• Solum

    Lycklig som frivillig singel

    Jag är en man, snart 31 år fyllda och har levt i två seriösa relationer. Den senaste relationen tog slut för cirka två år sedan och jag har sedan dess varit singel.

    Vad jag har upptäckt är att jag känner mig genuint nöjd och glad av att leva som singel. Jag har en bättre ekonomi, jag kan investera mer tid i mina fritidsintressen och aktiviteter och lägga mer fokus på jobbet.

    Jag har ingen längtan till att skaffa barn, familj eller en respektive, enligt min subjektiva syn på saken ser jag personligen inga fördelar med någon av tidigare nämnda delarna i mitt liv.

    Självklart finns fördelar med familj, barn, respektive etc, många lever det livet och trivs med det. Vad jag beskriver är min personliga syn på saken utifrån mitt perspektiv.

    Jag får emellanåt höra att jag borde dejta, träffa någon och tänka på framtiden. Men i nuläget kan jag mycket väl tänka mig att leva som singel resten av livet. Jag bor billigt, har inga lån eller avbetalningar och har därför möjlighet att spara mer och samtidigt finansiera intressen så som till exempel motorcykel och även stötta min mor och mina bröder finansiellt.

    Jag har haft fina förhållanden med fina människor men själva förhållande biten har inte varit för mig.

    Jag undrar egentligen om det finns andra frivilliga singlar som har liknande uppfattning/erfarenhet som jag?

  • Svar på tråden Lycklig som frivillig singel
  • Anonym (C.C)

    Ja,det är bekvämt och bra att vara singel.Vardagen funkar bra och helger.Men ibland på semestern och ledigheter när de flesta umgås med sina partner och familj.Då kan det kännas tomt.Har du tänkt på detta?

  • Anonym (Håller med)

    Kan bara instämma fullständigt, livet som singel är mycket enklare. Har svårt just nu att se hur en relation skulle kunna förbättra min livssituation, men får väl se om man ändrar sig. Nu är det bara att leva livet.

  • Anonym (Det)
    Anonym (Håller med) skrev 2021-08-03 13:11:27 följande:

    Kan bara instämma fullständigt, livet som singel är mycket enklare. Har svårt just nu att se hur en relation skulle kunna förbättra min livssituation, men får väl se om man ändrar sig. Nu är det bara att leva livet.


    Vad är det bästa med att vara singel?
  • Anonym (C.C)
    Anonym (Det) skrev 2022-07-18 07:32:54 följande:
    Vad är det bästa med att vara singel?
    Fred och frihet helt enkelt.
  • Anonym (Det)
    Anonym (C.C) skrev 2022-07-18 10:43:23 följande:
    Fred och frihet helt enkelt.
    Du vill inte ha en tjej att komma hem till? Tänker du på att du kan se på vilka program du vill kolla på utan att samsas om fjärrkontrollen?
  • Anonym (C.C)
    Anonym (Det) skrev 2022-07-18 10:48:21 följande:
    Du vill inte ha en tjej att komma hem till? Tänker du på att du kan se på vilka program du vill kolla på utan att samsas om fjärrkontrollen?
    Jag är själv en tjej och är inte lesbisk.
  • Anonym (Y)

    Ja aldrig mer en kvinna som vill styra hela relationen. Efter den 5:e relationen har jag bestämt mig för att det får räcka. Visst man kan inte ha sex lika ofta men att hitta ONS är inte så svårt om man är framåt. Mycket bättre och friare.

  • Anonym (Det)
    Anonym (C.C) skrev 2022-07-18 10:51:02 följande:
    Jag är själv en tjej och är inte lesbisk.
    Så det finns fördelar med att vara singel istället för att ha en kille?
  • Anonym (C.C)
    Anonym (Det) skrev 2022-07-18 10:59:48 följande:
    Så det finns fördelar med att vara singel istället för att ha en kille?
    Vilka fördelar finns att ha en kille?Jag vill ha fred och frihet ,ett liv utan drama.
  • Anonym (Det)
    Anonym (C.C) skrev 2022-07-18 11:03:36 följande:
    Vilka fördelar finns att ha en kille?Jag vill ha fred och frihet ,ett liv utan drama.
    Blir det bara en massa drama med killar? skippar du sex 
  • Anonym (C.C)
    Anonym (Det) skrev 2022-07-18 11:05:36 följande:
    Blir det bara en massa drama med killar? skippar du sex 
    Den biten är svårare ,då måste jag vara aktiv och dejta ,men känner mig för lat för det ochså.Allt sökande fixande bara för att bli besviken.
  • Anonym (Det)
    Anonym (C.C) skrev 2022-07-18 11:59:57 följande:
    Den biten är svårare ,då måste jag vara aktiv och dejta ,men känner mig för lat för det 
    Jobbig med allt arbete bara för att få till det ibland men försöker du orka ibland, 
    Hur länge har du bott själv?
  • Guldnovan

    Jag ser absolut fördelar med att vara singel. Men jag vill ha kroppskontakt och rent sex. Vill känna att någon vill ha just mig. Få bekräftelse som både vän och kvinna. Vill ge detsamma till en man. 
    Det finns fördelar med att vara i ett förhållande också. 
    Jag skulle vilja ha något mittemellan. Särbo vore najs. 
    Troget förhållande men bo i varsitt hem. 

  • Anonym (C.C)
    Anonym (Det) skrev 2022-07-18 12:03:40 följande:
    Jobbig med allt arbete bara för att få till det ibland men försöker du orka ibland, 
    Hur länge har du bott själv?
    Just nu i snart 7 år.Jag trivs bäst att bo själv .Ju äldre jag blir desto svårare att träffa någon .Jag har inte dejtat på över ett år.
  • Anonym (Det)
    Anonym (C.C) skrev 2022-07-18 12:10:47 följande:
    Just nu i snart 7 år.Jag trivs bäst att bo själv .Ju äldre jag blir desto svårare att träffa någon .Jag har inte dejtat på över ett år.
    Bor du i ett litet hus lägenhet? Kanske bor du ganska stort men det kanske är för dyrt om man är singel.
  • Anonym (minna)

    Jag har ganska nyligen blivit singel efter 17 år tillsammans med en narcissist. 
    Finns inget härligare. 

    Som det är nu så kommer det vara en riktigt bra man som få kämpa för mig för att jag ska ens överväga ett förhållande.

  • Anonym (C.C)
    Anonym (minna) skrev 2022-07-30 21:57:51 följande:

    Jag har ganska nyligen blivit singel efter 17 år tillsammans med en narcissist. 
    Finns inget härligare. 

    Som det är nu så kommer det vara en riktigt bra man som få kämpa för mig för att jag ska ens överväga ett förhållande.


    Grattis och jag förstår din känsla.
Svar på tråden Lycklig som frivillig singel