• Anonym (Längtan..)

    Letar efter hopp.... Ma vecka 8

    I vecka 7+? fick jag konstaterat ma. Inga symtom kvar och bruna flytningar. Var på vul. Inget mer än gulesäck syntes. Med tanke på när jag Plussat och efter senaste mens ansågs jag ha ett pågående missfall där graviditeten avstannat.

    Imorgon är det 10 dagar sedan besöket och imorgon ska jag dit på kontroll igen.

    Började blöda rött strax efter besöket. Haft kraftig mensvärk(i klass med förlossningsvärkar som de är precis i början) även ökad blödning. Så att det är missfall finns väl ändå inge tvivel om, trots dagens knallpos gravtest. Och trodde jag accepterat det.

    Ändå sitter och plågar mig själv genom att leta efter hopp.

    Trots att det inte finns något.

    Är rädd för att kroppen behöver hjälp för att avsluta mf helt. Vill baea det ska va över så kroppen kan börja läka och vi fundera på nytt försök. Kanske.....

    Var inte så här sommaren skulle va. :(

  • Svar på tråden Letar efter hopp.... Ma vecka 8
  • Anonym (E)

    Ledsen men om det är konstaterat MA så finns inget hopp. Du får samla dig ett tag och försöka igen.

  • Mikasa

    Hej!

    Skrivit detta i en annan tråd men vill även skriva till dig,

    Min första graviditet var ett MA, började blöda någon vecka innan KUB. Graviditeten hade avstannat i v. 5+3 .

    Bara en mens senare när allt kommit ut så plussade jag igen! Gick till privat gyn för tidigt VUL. Enligt mina beräkningar skulle jag vara i v.7. Gynekologen var negativ och sa att det troligtvis var ett till MA. Man såg en liten gulesäck men inte mycket mer. Fick en ny tid 10 dagar senare för att kontrollera. Kändes fruktansvärt, gynekologen var så negativ att jag kände att hoppet var bortq...kunde inte hålla mig hela 10 dagar. Redan efter 6 dagar bokade jag tid hos en annan gynekolog. Där såg man direkt ett litet pickande hjärta, minns inte exakt men var inte lika långt gången som jag trott (enligt senaste mens) .Kroppen är finurlig ibland, man kan inte alltid ha stenkoll på när befruktning sker. Så här ligger jag nu med min lilla 6 månaders bebis! Så oavsett om det är ett MA eller inte, så finns hopp. Har det inte gått bra denna gång så nästa gång, någon gång blir det din tur. Massa styrke kramar

Svar på tråden Letar efter hopp.... Ma vecka 8