• Wed 14 Jul 2021 01:06
    3662 visningar
    7 svar
    7
    3662

    Vilka barnvagnar ska man INTE köpa?

    Hej, är gravid igen med en liten sladdis och funderar på det här med barnvagn. Eftersom det var ett tag sedan jag hade en bebis sist så hänger jag inte med vilka barnvagnar man ska akta sig för. Sist jag var gravid så var det problem med att handtag gick sönder på vissa märken/modeller. Någon som har koll? Finns så många nya märken nu som jag aldrig hört talas om. Sett några på Jollyroom som ligger under 6k, även barnvagnspaket. Är någon av dem något att satsa på om man inte vill betala multi för en vagn men ändå köpa en ny?

  • Svar på tråden Vilka barnvagnar ska man INTE köpa?
  • Wed 14 Jul 2021 05:10
    #1

    Kanske inte specifikt märken men det generella tipset är att ju fler finesser/grejs/mojs som finns på vagnen ju fler saker riskerar att gå sönder ganska fort. En liten sketen nippel som smäller av nånstans och så vips är hela vagnen obrukbar.

    Välj bort vagnar med multifunktioner där allt är i plast helt enkelt och satsa istället på rena vagnar där broms etc är i metall och verkligen håller för användning.

  • Tue 3 Aug 2021 06:10
    #2
    Almevi skrev 2021-07-14 01:06:52 följande:

    Hej, är gravid igen med en liten sladdis och funderar på det här med barnvagn. Eftersom det var ett tag sedan jag hade en bebis sist så hänger jag inte med vilka barnvagnar man ska akta sig för. Sist jag var gravid så var det problem med att handtag gick sönder på vissa märken/modeller. Någon som har koll? Finns så många nya märken nu som jag aldrig hört talas om. Sett några på Jollyroom som ligger under 6k, även barnvagnspaket. Är någon av dem något att satsa på om man inte vill betala multi för en vagn men ändå köpa en ny?


    Kul, vi sitter i samma sits då, är chockad över hur mycket som hänt på 11år, hahaha!
  • Tue 3 Aug 2021 06:15
    #3

    Vi köpte en Crescent och det är en rejäl pjäs med ordentlig schvung i fjädringen, lite old-school i sin utformning. Den kostade 4k inkl ett babyskydd från Maxi Cosi och har fungerat perfekt. Otymplig men pålitlig och kostade inte skjortan.

  • Tue 3 Aug 2021 06:37
    #4
    OupaOupa skrev 2021-08-03 06:15:21 följande:

    Vi köpte en Crescent och det är en rejäl pjäs med ordentlig schvung i fjädringen, lite old-school i sin utformning. Den kostade 4k inkl ett babyskydd från Maxi Cosi och har fungerat perfekt. Otymplig men pålitlig och kostade inte skjortan.


    Vilken modell? Eller det kanske bara finns en!?!
  • Tue 3 Aug 2021 06:59
    #5
    Sundri skrev 2021-08-03 06:37:28 följande:

    Vilken modell? Eller det kanske bara finns en!?!


    Oj glömde det :)

    Crescent comfort är den vagn vi köpte
  • Fri 17 Sep 2021 23:46
    #6
    Almevi skrev 2021-07-14 01:06:52 följande:

    Hej, är gravid igen med en liten sladdis och funderar på det här med barnvagn. Eftersom det var ett tag sedan jag hade en bebis sist så hänger jag inte med vilka barnvagnar man ska akta sig för. Sist jag var gravid så var det problem med att handtag gick sönder på vissa märken/modeller. Någon som har koll? Finns så många nya märken nu som jag aldrig hört talas om. Sett några på Jollyroom som ligger under 6k, även barnvagnspaket. Är någon av dem något att satsa på om man inte vill betala multi för en vagn men ändå köpa en ny?


    Billiga. 
    Alltså, billiga vagnar är billiga av en anledning. Köp en märkesvagn somhar bra garanti. jag skulle säga att BugabooFox är den bästa vagnen på marknaden och väl värd varje krona. Det kanske ser dyrt ut vidinköp, men du använder vagnen varje dag, slå ut summan över antalet dagar du ska ha den och du lägger typ 3kr per dag.
  • Sat 18 Sep 2021 11:46
    #7

    Vi har Beemoo från Jollyroom och är jättenöjda. Den har hållt toppenbra i över fyra år nu.

    Jag skulle aldrig köpa en vagn för många tusen.

    Har haft lite dyrare märkesvagnar till de äldre barnen när de var små, och det enda som var bättre med dem var att de har ett högre andrahandsvärde.

    Men man gör såklart precis som man vill!

Svar på tråden Vilka barnvagnar ska man INTE köpa?