• Suko12

    Missfall och positivt test

    Hej!

    Jag behöver akut hjälp. För ca 3.5 veckor sedan testade jag positivt på grav-test, då några dagar innan BIM. Det var svagt men ökade i styrka varje dag. För 2.5 v sedan började jag blöda kraftigt med klumpar, testerna blev svagare och tillslut negativa för 1.5 vecka sedan när det slutade blöda, alla symtom försvann även. För någon dag sedan fick jag extremt ont i brösten igen och tänkte att jag testar för säkerhetsskull och då är grav-testet positivt igen?? Testar flera olika och det är svagt men ändå positivt. Hur är det möjligt att efter ett missfall få negativt test för att det sedan blir positivt ca 2.5v efter att missfallet startat?

    Jag vet med säkerhet att det var ett missfall då jag fått 9 stycken innan detta, inklusive 2 MA.

    Kan det vara rester? Utomkvedshavandeskap? En ny graviditet?! Är så vilsen?

  • Svar på tråden Missfall och positivt test
  • Jag är bara jag

    Du får ta ett nytt test om en vecka igen. Det låter väldigt märkligt om det skulle vara en ny graviditet. Att både ha hunnit få äl, bli gravid och få plus. Visar det plus om en vecka tycker jag du ska göra VUL. 

    Vilken hjälp har du fått för alla m.f då?

  • Suko12
    Jag är bara jag skrev 2021-08-04 17:29:57 följande:

    Du får ta ett nytt test om en vecka igen. Det låter väldigt märkligt om det skulle vara en ny graviditet. Att både ha hunnit få äl, bli gravid och få plus. Visar det plus om en vecka tycker jag du ska göra VUL. 

    Vilken hjälp har du fått för alla m.f då?


    Tack för svar. Var och tog blodprov som visade 0 i hcg, antar att kroppen tror att den är gravid fortfarande + att RFSU testerna gav falska positiva streck.

    Har fått missfallsutredning som inte visade något fel, mer än så kan de ej göra säger dom? är mellan 20-25år och är hemskt orolig för framtiden. Alla dessa missfall har jag haft de senaste 2 åren, blir alltså gravid superlätt men kan inte behålla.
  • Jag är bara jag

    Beklagar verkligen - både missfallen och det usla bemötandet. Det finns flera mediciner man kan ta för att motverka m.f. Gå till en privat gynekolog för att ev. få hjälp. 10 missfall tyder på nåt fel som måste åtgärdas.

  • Suko12
    Jag är bara jag skrev 2021-08-05 14:49:08 följande:

    Beklagar verkligen - både missfallen och det usla bemötandet. Det finns flera mediciner man kan ta för att motverka m.f. Gå till en privat gynekolog för att ev. få hjälp. 10 missfall tyder på nåt fel som måste åtgärdas.


    Såg dig skriva i en annan tråd också, att du delar samma erfarenheter. Har du någon du kan rekommendera? Spelar ingen roll var i landet då jag är villig att åka land och rike runt för att få rätt hjälp. Vill inte genomgå ivf (vilket vi är berättigade nu i augusti) förens jag provat allt. Jag vill lyckas på egenhand och jag vet många som har samma erfarenheter som jag som fått hjälp av privata gynekologer/läkare. Vill bara veta att när jag tar kontakt med en så ska den kunna hjälpa mig, åtminstone vara villig att prova olika mediciner.
  • Jag är bara jag

    Jag kan tyvärr inte tipsa om nån läkare eller klinik. Flera år sen jag själv fick hjälp och det var utomlands. Det är tyvärr så många lyckas till slut- de åker utomlands och får mediciner som funkar som svensk sjukvård förnekar. 
    Men privata IVF-kliniker kan möjligen hjälpa. Jag vet att bla Falun skrev ut Trombyl förr till alla som gjorde IVF och de har även provat intralipid. Men de kanske bara gör det i samband med IVF. Sofiahemmet kanske? Förr fanns en som hette Blomkvist och jobbade i Borås- jag tror dock han slutat. Och nån uppåt landet jag bara vet hette Olga.

    Kolla under alla missfallstrådar. Borde finnas nån där du kan gå med och få tips!

Svar på tråden Missfall och positivt test