• LB2016

Clearblue veckoindikator visar fel eller?

Gravid i v 6 (om jag räknar rätt) fick 2-3 veckor för en vecka sen på clearblues test och idag samma. Ska det inte stå 3+ nu?

Från min förra graviditet fick jag 1-2 och efter 2 veckor 3+..

Är det kört?

• Svar på tråden Clearblue veckoindikator visar fel eller?
  • JosHed

2-3 betyder ju 2-3 veckor efter ägglossning. Alltså v.4+0-5+0 = strax innan v.5- strax efter v.6 börjat :) så låter helt normalt! sen är det ju ingen exakt vetenskap, därför det också är flytande gränser. 3+ betyder ju mer än 3 veckor sen ägglossning alltså någonstans över v.6 liksom (5+0 är ju 3 veckor sen). :) så stirra dig inte blind på exakta dagar :)

Sen beror det ju också på när ägglossningen var såklart. Har man exakt 28 dagar och är regelbunden kan man ju gå på veckor, men är man oregelbunden eller har längre så kommer ju inte ägglossningen skett precis 2 veckor innan mensen skulle varit och då kommer ju veckorna ligga fel :) har man lite längre cykel blir man ofta flyttad bakåt på UL. Så det kommer nog om några dagar ett omslag!

• LB2016
    JosHed skrev 2021-07-17 09:14:08 följande:

2-3 betyder ju 2-3 veckor efter ägglossning. Alltså v.4+0-5+0 = strax innan v.5- strax efter v.6 börjat :) så låter helt normalt! sen är det ju ingen exakt vetenskap, därför det också är flytande gränser. 3+ betyder ju mer än 3 veckor sen ägglossning alltså någonstans över v.6 liksom (5+0 är ju 3 veckor sen). :) så stirra dig inte blind på exakta dagar :)

Sen beror det ju också på när ägglossningen var såklart. Har man exakt 28 dagar och är regelbunden kan man ju gå på veckor, men är man oregelbunden eller har längre så kommer ju inte ägglossningen skett precis 2 veckor innan mensen skulle varit och då kommer ju veckorna ligga fel :) har man lite längre cykel blir man ofta flyttad bakåt på UL. Så det kommer nog om några dagar ett omslag!

Jag förstår har inte en cykel var månad på 28 d. Appar säger jag är i V6 då de räknar från förra mensen. Vanliga teststickor är lika svaga som när jag plussa och de borde ju vara relativt starka nu, över en vecka sen förväntad mens/som jag plussa. Tror faktiskt det stannade av rätt snabbt, hoppas inte men får kontakta en BM för råd. Tack för ditt svar.
Svar på tråden Clearblue veckoindikator visar fel eller?