Anonym (Vad menar han) skrev 2021-07-29 12:43:46 följande:
...När jag behövde skicka ett meddelade (jobbrelaterat) så svarade han mig och skrev då att han var på väg till xx med sin exfru och barn.
...Därför visste jag inte varför han ville få fram den informationen. Men han var trevlig i sitt sms.
Du tycker att han inte hade behovt namna det, men hur hade du reagerat om han INTE namnt det och att det sen krupit fram att han varit pa semester med sitt ex? Hade vi da fatt se en tråd här där "svinet forsokte hemlighalla att han var med exet, trots att ni messat med varandra under samma period"?
Jag tror du overreagerar och laser in saker som inte alls var hans intention. Du sager ju sjalv att han svarade trevligt. Att sen namna att han ar pa vag till xx med sin exfru och barn kunde han lika garna ha svarat till vem som helst, som ett vanligt neutralt samtalsamne, utan vardering eller baktanke med det. Inget att behova hemlighalla, utan helt neutralt. Eftersom du har kanslor for honom var det inte precis nagot du hade velat hora, men anda ganska viktigt att framfora sa att du inte far hora det bakvagen efterat (och undra varfor han hemlighallit det).
Han sager ju egentligen bara vad han gor. Om han hade skrivit att han ligger pa stranden, hade du da trott att han ville gora dig svartsjuk och att han ville hinta att han ligger och kollar pa tjejer i bikini for att fa din reaktion? Eller om han ska pa krogen med sina kompisar, skulle du da tro att han minsann vill visa dig att han kan ha roligt utan dig? Liksom lite sa jag tanker att du gjort med det neutrala konstaterandet att han var pa vag till xx med sin exfru och barn. Du laser in for mycket i det och eftersom du har kanslor for honom sa blir det extra kansligt for dig nar exet namns (och du bara far det i text och inte hor hur i vilken ton det sagts).
Jag ar pa vag till xx med min
EXFRU och barn... eller... Jag ar pa vag till
XX med min exfru och barn. Hors ju inte i text hur det sagts.