• Gracemåne

Ont i äggstockarna, gravid eller ej?

Hej, hade ägglossning igår och haft det lite mysigt så att säga med min kille från och med den 21a (inte alla dagar) vi försöker skaffa barn och detta är första försöket.

Jag har haft lite ont i äggstockarna och haft ont i min högra några timmar idag och nu min vänstra. Jag undrar om, vid befruktningen har ni känt av detta innan ni fick veta att ni var gravida? Har ni haft ont till och från i äggstockarna både innan ägglossning men också efter? BM ska komma den 13de och det känns sååå långt bort för att ta ett. Gravtest.

Tror ni det blivit något för mig!?

• Svar på tråden Ont i äggstockarna, gravid eller ej?
  • Jag är bara jag

Det är ägglossningen du känner av. Befruktningen sker i äggledaren och går inte känna. Vi pratar om mikroskopiskt små celler i ett rör tunt som ett hårstrå- det går inte känna av. Om ägget blir befruktat vandrar det ner till livmodern och fäster om det är av bra kvalitet. Det sker 5-7 dagar efter äl. Först därefter bildas hcg. Ta ett gravtest som tidigast 12 dagar efter äl.

• Gracemåne
    Jag är bara jag skrev 2021-07-30 13:12:26 följande:

Det är ägglossningen du känner av. Befruktningen sker i äggledaren och går inte känna. Vi pratar om mikroskopiskt små celler i ett rör tunt som ett hårstrå- det går inte känna av. Om ägget blir befruktat vandrar det ner till livmodern och fäster om det är av bra kvalitet. Det sker 5-7 dagar efter äl. Först därefter bildas hcg. Ta ett gravtest som tidigast 12 dagar efter äl.

Okej tack för all information! Har hört något förut om att folk typ bara vet att det är gravida eller känner av det men ska se till att ta ett gravtest 12 dagar efter äg
  • Jag är bara jag
    Gracemåne skrev 2021-07-30 15:10:53 följande:
    Okej tack för all information! Har hört något förut om att folk typ bara vet att det är gravida eller känner av det men ska se till att ta ett gravtest 12 dagar efter äg
    Nja, jag tror de vill så gärna att de tolkar in saker i kroppen och psyket som inte finns där. Det krävs som sagt mikroskop för att se både ägg och spermier- låter det logiskt att man skulle känna av när de möts? Som de dessutom gör fritt svävande. 

Ta ett test då du! Glad
  • Gabriella33

Jag har en fråga? var gravid i mars som tyvärr slutade i ett ma. Upptäckte att jag var gravid pga molvärk som aldrig släppte. Brukar ha molvärk innan mens i max 2 dagar men detta höll i sig. Visade sig att jag var gravid. Nu till min fråga. Jag fick för ca 10dagar sedan tillbaka min mens. Den varade i 2 dagar. Extremt sparsam med mestadels rosa flytningar som sedan övergick till bruna. Alltså inte alls som min mens brukar. Jag har sedan dess har molvärk och tänkte att det kanske var nidblödning jag fick då jag fick det sist men trodde då det var en mellanblödning. I o med att ja inte vet när jag hade äl men ändå fått de konstaterat av gyn att det har jag haft, så vet jag ej när exakt o kan inte räkna ut mina dagar i cykeln. Har tagit ett gravtest som visade negativt, samt tog äl test i morse som inte antydde på ägglossning på gång. Jag har alltså ingen annan förklaring till min molvärk. Sorry för långdragen historia hehe men någon som har någon aning om vad det kan vara?

Svar på tråden Ont i äggstockarna, gravid eller ej?