• Viccan

Någon som blivit gravid efter covid vaccin?

Hej! Eftersom det är mycket tal i media om att corona vaccin korrelerar med rubbad menscykel så blir åtminstone jag som ung kvinna lite nojig att det skulle kunna leda till infertilitet. Så nu undrar jag om det är någon här som blivit gravid efter att det fått båda vaccindoserna? Och vilket vaccin fick ni i sådana fall? Vi tänkte nämligen börja försöka få syskon efter att jag fått andra vaccinsprutan (har fått första redan) men nu börjar jag bli lite orolig att vaccinet skulle kunna ställa till det. Så alltså: någon här som blivit gravid efter coronavaccineringen och vilket vacckn fick ni i sådana fall? Alternativt är det någon som försökt bli gravid efteråt men som ej lyckats ännu?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter covid vaccin?
  • Viccan

Tack för svar och skönt att höra! :) Hur länge tog det för dig att bli gravid (om man får fråga en sån personlig fråga) och blev din menscykel påverkad på något sätt efter vaccineringen?

• Rickis80
    Viccan skrev 2021-07-29 22:57:33 följande:

Tack för svar och skönt att höra! :) Hur länge tog det för dig att bli gravid (om man får fråga en sån personlig fråga) och blev din menscykel påverkad på något sätt efter vaccineringen?

Jo min cykel blev lite längre än vanligt och blödde lite mer. Jag tog ju vaccinet väldigt tidigt och då rekommenderade man att vänta 2-3 mån efter vaccinering med att försöka bli gravid. Så 3 månader tog det att bli gravid och jag är 41 år.
  • Syren93

Jag fick dos 2 i februari, tog därefter ur min spiral och blev gravid direkt :) dock slutade det i missfall, men efter ytterligare 4 försök är jag nu gravid igen!

Lycka till!

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter covid vaccin?