• Hjärtat65

Äktenskap är heligt

Attans att det ska vara så svårt.

Äktenskap är ju heligt. Har man problem måste man ta itu med det.

Här har partnern tigit för länge och då försvann känslor för mig och då fick man aldrig nån chans att ta tag i det - och se om det gick att laga ihop förhållandet eller inte. Här fanns det inga signaler , inget bråk/gräl...

Istället stora chocken. - då känner jag mig värdelös och inte kunnat satsa och försöka! Men riktiga kärleken har funnits där. 

Nu är det bara att kämpa sig igenom processen framåt och bli bra så man kan leva "lycklig" igen. 

• Svar på tråden Äktenskap är heligt
  • Anonym (Man 48)
    Hjärtat65 skrev 2021-07-29 18:20:05 följande:

Attans att det ska vara så svårt.

Äktenskap är ju heligt. Har man problem måste man ta itu med det.

Här har partnern tigit för länge och då försvann känslor för mig och då fick man aldrig nån chans att ta tag i det - och se om det gick att laga ihop förhållandet eller inte. Här fanns det inga signaler , inget bråk/gräl...

Istället stora chocken. - då känner jag mig värdelös och inte kunnat satsa och försöka! Men riktiga kärleken har funnits där. 

Nu är det bara att kämpa sig igenom processen framåt och bli bra så man kan leva "lycklig" igen. 

Det är som det är! Den andra har gjort ett val som man inte kan påverka. Det bara är hur mycket man än tänker på det. Sen ska man ju hitta ett sätt att så där i den vekligheten och leva med det. Allt annat i livet bara fortsätter, allt utom förhållandet. Skatorna utanför fönstret fortsätter att kraxa som inget hänt, grannens gräsklippare dånar. Mjölken surnar när man glömt den framme och sommaren går mot höst. Hoppas det för ett ögonblick eller två, kan skänka ett lite mått av ro i sinnet.  
Svar på tråden Äktenskap är heligt