Hur tidigt i en graviditet har ni utvecklat symtom?
Som rubriken lyder. Är där någon som har börjat utveckla symtom direkt vid befruktningen? Om så, vad för symtom och när därefter plussade ni?
Som rubriken lyder. Är där någon som har börjat utveckla symtom direkt vid befruktningen? Om så, vad för symtom och när därefter plussade ni?
Man kan inte få symptom direkt efter befruktning. Det är fysiskt omöjligt. Ägg + spermie möts i äggledaren och där sker befruktningen. Helt i det fria med mikroskopiska celler. Sen vandrar ägget ner till livmodern där det fäster 5-7 dagar efter äl. Sen börjar hcg bildas. Sen tar det ett tag innan det blir mätbart. Och först då kan man få symptom.
Jag har varit gravid 6 ggr och inte haft symptom förrän v.5.
Runt vecka 6-7.
Runt vecka 6-7.
Runt vecka 6-7.
5-7 dagar efter äl har jag börjat få konstiga drömmar som gjort att jag misstänkt graviditet och testat, har stämt varje gång haha :) Har plussat äl +8 alla 4 graviditeter.
Andra symptom som illamående, molvärk osv har kommit först efter bim. Innan bim är det ju så svårt att veta också om det är för att mensen är på g eller något annat.
Jag har fått symptom en knapp vecka efter befruktningen i båda mina graviditeter. Det var likt pms. Trötthet. Ömma, spända bröst och humörsvängningar. Jag luktade svett också, eller så hade mitt luktsinne förändrats, svårt att veta vilket. Med andra barnet kom illamåendet tidigt också, men minns inte hur tidigt.
Jag har testat någon dag kring beräknad mens men testen kändes egentligen överflödiga. Det var ingen tvekan vad som var på gång.
Just det. Hade nidationsblödningar också. Det är ju när ägget fäster, så det måste ha varit det första symptomet.