• Anonym (Vad menar han)

När man säger man är med sitt ex

Hej,

Finns en man som jag visat mitt intresse för och han vet att jag har känslor. Han är skild sen kanske 1.5-2 år och har barn. När jag skickade ett sms häromdagen om ngt helt annat så svarade han trevligt men att han är på väg på resa med sin exfru och sina barn. Här inom Sverige. Hade inte behövt nämna det. Situationen är komplicerad och jag vet att det inte kommer bli "vi" men varför skrev han så? Var det för att markera att jag ska släppa honom eller bara se min reaktion? Hur hade ni tolkat det? Jag är inte svartsjuk och tycker det är fint de kan åka iväg med sina barn men tänker om han ville markera att jag ska släppa honom?

• Svar på tråden När man säger man är med sitt ex
  • Anonym (Man)

Jag tänker - vad skönt - han är ärlig, tar ansvar för sina barn och behåller en bra relation till sitt ex. Det är inte alla som har den mognaden idag. Vilket bra utgångsläge för er att starta en ny relation.

• Anonym (F)

Han skrev bara som det var, att han var på semester med sitt ex och sina barn.

Du skriver att ni inte kommer bli ?vi? och undrar om du ska ?släppa? honom. Hur går det ihop? Hur släpper man något som inte är?

Skriver han inget mer så låt det vara.

• Anonym (Man)
    Saicko skrev 2021-07-29 08:16:14 följande:
    Själv tänker jag att man ska vara vaksam med dom som hänger med sina ex.. Alldeles för lätt att få sitt hjärta brustet om det skulle vara så att personen ifråga inte skulle ha gått vidare.

Nu är det en annan femma då det faktiskt finns barn med. Men att ändå hålla på o fortsätta med häng.. Så måste man ta reda på vem utav dem det var som dumpa. 
    Vaksam? Jag har aldrig behövt vara vaksam.

Och självklart handlar det om barnen. Hänger man med sitt ex utan barn, så är ju det ett kvitto på att man inte släppt varandra. 
  • Anonym (Man)
    Saicko skrev 2021-07-29 09:22:44 följande:

Men svaret som du fick av han dock. Betyder nog bara att han inte kommer o ha tid. Det vara ganska neutralt och oskyldigt sagt i så fall.

Det är så jag tänker. Vi behöver inte höra en höna av det. Han verkar rak och ska inte iväg 3 veckor med exet.

Men dagsturer eller kortare turer med sina gemensamma barn ser jag bara som ett sunt sätt att förhålla sig till sina barn/ex.
  • Anonym (Vad menar han)

Tror det bara är några få dagar o det är ngt som hade varit helt ok för mig med tanke på barnen om vi hade haft en relation. Men nu har vi inte det. Vet inte om han vill tillbaka till henne dock. Vi lärde känna varandra för några månader sen via jobb och jag fick känslor för honom. Har inte känt så på många år och jag sa det till honom men förväntade mig inget tillbaka utan jag sa det för att försöka gå vidare och hoppades väl ändå kanske på ngn reaktion. Kände att det fanns kemi mellan oss. När jag behövde skicka ett meddelade (jobbrelaterat) så svarade han mig och skrev då att han var på väg till xx med sin exfru och barn. Så jag frågade inget och han vet jag har känslor för honom. Därför visste jag inte varför han ville få fram den informationen. Men han var trevlig i sitt sms. Så därför jag tänkte om han ville få mig att gå vidare, testa eller bara ville skriva något mer än bara: tack för info. Men ja, det bästa är väl att inte analysera och försöka gå vidare. Han vet hur jag känner och hade han känt samma hade han sagt det tänker jag. Sen tror jag hans fokus ligger på att vara bästa pappan och komma överens med exfrun osv. Inte starta något nytt.

• Anonym (Vad menar han)
    Anonym (Vad menar han) skrev 2021-07-29 12:43:46 följande:

Tror det bara är några få dagar o det är ngt som hade varit helt ok för mig med tanke på barnen om vi hade haft en relation. Men nu har vi inte det. Vet inte om han vill tillbaka till henne dock. Vi lärde känna varandra för några månader sen via jobb och jag fick känslor för honom. Har inte känt så på många år och jag sa det till honom men förväntade mig inget tillbaka utan jag sa det för att försöka gå vidare och hoppades väl ändå kanske på ngn reaktion. Kände att det fanns kemi mellan oss. När jag behövde skicka ett meddelade (jobbrelaterat) så svarade han mig och skrev då att han var på väg till xx med sin exfru och barn. Så jag frågade inget och han vet jag har känslor för honom. Därför visste jag inte varför han ville få fram den informationen. Men han var trevlig i sitt sms. Så därför jag tänkte om han ville få mig att gå vidare, testa eller bara ville skriva något mer än bara: tack för info. Men ja, det bästa är väl att inte analysera och försöka gå vidare. Han vet hur jag känner och hade han känt samma hade han sagt det tänker jag. Sen tror jag hans fokus ligger på att vara bästa pappan och komma överens med exfrun osv. Inte starta något nytt.

Jag svarade att det låter kul och hoppas han får en trevlig resa med familjen.
  • Anonym (F)
    Anonym (Vad menar han) skrev 2021-07-29 12:46:30 följande:

Jag svarade att det låter kul och hoppas han får en trevlig resa med familjen.

Du verkar sansad och klok.
  • Anonym (Man)
    Anonym (F) skrev 2021-07-29 14:25:23 följande:
    Ja, det måste vara den mest sansade och klokaste TS på länge. Inget drama eller vilda spekulationer där inte.
  • Anonym (...)
    Anonym (NN) skrev 2021-07-29 07:43:14 följande:
    I rest mine! Är man så sjuk att man vill hitta drama i allting, var så god! Jag gjorde ett seriöst försök att förklara hur vi gör. Skriver från telefonen och nej, det är ingen akademisk uppsats eller publikation som jag sitter och korrekturläser. Bara väldigt frustrerande att bli misstänkliggjord, men jag vet ju att det är FL och släpper detta. Du får tro vad du vill men jag ger upp det här forumet nu. Detta var verkligen droppen. Synd bara att en hoper skitpersoner skall förstöra för andra som faktiskt försöker. Tillslut har ni väl bara varandra kvar, vilket känns som rätt åt er. Kul trådar ni får då! Så jävla patetiskt av dig.
    Ja din överdrivna, aggressiva reaktion bevisar ju bara desto mer din freudian slip..
  • Anonym (Vad menar han)
    Anonym (Man) skrev 2021-07-29 14:31:03 följande:

Ja, det måste vara den mest sansade och klokaste TS på länge. Inget drama eller vilda spekulationer där inte.

Anonym (F) skrev 2021-07-29 14:25:23 följande:

Tack till er. Ja han fick fram mina bästa sidor och hade nog aldrig uttryckt mina känslor som jag gjorde annars. För mig hade barnen alltid kommit först och kontakt med deras mamma hade varit helt normalt men finns en gräns så klart.
  • Anonym (Du overanalyserar)
    Anonym (Vad menar han) skrev 2021-07-29 12:43:46 följande:

...När jag behövde skicka ett meddelade (jobbrelaterat) så svarade han mig och skrev då att han var på väg till xx med sin exfru och barn.
    ...Därför visste jag inte varför han ville få fram den informationen. Men han var trevlig i sitt sms. 

Du tycker att han inte hade behovt namna det, men hur hade du reagerat om han INTE namnt det och att det sen krupit fram att han varit pa semester med sitt ex? Hade vi da fatt se en tråd här där "svinet forsokte hemlighalla att han var med exet, trots att ni messat med varandra under samma period"?

Jag tror du overreagerar och laser in saker som inte alls var hans intention. Du sager ju sjalv att han svarade trevligt. Att sen namna att han ar pa vag till xx med sin exfru och barn kunde han lika garna ha svarat till vem som helst, som ett vanligt neutralt samtalsamne, utan vardering eller baktanke med det. Inget att behova hemlighalla, utan helt neutralt. Eftersom du har kanslor for honom var det inte precis nagot du hade velat hora, men anda ganska viktigt att framfora sa att du inte far hora det bakvagen efterat (och undra varfor han hemlighallit det).
    Han sager ju egentligen bara vad han gor. Om han hade skrivit att han ligger pa stranden, hade du da trott att han ville gora dig svartsjuk och att han ville hinta att han ligger och kollar pa tjejer i bikini for att fa din reaktion? Eller om han ska pa krogen med sina kompisar, skulle du da tro att han minsann vill visa dig att han kan ha roligt utan dig? Liksom lite sa jag tanker att du gjort med det neutrala konstaterandet att han var pa vag till xx med sin exfru och barn. Du laser in for mycket i det och eftersom du har kanslor for honom sa blir det extra kansligt for dig nar exet namns (och du bara far det i text och inte hor hur i vilken ton det sagts). 
    Jag ar pa vag till xx med min EXFRU och barn... eller... Jag ar pa vag till XX med min exfru och barn. Hors ju inte i text hur det sagts.
  • Anonym (Vad menar han)
    Anonym (Du overanalyserar) skrev 2021-07-29 16:29:10 följande:

Du tycker att han inte hade behovt namna det, men hur hade du reagerat om han INTE namnt det och att det sen krupit fram att han varit pa semester med sitt ex? Hade vi da fatt se en tråd här där "svinet forsokte hemlighalla att han var med exet, trots att ni messat med varandra under samma period"?

Jag tror du overreagerar och laser in saker som inte alls var hans intention. Du sager ju sjalv att han svarade trevligt. Att sen namna att han ar pa vag till xx med sin exfru och barn kunde han lika garna ha svarat till vem som helst, som ett vanligt neutralt samtalsamne, utan vardering eller baktanke med det. Inget att behova hemlighalla, utan helt neutralt. Eftersom du har kanslor for honom var det inte precis nagot du hade velat hora, men anda ganska viktigt att framfora sa att du inte far hora det bakvagen efterat (och undra varfor han hemlighallit det).

Han sager ju egentligen bara vad han gor. Om han hade skrivit att han ligger pa stranden, hade du da trott att han ville gora dig svartsjuk och att han ville hinta att han ligger och kollar pa tjejer i bikini for att fa din reaktion? Eller om han ska pa krogen med sina kompisar, skulle du da tro att han minsann vill visa dig att han kan ha roligt utan dig? Liksom lite sa jag tanker att du gjort med det neutrala konstaterandet att han var pa vag till xx med sin exfru och barn. Du laser in for mycket i det och eftersom du har kanslor for honom sa blir det extra kansligt for dig nar exet namns (och du bara far det i text och inte hor hur i vilken ton det sagts). 

Jag ar pa vag till xx med min EXFRU och barn... eller... Jag ar pa vag till XX med min exfru och barn. Hors ju inte i text hur det sagts.

Tack för ditt svar men för att vara helt ärlig så känns det normalt för mig att åka iväg med sitt ex då man har småbarn ihop och inte längesen man skilde sig. Så jag blev inte sårad. Det jag tänkte och "analyserade" var om han sa det för att få mig att backa för jag ställde ingen fråga och kanske inte det vanligaste du skulle skriva till ngn som han vet har känslor för en.. men jag tror nu som du skriver att det nog inte var en baktanke utan ville bara skriva ngt mer i konversationen. Och ändå bra med ärlighet.

Sen får han gärna gå till stranden o skriva det utan att jag startar nya trådar vi har inget ihop, han har inte sagt att känslorna varit ömsesidiga osv han ska ju leva sitt liv o göra vad han vill.
Svar på tråden När man säger man är med sitt ex