• Anonym (Tro det?)

Vem har varit med om detta?

Är här någon som mått illa under själva befruktningen av ägget? Obs! Jag menar INTE som ett faktiskt gravidsymtom pga hcg-stegring (detta sker såklart senare), men som i efterhand kunde bekräfta att befruktningen kändes av och att det visade sig som ett visst symtom?

• Svar på tråden Vem har varit med om detta?
  • Anonym (Jösses!)

Men snälla nån! Det går inte känna. Oavsett vad du tyckts ha känt så var det inte en befruktning. Pyttesmå könsceller mindre än ögat kan uppfatta- skulle det kunna kännas menar du?

• Anonym (Eh)

Nej det finns ingen som varit med om det eftersom det är omöjligt. Givetvis kan man må illa i befruktningsstadiet men då beror det på något helt annat än befruktningen.

• Anonym (Fru)

Nej.Det är mer när någon önskar en graviditet att man börjar inbilla sig saker .

• Anonym (Tro det?)
    Anonym (Fru) skrev 2021-08-09 18:46:07 följande:
    Nej.Det är mer när någon önskar en graviditet att man börjar inbilla sig saker .

Du förstår själv att om jag hade varit en kvinna som varit ofrivilligt barnlös och kämpat i flertalet år och kanske pga detta befunnit mig i en depression - så hade dessa ord fullständigt tryckt ner mig 10 meter längre ner i jorden än jag redan befunnit mig? Skäms på dig!
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Tro det?) skrev 2021-08-09 19:08:58 följande:

Du förstår själv att om jag hade varit en kvinna som varit ofrivilligt barnlös och kämpat i flertalet år och kanske pga detta befunnit mig i en depression - så hade dessa ord fullständigt tryckt ner mig 10 meter längre ner i jorden än jag redan befunnit mig? Skäms på dig!

Jag är ärlig och du vill ha ärliga svar.Ta det inte

personligt.
  • sextiotalist

Nej det är omöjligt eftersom vid befruktningstillfället så finns det ingen fysisk kontakt med kroppen.

Det är först när det befruktade ägget fastnar i livmodern som hormonerna börjar produceras

• Anonym (??)
    Anonym (Tro det?) skrev 2021-08-09 19:08:58 följande:

Förlåt TS men hur skulle detta kunna trycka ner någon i skorna, även om man längtade så mycket efter barn? Svaret att det kan vara något man inbillar sig för att man så hett önskar barn är väl inte en konstig tanke? 
  • Anonym (Jo)

Det är inte möjligt.

• Anonym (Tro det?)
    Anonym (??) skrev 2021-08-09 19:33:14 följande:
    Förlåt TS men hur skulle detta kunna trycka ner någon i skorna, även om man längtade så mycket efter barn? Svaret att det kan vara något man inbillar sig för att man så hett önskar barn är väl inte en konstig tanke? 

Det handlar om att vara finkänslig då det generellt är ett delikat ämne!
  • Anonym (***)
    Anonym (Tro det?) skrev 2021-08-09 19:39:53 följande:

Ingenting i din trådstart tyder på att du är ofrivilligt barnlös.
  • Anonym (***)
    Anonym (Tro det?) skrev 2021-08-09 19:39:53 följande:

Vad är ett delikat ämne? Graviditetssymptom, som är det du frågar om? 
  • Anonym (FYI)

Du kan inte känna nånting vid befruktning eftersom ägget inte är en del av din kropp.... Allt annat är inbillning.

Svar på tråden Vem har varit med om detta?