Otrogen som gift
Är gift sedan 2 år men varit tillsammans i 22 år! I våras började det en ny kille på mitt jobb som började flörta med mig jag berättade att jag var gift & har 2 barn men han fortsatte skapa "kontakt" & jag föll för hans charm & sätt att vara det kändes direkt som att vi hade mycket gemensamt utan att känna varandra, känslan var bara sån. Vi pratade varje dag då han hade rast om allt mellan himmel & jord. Vet inte vad som hände i mig men antar att det var alla hormoner i kroppen som satte igång, jag fick en kick av att vi hade en "flört" & jag kände mig typ hög på känslan. Detta pågick i ca 2 veckor sen närmade sig semestern & han tyckte lägg till mig på Instagram så vi kan fortsätta "ha koll" på varandra. Jag gick in bland hans bilder & det visar sig att han sjunger jättebra (en flickdröm). Vi börjar skriva medd till varandra på Instagram. Varje dag innan jobbet börjar jag göra mig extra fin & ta mig extra snygga kläder... Detta märker min man & börjar misstänka något då han märker en stor förändring på mig & mitt beteende. Han kommer oxå åt & ser våra meddelande som vi skickat till varandra. Han tar upp detta med mig om vad faan är detta du håller på med hur kunde du gå bakom ryggen på mig. Min man är min bästa vän & vi har gått igenom mycket ihop både positivt & negativt. Jag kände mig så skamfull & ångra att jag gjort detta mot honom men i stunden hade jag inget konsekvens tänk utan var bara "hög" på känslorna... Nu har min man tappat all tillit till mig & känner att jag raserat allt som vi byggt upp (hus, barn, företag mm) Vi hade "allt" ändå gick jag & gjorde såhär
... Min man vill nu gärna prata om detta som hänt & bearbeta, vill veta allt i detalj osv. Jag har svårt att prata om det känner så mkt skam vet ju att jag har gjort fel men ändå gjorde jag som jag gjorde... Vet inte hur vi ska komm vidare ur detta, nu är vi oense var & varannan dag pga detta & det tar så mkt energi av oss båda. Är det någon med liknade erfarenhet som har tips på hur man kan gå vidare & försöka "rädda" sitt äktenskap?