• Ellendellen

Gravid mellan vaccindoser

Hej!

Är det någon som blivit gravid efter första dosen vaccin? Hur gjorde ni med andra dosen, sköt ni upp den?

• Svar på tråden Gravid mellan vaccindoser
  • gunbran

Jag är i den situationen nu. Tog första sprutan i början av juni och testade positivt 2 juli. Ska ta dos 2 nu egentligen men väljer att skjuta upp den till jag passerat v.12.

Ska rådfråga på MVC när jag ska dit om 2 veckor, men det rekommenderas ju att man ska ha nått v.12 och jag vågar inte riskera något så det blir tidigast då.

• Anonym (Anonym)

Jag tog första sprutan den 28 april via jobbet, fick inte ta andra sprutan för var inte i V. 12 då. Men jag ska iaf ta andra sprutan, men vill helst vänta tills bebisen är lite större :)

• Anonym (Hanna)

Tog första dosen och blev oplanerat gravid typ samma vecka. Min bm rekommenderade andra dosen trots att inte fhm gjorde det då. Var dock i vecka 12 då. Ville vänta med andra sprutan, för kände mig inte helt bekväm att ta den. Fick tyvärr avsluta graviditeten i vecka 19 så ska ta den nu innan jag försöker bli gravid igenm

• Minisessan
    Anonym (Hanna) skrev 2021-07-15 17:56:09 följande:

Tog första dosen och blev oplanerat gravid typ samma vecka. Min bm rekommenderade andra dosen trots att inte fhm gjorde det då. Var dock i vecka 12 då. Ville vänta med andra sprutan, för kände mig inte helt bekväm att ta den. Fick tyvärr avsluta graviditeten i vecka 19 så ska ta den nu innan jag försöker bli gravid igenm

Har avslutet med vaccinet att göra?
  • Anonym (Hanna)
    Minisessan skrev 2021-07-16 17:54:57 följande:

Har avslutet med vaccinet att göra?

Ingen aning. Väntar på obduktionen. Klart att jag inte kan släppa tanken att det är mitt fel eller att någonting jag gjort orsakade det. Upptäcktes på rul att det knappt fanns något fostervatten och huvudet var för litet. Vet inte än vad som var fel.
  • FMLM

jag har också tagit min första spruta och blev gravid 2 veckor senare så jag ska nog vänta med andra sprutan. Å andra sidan tror jag inte skulle vara farligt men kommer ändå vänta tills efter vecka 12. Beklagar sorgen!

Svar på tråden Gravid mellan vaccindoser