• Thu 22 Jul 2021 18:26
    806 visningar
    3 svar
    3
    806

    AC som inte kyler ner rummet

    Köpte 2 AC hos Elgiganten som utlovar kyla ner ett rum upp till 12kvm. 
    Köpet gjordes när värmen inte hade slagit till än vilket gör att öppet köp nu har gått ut. 
    AC klarar inte kyla ner ett rum på 6kvm. Gjorde ett försök att reklamera hos Elgiganten men de anser att det är inget fel på AC och att man inte heller kan förvänta sig att en AC kan klara av det i denna värme som det är nu. 
    Hemma har vi även 2 andra ac dock ett annat märke som gör sitt jobb, dvs kyler ner rummet, som är 40kvm. 
    Men elgiganten menar att det är inget fel på produkten, vilket jag inte heller påstått utan det som är problemet att den gör inte det som det ska enligt produktbeskrivningen. Rummet är hälften så stort som det ska klara av men trots hela nattens "kylning" är det varmt i rummet. En golvfläkt gör bättre som som jämförelse. 
    Så här står vi med 2 AC för 5000.- stk som vi inte kan använda då det känns dumt att betala el och stå ut med ljudet när det inte blir någon som helst skillnad. 
    Ska man bara acceptera det? 

  • Svar på tråden AC som inte kyler ner rummet
  • Thu 22 Jul 2021 18:45
    #1

    Om den inte klarar att kyla 6 kvm över en natt, så är det något fel!
    Sätt in termometer och se hur "effektiv" den är jämfört med ett liknande rum utan AC.

    Låt dem provköra den! Och sen förklara hur mkt den rimligtvis bör kunna kyla.
    REKLAMMERA!

  • Thu 22 Jul 2021 22:55
    #2

    Vilket knäppt svar från Elgiganten. Det är för sådana här somrar man behöver AC.

  • Fri 23 Jul 2021 00:13
    #3
    nnnnnnnn skrev 2021-07-22 18:45:55 följande:

    Om den inte klarar att kyla 6 kvm över en natt, så är det något fel!

    Sätt in termometer och se hur "effektiv" den är jämfört med ett liknande rum utan AC.

    Låt dem provköra den! Och sen förklara hur mkt den rimligtvis bör kunna kyla.

    REKLAMMERA!


    Jag har lämnat in AC hos dem och de säger att de har provkört i sin matsal på 22kvm. Dock var det 17 grader ute den natten och inte den varmaste perioden.

    Hur som, den uppfyller ju inte det som den ska men Elgiganten säger att det är normalt och att man inte kan förvänta sig att få det kallt när det är så varmt ute som vi haft.

    Däremot är det precis det jag förväntar mig. Förstår inte varför de ska ens tjafsa? Jag hade absolut inte försökt reklamera en vara som funkar och som vi behöver som mest nu ????????
Svar på tråden AC som inte kyler ner rummet