Kan gulesäckarna dela på sig vid en felaktig graviditet? Att allt liksom blev galet redan vid befruktningen? Eller kan det ha varit tvillingar? De sa ingenting om fostret/fostren. Kan inte sluta tänka på detta.

  • Svar på tråden MA, två gulesäckar?
  • McIris

    Ååh vad tråkigt!

    Dels kanske du/ ni skulle behöva en till undersökning så du inte tänker ihjäl dig alt ringa läkaren som du skrev.

    Allt kan gå fel i början och att befruktningen inte blev rätt. Det kanske är tvillingar eller/ och att det delat sig fel. Man måste inte ha två gulesäckar/moderkakor vid tvillingar så det kanske kan bara blivit tokigt.

    Fick också missfall efter första barnet. Hoppas ni inte har kämpat länge och att det funkar snart igen.

  • Anonym (Ledsen)
    McIris skrev 2021-07-11 09:31:26 följande:

    Ååh vad tråkigt!

    Dels kanske du/ ni skulle behöva en till undersökning så du inte tänker ihjäl dig alt ringa läkaren som du skrev.

    Allt kan gå fel i början och att befruktningen inte blev rätt. Det kanske är tvillingar eller/ och att det delat sig fel. Man måste inte ha två gulesäckar/moderkakor vid tvillingar så det kanske kan bara blivit tokigt.

    Fick också missfall efter första barnet. Hoppas ni inte har kämpat länge och att det funkar snart igen.


    Tack snälla för ditt svar. Ja imorgon ska jag ringa och höra, och förhoppningsvis få ut cytotec mm så jag slipper vänta hela veckan på att få ut allt. Jag beklagar ditt missfall också. Trodde inte det skulle ta så hårt. Det va tredje barnet men ack så efterlängtat. Är så tacksam för de små som springer runt hemma. Och att jag kan bli gravid. Inser att man är en i statistiken bara.

    Tack iaf och önskar dig en fin dag :)
  • McIris
    Anonym (Ledsen) skrev 2021-07-11 14:10:25 följande:

    Tack snälla för ditt svar. Ja imorgon ska jag ringa och höra, och förhoppningsvis få ut cytotec mm så jag slipper vänta hela veckan på att få ut allt. Jag beklagar ditt missfall också. Trodde inte det skulle ta så hårt. Det va tredje barnet men ack så efterlängtat. Är så tacksam för de små som springer runt hemma. Och att jag kan bli gravid. Inser att man är en i statistiken bara.

    Tack iaf och önskar dig en fin dag :)


    Lycka till! Då tar det nog nästa gång. Blev gravid direkt efter missfallet. Har 3 döttrar, yngsta är 10 år så det var länge sen med missfallet. Det är jättesorgligt även om det är tidigt, man hinner bygga upp tankar och planer. Jag håller med, barnen är bäst!
Svar på tråden MA, två gulesäckar?