KUB test , gräns för när man rekommenderar fostervattenprov?
Ska göra KUB-test imorgon (eller idag blir det ju egentligen) och är så nervös så jag kan inte sova..
När jag väntade äldsta fanns det inte än, hon är 14 nu. När jag väntade yngsta som är 5 nu fick jag göra det, sa att jag ville fast jag bara var 27 år då. Tror jag fick 1/2000 ungefär eller något sånt, gick ju inte vidare och gjorde FVP då eftersom det ändå var en ganska bra siffra om jag förstår det rätt ..och dottern är helt frisk.
Nu är jag 33 och skulle ju egentligen inte fått göra det eftersom de har ändrat reglerna (över 35) men pappan ville gärna och jag med , tänkte betala för det men BM skrev en remiss och jag ska få göra det iallafall pga stark oro .. Är i vecka 12+6 nu och tog blodprov för 2 dagar sen.
Men nu snurrar tankarna ordentligt.. var går gränsen för när man rekommenderar fostervattenprov? Vad gör man om man får t.ex 1/50 eller 1/20?
Är väldigt rädd för fostervattenprov också även om det oftast inte leder till missfall..mamma gjorde t.ex det med yngsta barnet och det gick bra.
Så som sagt.. finns det nån som vet var gränsen går ungefär? När räknas det som ?dåliga siffror??
Tacksam för svar!