• Anonym (Storfot)

Är det läge för stödstrumpor nu?

Är gravid, lite över hälften av tiden. Jag sitter väldigt stilla på mitt jobb men ändå är jag så otroligt trött i benen och framförallt fötterna på kvällarna, det känns som jag sprungit runt hela dagen. 

Hjälper stödstrumpor mot detta? Jag har väl mest tänkt att stödstrumpor är för när man svullnar om benen och fötterna, och det gör jag inte (än). Har försökt lägga upp benen mot en vägg men det är så obekvämt så jag vet inte om det hjälper, har överlag svårt att hitta ett bra sätt att ha fötterna i högläge. 

• Svar på tråden Är det läge för stödstrumpor nu?
  • Anonym (Testa)

Testa. Mina ben svullnade aldrig men började med stödstrumpor redan vecka 16. Varm sommar och tog nästan 20.000 steg per dag.

Tips är att det finns stödstrumpor utan tå. Alltså som bara täcker vaden och inte foten. Jag gillar dem betydligt bättre än vanliga

• Anonym (Storfot)
    Anonym (Testa) skrev 2021-08-01 21:16:30 följande:

Testa. Mina ben svullnade aldrig men började med stödstrumpor redan vecka 16. Varm sommar och tog nästan 20.000 steg per dag.

Tips är att det finns stödstrumpor utan tå. Alltså som bara täcker vaden och inte foten. Jag gillar dem betydligt bättre än vanliga

Ja det gör väl ingen skada antar jag. :) Tack för tipset!
  • Anonym (Oidipus)

Jag började med stödstrumpor runt vecka 25 och det var så skönt! Då ångrade jag att jag inte hade börjat tidigare.

• Anonym (Storfot)
    Anonym (Oidipus) skrev 2021-08-02 08:18:38 följande:

Jag började med stödstrumpor runt vecka 25 och det var så skönt! Då ångrade jag att jag inte hade börjat tidigare.

Okej, vad bra, då ska jag nog köpa ett par! Vore skönt att slippa ha så trötta vem. :)
  • Anonym (Jo)

Började med stödstrumpor runt vecka 25.

• Anonym (Storfot)
    Anonym (Jo) skrev 2021-08-02 18:40:05 följande:

Började med stödstrumpor runt vecka 25.

Okej! Får kolla på apoteket imorgon. 
Svar på tråden Är det läge för stödstrumpor nu?