• mamma8212

    Någon som ätit Inositol? Hur länge?

    Började med Inositol denna cykeln för att se om det gör något med min ägglossning. Hur länge har ni tagit dessa? Läser olika, att man ska sluta vid äl och andra att man fortsätter till ev graviditet. Fick positivt äl-test idag på dag 14, brukar får på dag 15-16 annars.

  • Svar på tråden Någon som ätit Inositol? Hur länge?
  • muffins88

    Kan tyvärr inte ge dig några svar men jag har också börjat med inosytol denna cykel. Tänkte för säkerhets skull bara ta det fram till äl, men är lite osäker. Hur mycket tar du? Jag tar 1g om dagen. Hoppas det gör skillnad :D

  • Molybden

    Jag åt Donaferty premium (innehåller myo-inositol) hela menscykeln. Enligt dem kunde man fortsätta även under en graviditet med deras tillskott. Jag slutade dock någon vecka innan jag plussade för då tog min sista dos slut och sen kände jag att jag inte behövde börja igen när jag plussat. Jag kan dock inte svara på vad som gäller för ditt kosttillskott så vet inte om detta hjälper dig.

  • mamma8212
    muffins88 skrev 2021-07-19 10:25:41 följande:

    Kan tyvärr inte ge dig några svar men jag har också börjat med inosytol denna cykel. Tänkte för säkerhets skull bara ta det fram till äl, men är lite osäker. Hur mycket tar du? Jag tar 1g om dagen. Hoppas det gör skillnad :D


    Jag tar 4g, har läst olika hur mycket man ska ta och att man inte kan "överdosera". Fick positivt äl test imorse och massa flytningar nu i eftermiddag, så jag hoppas det går vägen :) Är första cykeln med Inositol.
  • PelloBello

    Jag började med inositol förra året. En cykel. Tog två om dan I en vecka. Sen en om dag I en vecka. Startade vid mens då. Blev gravid den cykeln. Vet inte om det var tillfällighet eller om det hjälpte :)

  • mamma8212
    muffins88 skrev 2021-07-19 10:25:41 följande:

    Kan tyvärr inte ge dig några svar men jag har också börjat med inosytol denna cykel. Tänkte för säkerhets skull bara ta det fram till äl, men är lite osäker. Hur mycket tar du? Jag tar 1g om dagen. Hoppas det gör skillnad :D


    Hur har det gått för dig? Jag inväntar bim :)
  • muffins88
    mamma8212 skrev 2021-07-30 07:01:16 följande:

    Hur har det gått för dig? Jag inväntar bim :)


    Samma här. Tydlig ägglossning nu i veckan och inväntar bim :)
  • muffins88

    Uppdatering från mig:

    Har ätit inositol den senaste cykeln. Åt 2 gram om dagen fram till ägglossning och är nu gravid! Vet ej om det är en tillfällighet eller inte men så är läget åtminstone :)

  • PelloBello
    muffins88 skrev 2021-08-13 18:13:15 följande:

    Uppdatering från mig:

    Har ätit inositol den senaste cykeln. Åt 2 gram om dagen fram till ägglossning och är nu gravid! Vet ej om det är en tillfällighet eller inte men så är läget åtminstone :)


    Grattis!! Jag skrev tidigare att jag blev gravid på första cykeln med inositol. (negativt I ett år innan dess).

    Jag testade nu igen, en cykel å gravid direkt. Sammanträffande?! Hmm..
  • muffins88
    PelloBello skrev 2021-08-16 09:51:46 följande:

    Grattis!! Jag skrev tidigare att jag blev gravid på första cykeln med inositol. (negativt I ett år innan dess).

    Jag testade nu igen, en cykel å gravid direkt. Sammanträffande?! Hmm..


    Tack och grattis till dig med!! :)

    Hmm.. verkligen mycket intressant om inte annat!
  • Tusse92

    Hej! 


    testar att skriva i denna tråd fast det var ett tag sedan :) 
    slutade ni äta inositol vid ägglossning? 


    har pcos så vet ej när jag har det tyvärr! 

  • Linneaeli

    Slänger också in en fråga här, är inne på cykeldag 43 och har fortfarande inte haft någon ägglossning (negativa äl-test samt låg temp). Mina senaste cyklar har varit oregelbundna och jag funderar på att testa inositol för att se om det kan hjälpa för att få en mer regelbunden cykel. 

    Min fundering är om någon annan börjat med inositol mitt i en cykel eller ska man avvakta tills mensen dyker upp och börja då?

  • Anonym (My)

    Jag köpte inositol (kapslar) tog en om dagen och hann ta 3 burkar utan uppehåll vi ÄL lt liknamde, sedan blev jag gravid.  De är inte slumpen då vi försökt måånga år. Har inte pco. 
    Jag började direkt jag fick dom (vet inte vart jag var i menscykeln). 

    Hann börja med Q10 också. 

    Nu e tråden gammal såg kag, så hur har det gått?😊

Svar på tråden Någon som ätit Inositol? Hur länge?