• Daimstruten

    Ni med större kattgård...

    går era katter inomhus på toaletten? Jag har hägnat in en hygglig del av tomten inkl min altan och en rabatt och mina katter kan gå in och ut som dom vill förutom nattetid. Dom går nu aldrig på toa inomhus och eftersom rabatten inte är jättestor så väljer min ena katt att skita på gräsmattan vilket är irriterande. Han är dessutom lite lös i magen så det är inte bara att plocka upp allt med en påse. Kan skopa upp det med en rejäl spade och gå utanför inhägnaden för att gräva ned det på lämpligt ställe så klart men hade föredragit om toabesöken skedde i en kattlåda.

    Hur gör era katter som har större inhägnad med rabatter och gräs sina behov? Jag har två kattlådor inne. Ska jag sätta ut den ena som har tak och hoppas på att den används? Misstänker att dom föredrar att sitta ute utan väggar och tak för att göra sina behov men kan ju inte köra kattlåda utan överdel utomhus ifall det skulle regna.

  • Svar på tråden Ni med större kattgård...
  • Kråksången

    Har själv ordnat med en miniatyr sandlåda som katterna bajsar och kissar i, fungerar alldeles utmärkt.

    Katten som är lös i magen bör du kolla upp, är det längesedan du avmaskade katterna? Två ggr per år bör du göra det.

  • Daimstruten
    Kråksången skrev 2021-07-24 16:18:53 följande:

    Har själv ordnat med en miniatyr sandlåda som katterna bajsar och kissar i, fungerar alldeles utmärkt.

    Katten som är lös i magen bör du kolla upp, är det längesedan du avmaskade katterna? Två ggr per år bör du göra det.


    Har dina katter även tillgång till rabatter och väljer ändå lådan?

    Min plan är att skicka in bajsprov för ordentlig provtagning men det har inte blivit av. Köpte provtagningskit på apoteket och fick resultat att han inte hade mask längre så jag behöver få till ett grundligare test. Ger honom mat som är snäll mot magen numera. Misstänker att provsvaret kommer visa att allt är normalt.
Svar på tråden Ni med större kattgård...