• Humlan88

    Min valp föredrar golvet istället för bädden???

    Min lilla pudelvalp vill inte ligga i bädden. Har lagt filt med mammalukt men hon vill ligga mitt på golvet. Hur får jag henne att vilja ligga i korgen? Tänker att d borde va tryggare där ?

  • Svar på tråden Min valp föredrar golvet istället för bädden???
  • moaguuun

    Om det är varmt är det vanligt att hunden föredrar golvet 

  • Inteutanproblem

    Kan möjligen vara så att det är lite varmt, så valpen söker svalka ifrån golvet. En bädd med ett glattare material, typ BIA bädd stuk, utan någon filt i kan vara mer lockande i så fall. Om det alltså är pga värme som hunden föredrar golvet.

  • Aniiee

    En del hundar vill helt enkelt inte ligga i bäddar. En del vill ligga på golvet eller i möbler istället. Båda mina ligger i badrummet just nu, de tycker det är för vamt annars, även med kyldyna.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • neverpreggo

    Vad i en bädd skulle vara tryggare? Är hon trygg med er spelar det ingen roll var hon ligger :)

  • neverpreggo

    Jämför med katter som gärna ligger på allt möjligt förutom ev dyra bäddar ;)

  • Aniiee
    neverpreggo skrev 2021-07-30 18:56:26 följande:

    Jämför med katter som gärna ligger på allt möjligt förutom ev dyra bäddar ;)


    Så sant. Syrran köpte tre kattbäddar för 350 kr var till sina katter. Var ligger de? Högst up på klösträdet. Ovanpå micron. Ovanpå bokhyllorna. I soffan och sängen och hyllorna i klädkammaren. Bäddarna är helt ointressanta.
    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • SannaAsker

    Hon känner sig inte trygg med dig och vill hellre ligga på golvet, kan finnas olika anledningar antingen behandlar du valpen illa eller så är det bara du som person.

  • Guldnovan
    SannaAsker skrev 2021-07-31 09:20:04 följande:

    Hon känner sig inte trygg med dig och vill hellre ligga på golvet, kan finnas olika anledningar antingen behandlar du valpen illa eller så är det bara du som person.


    I så fall är det många hundar som inte gillar sina ägare...

    Det du säger stämmer verkligen inte.

    Har haft 6 stora hundar. De fläkte ut sig överallt på golven. Jag måste ha varit väldigt elaka med dem...
  • Guldnovan
    Aniiee skrev 2021-07-30 19:15:04 följande:

    Så sant. Syrran köpte tre kattbäddar för 350 kr var till sina katter. Var ligger de? Högst up på klösträdet. Ovanpå micron. Ovanpå bokhyllorna. I soffan och sängen och hyllorna i klädkammaren. Bäddarna är helt ointressanta.


    Eller kartonger de brukar vara poppis
Svar på tråden Min valp föredrar golvet istället för bädden???