• Anonym (TS)

Fosterrörelser vecka 13-14?

Nån som har känt så tidigt eller är det nått annat?

Är i vecka 13 (12+6) så imorn blir det vecka 14.

Väntar tredje barnet.. Svårt att beskriva hur det känns exakt men jag känner nånting långt ner i magen ibland , tycker jag känner igen det från när jag har varit gravid förut men kan ju inte vara 100 på att det verkligen är fostret som känns.

Tror jag kände lite från vecka 14-15 ungefär med andra barnet och senare med första (minns inte exakt när).

Var på KUB idag och moderkakan ligger tydligen i bakvägg.

• Svar på tråden Fosterrörelser vecka 13-14?
  • Anonym (nej)

Nope, det var tarmrörelser du kände, fostret är bara några cm.

• Anonym (MammaM)

Jag kommer inte ihåg vilken vecka jag var i men vet att det var "för tidigt för att känna något" som jag kände som ett sprattel eller som en fjäril som fladdrande till långt ner i magen. Hände bara en gång och har aldrig känt det innan. Jag intalar mig att det var min mini.

När det sedan var rörelser jag kände, då tog det några gånger innan jag fattade att det inte var tarmrörelser ;D

• Anonym (TS)
    Anonym (MammaM) skrev 2021-08-05 20:39:27 följande:

Jag kommer inte ihåg vilken vecka jag var i men vet att det var "för tidigt för att känna något" som jag kände som ett sprattel eller som en fjäril som fladdrande till långt ner i magen. Hände bara en gång och har aldrig känt det innan. Jag intalar mig att det var min mini.

När det sedan var rörelser jag kände, då tog det några gånger innan jag fattade att det inte var tarmrörelser ;D

Tack för svaret :) ja det är ju svårt att veta men får väl se lite senare då :).. känns inte som tarmrörelser riktigt men man vet ju aldrig

Tror inte det var så mycket senare med andra barnet men tog ett tag innan jag visste att det verkligen var det jag kände
  • Anonym (TS)
    Anonym (nej) skrev 2021-08-05 20:32:12 följande:

Nope, det var tarmrörelser du kände, fostret är bara några cm.

Ja så kan det ju vara såklart men känns inte riktigt som det ändå.. det är ju tredje barnet och jag har moderkakan bakom så då är det ju lättare att känna men du kanske har rätt, får väl vänta och se :)

6,5 cm exakt är fostret nu, de mätte idag på KUB
Svar på tråden Fosterrörelser vecka 13-14?