• Anonym (Glad)

Älskarinna/älskare förvirrande situation, vill sluta men kan inte sluta

Jag vet att detta är moraliskt fel så ni som inte kan ha ett öppet sinne eller måste tycka och tänka behöver inte kommendera. Vet att detta är moraliskt fel men nu är det såhär och jag önskar bara lite råd. Gärna inga negativa kommentarer TACK! Det är redan svårt som det är.

Jag och en annan man har planer att inledda älskarinna/älskare relation. Både är gifta och har barn är runt 30/40 års åldern. Grejen är att vi både saknar sex, bekräftelse och uppskattning. Varit helt hemligt där inget vet om detta! Vi har träffat några gånger under kortare period. Haft sex en gång! För mig känns det själkvart att vi ska mer sex, för de är väl det vår relation går ut på. Men han verka vilja fundera på den saken, men vill vara vän med mig mest. Lite oklart där känner jag.

En dag berättade jag att jag började få lite känslor för honom och det hade han märkt av. Jag frågade om han ville avsluta, men det ville han inte. Han har aldrig visat eller sagt vad han känner för mig. Även efter sexet sa han till mig att sexet inte påverkar känslorna. Vet inte hur jag skulle ta det riktigt för jag skrev samma sak för ville inte skrämma iväg han. Klart jag kände att jag kom lite närmre honom. Han vet att även om jag känner något för honom så vill jag inte ha ett liv med han, vill ju bara ha en älskare! Jag vill inte lämna min man och mina barn för det är min trygghet. Jag kan inte sluta tänka han. Han komplettera mitt liv och det jag saknar. Något är ju fel på mig som dras till han?.

Men nu kom det, han vill pausa och säger att det inte har något med mig att göra och handlar om familjeproblem. Jag bli galen. Han vet ju att jag saknar honom. Men varför kan han inte bara säga att vi ska avsluta? Det hade varit så mycket enklare för mina känslor. Men känns som jag bara var hans tidsfördriv och utnyttjade mig och mina känslor. Men en PAUS? Varför säger man att han önskar en paus i en KK relation? Vad vill han egentligen? Varför ska vi då vara vänner tänker jag för vet inte han vill ha sex med mig mer? Känner han känslor för mig också men vågar inte säga det? Men jag gillar verkligen passionen och spänningen och det livar upp den tråkiga vardagen. Men just han denna killen för mycket andra problem. Så kanske är fel tidpunkt?

Snälla inga dömande kommentar om att detta är fel mot min man och mina barn mm. Jag vill bara ha råd om vad jag ska göra med min älskare/KK/vän med förmån. Allt jag vill är att ha en långvarig relation med en älskare.

• Svar på tråden Älskarinna/älskare förvirrande situation, vill sluta men kan inte sluta
  • Anonym (??)
    Anonym (Glad) skrev 2021-07-28 20:59:57 följande:
    Han skrev att det inte handlar om mig. Bara fel timing och att det varit mycket känslor senaste veckorna för hans fru vill lämna han. Men att de håller ihop nu och löst det. Vet dock inte varför hon ville lämna? (Vet att de inte har ett sexliv idag kanske är det) Han vill inte avsluta våran relation, vill vara vänner utan krav och ha sex så fort det finns möjlighet. Att just nu är det svårt på semestern med barn och frun bredvid honom mycket.

Svårt detta. Har inte svarat han
    Skön snubbe (not!). Han säger att hans fru ville lämna, men de har löst det nu, han tänker stanna med henne. Samtidigt säger han till dig att han vill ha sex med dig så fort som möjligt? 
  • Anonym (??)
    Ordinär Man skrev 2021-08-17 07:04:58 följande:
    Nu verkar det som att du blandat ihop det lite. Eftersom TS vill hålla detta hemligt, är det självklart att hon varken vill skiljas eller bryta upp familjen. Tänk efter lite innan du skriver.
    Jag tror inte du riktigt förstod inlägget du kommenterade på. Skribenten syftade snarast på att när man "lever i en lögn", som TS, så kretsar alla ens tankar kring den här andra personen, längtan och känslor späs på av ens egen tankegång. Man är inte här och nu med sin familj. 
  • Anonym (sommar)
    Ordinär Man skrev 2021-08-17 07:04:58 följande:
    Nu verkar det som att du blandat ihop det lite. Eftersom TS vill hålla detta hemligt, är det självklart att hon varken vill skiljas eller bryta upp familjen. Tänk efter lite innan du skriver.
    Det är snarare du som kanske borde tänka lite bredare än TS och vad hon vill eller känner. TS har en familj som oxå är individer med känslor och rättigheter som lever i en lögn i tron att TS är trogen. Det är alltså TS man som lever i en lögn och blir manipulerad av TS att vara kvar i förhållandet med hjälp av lögner och undanhållande. TS känslor ger inte henne rätt att lura och manipulera sin man som hon vill.

Tänk efter innan du skriver.
  • Anonym (Anonym k)
    Anonym (Glad) skrev 2021-07-27 23:46:04 följande:

Jag vet att detta är moraliskt fel så ni som inte kan ha ett öppet sinne eller måste tycka och tänka behöver inte kommendera. Vet att detta är moraliskt fel men nu är det såhär och jag önskar bara lite råd. Gärna inga negativa kommentarer TACK! Det är redan svårt som det är.

Snälla inga dömande kommentar om att detta är fel mot min man och mina barn mm. Jag vill bara ha råd om vad jag ska göra med min älskare/KK/vän med förmån. Allt jag vill är att ha en långvarig relation med en älskare.

Alltså, hur är man funtad i skallen egentligen???
  • Ordinär Man
    Anonym (sommar) skrev 2021-08-17 13:09:37 följande:

Det är snarare du som kanske borde tänka lite bredare än TS och vad hon vill eller känner. TS har en familj som oxå är individer med känslor och rättigheter som lever i en lögn i tron att TS är trogen. Det är alltså TS man som lever i en lögn och blir manipulerad av TS att vara kvar i förhållandet med hjälp av lögner och undanhållande. TS känslor ger inte henne rätt att lura och manipulera sin man som hon vill.

Tänk efter innan du skriver.

Vad menar du? Nu håller TS man implicit henne i en utpressningssituation. Om inte TS avhåller sig från sex, kommer hennes man att sprida splittra familjen och ge henne skulden. Tacka fan för att hon håller tyst!
  • Anonym (sommar)
    Ordinär Man skrev 2021-08-17 22:26:08 följande:
    Vad menar du? Nu håller TS man implicit henne i en utpressningssituation. Om inte TS avhåller sig från sex, kommer hennes man att sprida splittra familjen och ge henne skulden. Tacka fan för att hon håller tyst!
    Utpressningssituation... vilket jävla skitsnack. Tror du på det där själv?

Att en inte vill ha sex är ingen utpressning det är ett relationsproblem och om Ts är missnöjd med deras sexliv så finns det andra sätt att lösa det på än att ge sig ut på knullturné. Relationsproblem löser genom att prata med varandra och funkar inte det så går man isär som vuxna. Att gå bakom ryggen på den andra när man är missnöjd med sin relation är sånt som omogna och fega människor gör.

Hon håller tyst för att hon är feg, punkt slut.
  • Ordinär Man
    Anonym (sommar) skrev 2021-08-17 22:48:58 följande:

Utpressningssituation... vilket jävla skitsnack. Tror du på det där själv?

Att en inte vill ha sex är ingen utpressning det är ett relationsproblem och om Ts är missnöjd med deras sexliv så finns det andra sätt att lösa det på än att ge sig ut på knullturné. Relationsproblem löser genom att prata med varandra och funkar inte det så går man isär som vuxna. Att gå bakom ryggen på den andra när man är missnöjd med sin relation är sånt som omogna och fega människor gör.

Hon håller tyst för att hon är feg, punkt slut.

Get? Ja kanske det, för att TS inte vill tvinga barnen att kanske flytta, byta skola, och försöka skaffa nya vänner. Detta bara för att hennes man ska få sin vilja igenom.
  • Anonym (sommar)
    Ordinär Man skrev 2021-08-17 23:33:47 följande:
    Get? Ja kanske det, för att TS inte vill tvinga barnen att kanske flytta, byta skola, och försöka skaffa nya vänner. Detta bara för att hennes man ska få sin vilja igenom.
    Ja, när en relation inte fungerar så går man isär, det är det skilsmässor är till för.

Vadå få sin vilja igenom?, tror du en relation är nån slags tävligt om vem som får bestämma? I så fall är du lika omogen som TS.
  • Ordinär Man
    Anonym (sommar) skrev 2021-08-18 00:44:11 följande:

Ja, när en relation inte fungerar så går man isär, det är det skilsmässor är till för.

Vadå få sin vilja igenom?, tror du en relation är nån slags tävligt om vem som får bestämma? I så fall är du lika omogen som TS.

Omogen kan du vara själv. Vem är det som påstår att relationen inte fungerar? Inte TS i alla fall.

Nej, det borde inte vara någon tävling. Men nu har det ju blivit sådär tråkigt, att TS tvingas ta hänsyn till familjen.
  • Anonym (Anonym k)
    Ordinär Man skrev 2021-08-18 06:20:20 följande:
    Omogen kan du vara själv. Vem är det som påstår att relationen inte fungerar? Inte TS i alla fall.

Nej, det borde inte vara någon tävling. Men nu har det ju blivit sådär tråkigt, att TS tvingas ta hänsyn till familjen.
    Du är här och i andra trådar som berör ämnet bara för att provocera, eller hur?
  • Ordinär Man
    Anonym (Anonym k) skrev 2021-08-18 10:03:17 följande:

Du är här och i andra trådar som berör ämnet bara för att provocera, eller hur?

Inte alls, utan jag framför min åsikt i en diskussionstråd. Om ditt sitter och blir provocerad, för att du inte har några argument, är det inte mitt fel.
  • Anonym (sommar)
    Ordinär Man skrev 2021-08-18 13:19:17 följande:
    Inte alls, utan jag framför min åsikt i en diskussionstråd. Om ditt sitter och blir provocerad, för att du inte har några argument, är det inte mitt fel.
    Fast dina argument är så ofattbart cyniska och falska att de blir provocerande
  • Ordinär Man
    Anonym (sommar) skrev 2021-08-18 13:30:33 följande:

Fast dina argument är så ofattbart cyniska och falska att de blir provocerande

Cyniska är ditt tyckande, och det får väl stå för dig själv. För min del tycker jag du är cynisk.

Var du får falsk från h har jag svårt att se.
  • Anonym (sommar)
    Ordinär Man skrev 2021-08-18 13:34:00 följande:
    Cyniska är ditt tyckande, och det får väl stå för dig själv. För min del tycker jag du är cynisk.

Var du får falsk från h har jag svårt att se.
    Så du menar alltså att påstå att man ska vara ärlig med sin partner är cyniskt?
    Jag tror att du är så cynisk att du inte ens vet vad cynism betyder.

Ja det är falskt att gå bakom ryggen på sin partner istället för att reda ut problem öppet. Och ja det är väldigt falskt att kalla relationsproblem för utpressning och likställa något som sker öppet (sexvägran) och ger den andra en chans att förhålla sig till det med något som sker i smyg (otrohet) som inte ger den andra en chans att förhålla sig till det.

Mao ja,du är både cynisk och falsk
  • Ordinär Man
    Anonym (sommar) skrev 2021-08-18 14:12:27 följande:

Så du menar alltså att påstå att man ska vara ärlig med sin partner är cyniskt?

Jag tror att du är så cynisk att du inte ens vet vad cynism betyder.

Ja det är falskt att gå bakom ryggen på sin partner istället för att reda ut problem öppet. Och ja det är väldigt falskt att kalla relationsproblem för utpressning och likställa något som sker öppet (sexvägran) och ger den andra en chans att förhålla sig till det med något som sker i smyg (otrohet) som inte ger den andra en chans att förhålla sig till det.

Mao ja,du är både cynisk och falsk

Och du tror inte att hon har försökt ta upp det med din sambo? Nu är det däremot inte ett problem, om TS man slipper överreagera för att TS har sex. Så TS drar den rätt självklara slutsatsen att vara tyst om detta.

Sen vet borde du och jag att chansen är rätt stor att TS man redan var ute och luftat sig redan. Sånt där hänger ihop, och otrohet är en folkrörelse som bekant.
Svar på tråden Älskarinna/älskare förvirrande situation, vill sluta men kan inte sluta