• Anonym (Preggo)

Bedside crib till kontinentalsäng?

Vad finns för bedside cribs som passar kontinentalsängar egentligen? Har en hög tempursäng, typ 70-72 cm. Finns det någon lösning som passar? Vill gärna ha en sådan sovlösning men de enda jag hittar passar mkt lägre sängar....

• Svar på tråden Bedside crib till kontinentalsäng?
  • Anonym (Enkelt)

Köp en vanlig spjälsäng från Ikea, ta bort ena långsidan, borra hål så madrassen kommer i rätt höjd = problem solved.

• Anonym (Preggo)
    Limeblad skrev 2021-07-17 16:03:18 följande:

Vi har Babybay boxspring. Den är godkänd till 71 cm.

Vad menas med höjden, är det höjd till översta del av sängen då?
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-07-17 16:04:39 följande:

Köp en vanlig spjälsäng från Ikea, ta bort ena långsidan, borra hål så madrassen kommer i rätt höjd = problem solved.

Har så väldigt många projekt så jag skulle gärna köpa någo jag inte måste bygga om.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Preggo) skrev 2021-07-17 16:44:52 följande:
    Vad menas med höjden, är det höjd till översta del av sängen då?
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-07-17 16:04:39 följande:

Har så väldigt många projekt så jag skulle gärna köpa någo jag inte måste bygga om.
    Ok, ja det kan jag förstå :) Eller kanske du kan be nån om hjälp? Fyra borrhål så är det klart, men mät först så det kommer i rätt höjd med madrassen inkluderad.
  • Limeblad
    Anonym (Preggo) skrev 2021-07-17 16:44:52 följande:

Vad menas med höjden, är det höjd till översta del av sängen då? Har så väldigt många projekt så jag skulle gärna köpa någo jag inte måste bygga om.

Nej, ligghöjd. Själva sängen är 96,5 cm hög.
  • Anonym (Man tager vad man haver)

Jag köpte ikea säng och höjde den genom att lägga frigolitskivor under madrassen de har samma mått som madrassen och är inte så dyrt. Isolerar ju bra också.

• Anonym (Preggo)

Men tanken med bedside crib är väl att madrassen ska hamna i jämnhöjd med ens egen madrass? Och att den går att ?låsa fast? i sängen? Funderar mest på det sista här, hur det går att fästa bra om man bygger det själv.

Svar på tråden Bedside crib till kontinentalsäng?