Lämna eller?
Behöver lite råd och hjälp från er nu. Jag har under ett år tid nu ungefär funderat på om jag ska stanna kvar i mitt förhållande eller inte. Vi har inget hemskt förhållande med bråk och så, jag älskar honom helt enkelt inte längre. Tror inte han har samma känslor för mig heller. Vi bara är där helt enkelt. Vi bor ihop, pratar väder och vind. Jag är så trött på detta liv. Så, nu över sommaren hade jag bestämt mig. Jag ska berätta för honom att jag vill gå ifrån honom.
Vi bor på en liten gård som vi båda står som ägare så det lär bli lite bökigt.
Vad händer då? Jo, jag upptäcker en liten vattenläcka I våran dusch. Hur sjutton gör jag nu? Om jag går ifrån honom nu måste han köpa ut mig. Stå för reparationen själv och så. Det tror jag inte han har råd med. Tror han vill bo kvar också.
Säljer vi gården, kan vi ju inte med duktigt duschgolv. Eller? Kan man sälja en hus med sånt fel på? Såklart berätta. Men drar det ner mycket på priset. Grejen är att hela huset behöver en kraftig renovering. Så även duschen, med eller utan vattenskada. Det är ju en gård med ladugård åkrar och lite skog.
Hur sjutton ska jag göra?