• Tomatmacka

Lagar inte hemmafruarna middag till sina hårt arbetande män längre?

Jag fattar att äldre generationer gör det men yngre typ 80-talister och neråt verkar ju inte göra ett piss. Era män sliter och förkortar sina liv och ni kan inte ens laga middag åt honom när han kommer hem. Skäms ni inte? Vad gör ni hemmafruar på dagarna egentligen? Ligger i soffan och/eller bjuder hem ert arbetslösa vänsterprassel?

• Svar på tråden Lagar inte hemmafruarna middag till sina hårt arbetande män längre?
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (Hemmafru är något annat idag) skrev 2021-08-10 14:23:05 följande:

Mäns lycka går oftast genom kvinnans lycka i ett par. Är hon lycklig blir han lycklig som en bieffekt. Är hon olycklig så har han väldigt svårt att vara lycklig. Vår lycka/olycka "smittar" på det sättet. Så att sätta hennes lycka grämst är även att sätta hans lycka fråmst.

Vilket jävla skitsnack. Om mannens fru är otrogen och sen blir tillsammans med den hon var otrogen med och är lycklig i det förhållandet, tror du då på allvar att mannen är lycklig bara för att hon är det?
    Anonym (Hemmafru är något annat idag) skrev 2021-08-09 16:05:33 följande:

Exakt. Min man blir lycklig av att jag är lycklig. Det är dessutom inte så att jag är en latmask. Från 16-19 jobbade jag extra på ålderdomshem på helgerna och från 19-22 heltid med det. Blöjor, katetrar, matningar, duscha människor som inte vill duscha. Så går inte att leva, trivs bättre med att gå upp när jag vaknar av mig själv (vaknar av hans klocka men somnar om) äta brunch i lugn och ro med npn av tjejerna, sedan träna på gymmet 1-2h och sedan kommer maken hem och umgås med honom. Pigg, glad och fräsch.

Du är en patetisk snyltare och du vet det. Mesigt av din man att inte säga ifrån
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-08-10 19:30:45 följande:
    Vilket jävla skitsnack. Om mannens fru är otrogen och sen blir tillsammans med den hon var otrogen med och är lycklig i det förhållandet, tror du då på allvar att mannen är lycklig bara för att hon är det?
    Vilka förutfattade meningar att just hemmafruar skulle vara mer otrogna än kvinnor som jobbar - speciellt kvinnor som jobbar inom stressande yrken som läkare, lärare, sjuksyrror, advokater bla!

Du har nog tittat för mycket på film eller blivit sviken av någon som varit otrogen mot dig-men inte konstigt om personen var det som du resonerar!

Jag skulle aldrig vara otrogen mot min man för han är min stora kärlek och ett riktigt kap!
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-08-10 19:32:30 följande:
    Du är en patetisk snyltare och du vet det. Mesigt av din man att inte säga ifrån
    Jag tycker det låter som ren avundsjuka mot (Hemmafru är något annat idag) och andra som lever på våra "stackars" män!

Varför skulle hennes eller min man vara mesiga- tvärtom så är en man som kan försörja hela familjen en riktig karl!

Sen är det ju jätte synd om min man att jag aldrig är för trött för sexTungan ute
  • Faile
    Anonym (Hemmafru är något annat idag) skrev 2021-08-10 14:23:05 följande:
    Mäns lycka går oftast genom kvinnans lycka i ett par. Är hon lycklig blir han lycklig som en bieffekt. Är hon olycklig så har han väldigt svårt att vara lycklig. Vår lycka/olycka "smittar" på det sättet. Så att sätta hennes lycka grämst är även att sätta hans lycka fråmst.
    Nu tror ju inte jag att du är på riktigt, men det finns säkert kvinnor som tänker så här. Och jag tänker att det är lite sorgligt, att man kan leva ett helt liv utan att faktiskt åstadkomma något på egen hand. Dö med vetskapen att du levt ett helt liv att passa upp på någon annan. 
    Inget fel i att ha det som arbete, men att ha det även som sin fritid, sin vardag dygnet runt, det känns rätt tragiskt. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-11 11:06:34 följande:

Vilka förutfattade meningar att just hemmafruar skulle vara mer otrogna än kvinnor som jobbar - speciellt kvinnor som jobbar inom stressande yrken som läkare, lärare, sjuksyrror, advokater bla!

Du har nog tittat för mycket på film eller blivit sviken av någon som varit otrogen mot dig-men inte konstigt om personen var det som du resonerar!

Jag skulle aldrig vara otrogen mot min man för han är min stora kärlek och ett riktigt kap!Jag tycker det låter som ren avundsjuka mot (Hemmafru är något annat idag) och andra som lever på våra "stackars" män!

Varför skulle hennes eller min man vara mesiga- tvärtom så är en man som kan försörja hela familjen en riktig karl!

Sen är det ju jätte synd om min man att jag aldrig är för trött för sex

Jag sa aldrig nåt om att hemmafruar är otrogna. Men som golddiggerpuckot hävdade så är mannen lycklig om kvinnan är det. Jag sa att om mannens kvinna är otrogen och sen blir ihop med den som hon är otrogen med så tror jag knappast att mannen är särskilt lycklig efteråt. Så nej, happy wife behöver inte betyda happy life
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-08-14 21:17:58 följande:
    Jag sa aldrig nåt om att hemmafruar är otrogna. Men som golddiggerpuckot hävdade så är mannen lycklig om kvinnan är det. Jag sa att om mannens kvinna är otrogen och sen blir ihop med den som hon är otrogen med så tror jag knappast att mannen är särskilt lycklig efteråt. Så nej, happy wife behöver inte betyda happy life
    Hon menade väl knappast att hennes man skulle bli lycklig om hon träffade någon annan som hon skulle lämna sin man för!

Hon menade ju självklart att hennes man är lycklig i deras äktenskap om hon är lycklig...Det är det som menas med happy wife = happy life...

Hade hon skilt sig tex så är hon ju inte mannens fru längre...

Eller det tänkte du kanske inte på?

relationsproblem.se/nyhetsinlagg/uttrycket-happy-wife-happy-life-stammer-enligt-forskning/
  • Anonym (Lyxfru)

Vi är lyxfruar. Vi gör inte sånt. Men våra män sliter inte så som du beskriver, då de inte är löntagare utan högre uppsatta. Vi har kockar som lagar maten. Hur så?

• Anonym (Lisa)
    Faile skrev 2021-08-13 23:42:41 följande:
    Nu tror ju inte jag att du är på riktigt, men det finns säkert kvinnor som tänker så här. Och jag tänker att det är lite sorgligt, att man kan leva ett helt liv utan att faktiskt åstadkomma något på egen hand. Dö med vetskapen att du levt ett helt liv att passa upp på någon annan. 
    Inget fel i att ha det som arbete, men att ha det även som sin fritid, sin vardag dygnet runt, det känns rätt tragiskt. 
    JO vi finns på riktigt!

Det är inte ett dugg sorgligt att få göra det man älskar att göra och det gäller både min man som gör det han är bäst på och älskar att göra och mig som gör det jag älskar och är bäst på...bla så har jag tid till att träna och tävla + lite tjej grejer som behandlingar, massage mm, mm.

Ja plus mitt första intresse att ha sex med min man- det är han ju inte bitter på i alla fall av någon anledning ? Drömmeroch inte jag heller!

Jag har både gjort saker på egen hand och gör det fortfarande- men nu gör jag saker som är viktigare för mig/oss än förut när jag jobbade 8 tim per dag..

Jag kommer dö med vetskapen om att jag åstadkommit mycket som gjort mig och andra lyckliga!
    Så tro inte att vi tycker det är sorgligt att få ägna sig åt det man vill...vad man än har åstadkommit...

Nej fy fan för att jobba 8 timmar om dagen för att "åstadkomma något-vadå tvätta patienter på ett sjukhus eller
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-15 08:42:02 följande:
    JO vi finns på riktigt!

Det är inte ett dugg sorgligt att få göra det man älskar att göra och det gäller både min man som gör det han är bäst på och älskar att göra och mig som gör det jag älskar och är bäst på...bla så har jag tid till att träna och tävla + lite tjej grejer som behandlingar, massage mm, mm.

Ja plus mitt första intresse att ha sex med min man- det är han ju inte bitter på i alla fall av någon anledning ? Drömmeroch inte jag heller!

Jag har både gjort saker på egen hand och gör det fortfarande- men nu gör jag saker som är viktigare för mig/oss än förut när jag jobbade 8 tim per dag..

Jag kommer dö med vetskapen om att jag åstadkommit mycket som gjort mig och andra lyckliga!
    Så tro inte att vi tycker det är sorgligt att få ägna sig åt det man vill...vad man än har åstadkommit...

Nej fy fan för att jobba 8 timmar om dagen för att "åstadkomma något-vadå tvätta patienter på ett sjukhus eller
    Jag glömde att tillägga att jag passar inte upp på min man..eller någon-förutom våra hundar kanskeTungan ute
    Förutom när jag lagat middag ibland annars brukar han göra det för att vi båda gillar att laga mat...

Annars kan man ju anlita folk till saker som behövs göras----- om du inte visste det- så vet du det nu...
  • Anonym (F)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-15 08:42:02 följande:

JO vi finns på riktigt!

Ja plus mitt första intresse att ha sex med min man- det är han ju inte bitter på i alla fall av någon anledning ? och inte jag heller!

Nu finns det andra jobb som faktisk underhållet och utvecklar samhället och gör det bättre för för alla, även dig. Om vi alla skulle välja som du, vem ska tvätta dig när du blir sjuk eller gammal?
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (F) skrev 2021-08-15 13:19:12 följande:
    Nu finns det andra jobb som faktisk underhållet och utvecklar samhället och gör det bättre för för alla, även dig. Om vi alla skulle välja som du, vem ska tvätta dig när du blir sjuk eller gammal?
    Ja och min man jobbar med ett sådant jobb...
    Förresten så jobbar jag som sekreterare för min man när det behövs 
    och han har ett väldigt viktigt jobb!

Sen tränar och tävlar jag.

Det är nog alltid folk som kommer jobba inom vården och andra saker..eller tror du alla skulle sluta jobba på sjukhus nja..jag tror inte det i alla fall..
    För vissa gillar faktiskt att jobba på sjukhus bara för att inte jag skulle göra det så betyder det ju inte att det är fel för andra...
    Det var inte så jag menade även om det lät så - jag ber om ursäkt för det!
  • Anonym (F)
    Anonym (Lisa) skrev 2021-08-15 15:27:38 följande:

Ja och min man jobbar med ett sådant jobb...

Förresten så jobbar jag som sekreterare för min man när det behövs 

och han har ett väldigt viktigt jobb!

Sen tränar och tävlar jag.

Det är nog alltid folk som kommer jobba inom vården och andra saker..eller tror du alla skulle sluta jobba på sjukhus nja..jag tror inte det i alla fall..

För vissa gillar faktiskt att jobba på sjukhus bara för att inte jag skulle göra det så betyder det ju inte att det är fel för andra...

Det var inte så jag menade även om det lät så - jag ber om ursäkt för det!

We are good :)
Svar på tråden Lagar inte hemmafruarna middag till sina hårt arbetande män längre?