• Anonym (F)

Foster med försämrat flöde till hjärnan - nån som har erfarenhet av det?

Vår bebis i magen har försämrat flöde till hjärnan och är kraftigt tillväxthämmad. Växer inte som hen ska? Är så orolig och gråter konstant. Närmar mig BF och kanske blir igångsatt inom kort.

Nu undrar jag om någon här har erfarenhet av tillväxthämning, dvs under -22%, och dessutom där flödet till hjärnan varit påverkat. Hur gick det för er? Blev det några komplikationer/efterföljder?

• Svar på tråden Foster med försämrat flöde till hjärnan - nån som har erfarenhet av det?
  • Anonym (S)

Det man kan säga rakt av är att ni borde förbereda er mentalt på att ert barn, förutom att vara underutvecklat rent fysiskt, antagligen kommer lida av fler problem eftersom hjärnan påverkats. Man kan älska sitt barn ändå.

• Anonym (F)
    Anonym (S) skrev 2021-08-05 06:06:37 följande:

Det man kan säga rakt av är att ni borde förbereda er mentalt på att ert barn, förutom att vara underutvecklat rent fysiskt, antagligen kommer lida av fler problem eftersom hjärnan påverkats. Man kan älska sitt barn ändå.

Jo det förstår jag ju, men har du egen erfarenhet av det eller är utbildad inom området?
  • Anonym (S)
    Anonym (F) skrev 2021-08-05 10:39:45 följande:
    Jo det förstår jag ju, men har du egen erfarenhet av det eller är utbildad inom området?
    Måste man ha läst vissa kurser på universitetet för att ha kunskaper...?
  • Pope Joan II
    Anonym (S) skrev 2021-08-05 12:27:59 följande:

Måste man ha läst vissa kurser på universitetet för att ha kunskaper...?

Ts, som uppenbarligen går igenom något mycket jobbigt, efterfrågar andras erfarenheter av tillväxthämning hos foster av det slag hennes barn visat sig ha och vilka konsekvenser det medfört. Har du sådana erfarenheter? Om inte så tycker jag att du ska backa ut ur tråden och låta dem som har det vara de som har en dialog med ts. Hon har nog med sin situation utan att behöva din argumentation.
    Shit for brains k + E
  • Kexsmula

Bägge mina barn var också tillväxthämmande men däremot var flödet bra och bägge var visserligen små när de föddes men de mådde toppen och nu är de 4 och 1,5 år och helt normala små ligister.

Jag tror ändå inte att det behöver betyda att det är en katastrof om flödet är sämre, så försök att inte oroa dig för mycket även om jag förstår att det är svårt. Tycker svaret ovan var väldigt kallt och okänsligt.

Kram!

Svar på tråden Foster med försämrat flöde till hjärnan - nån som har erfarenhet av det?