Temperatur som gick ner vid mens och sedan upp igen?
Hej!
Jag använder natural cycles men är relativt ny med det. Tempat i fyra månader. Jag och min sambo försöker bli gravida. Nu till min fråga.
Varje månad har min temp varit som en klocka. Fått utmärkt av natural cycles med mina mätningar. Fram till nu.. jag fick min mens för några dagar sen och tempen gick ner från 36.64 till 36.32. Som den alltid gjort varje cykel. Dag två i cykeln var tempen 36.27. Dag tre steg tempen till 36.66, dag 4 till 36.73 och idag 36.77. Jag är aldrig sjuk så det kan inte vara det. Känner mig helt normal. Har haft mensvärk till och ifrån men mensen har inte varit lika kraftig som vanligt. Mest brunt men inslag av rött i mellanåt.
Vad kan det bero på att temperaturen först gå ner som den alltid gör när jag får mens, men att den sedan helt plötsligt går upp ganska högt trots att jag har mens?
NC bekräftade ägglossningen med hjälp av temperaturen men kunde inte själv hitta den med ägglossningstest. Kan det varit så att ägglossning ändå hoppade över och att det är därför tempen och mensen är så konstig?
Känner mig för övrigt annars precis som vanligt.
Eller vad tror ni? Någon som varit med om samma?
Har läst att man kan vara gravid även om man har mens men då borde ju inte tempen gått ner först. Känner dessutom inga "symtom" för att det skulle vara så. Har inga gravtest hemma.
Tack för hjälpen!