• elsasbebis

Alla symptom borta helt plötsligt v7

Hej!

Har mått så illa i typ en vecka. Har inte kunnat äta mat och har varit äcklad

på tanken på att äta mat. Har haft ont i brösten och svullen mage sen jag plussade.

Men igår helt plötsligt försvann illamåendet och jag kunde äta mat.

Dagen innan va jag på vul & såg en hinnsäck med gulkropp men inget hjärta.

Hon trodde det va för tidigt att se v.6+4 kan också va några dagar fel då jag har oregelbunden mens och lite längre cykel.

Men har inget minne av att illamåendet bara försvinner på en dag.

Spökveckorna är väl inte förrän senare?

/Orolig för Ma

• Svar på tråden Alla symptom borta helt plötsligt v7
  • Ebo88

Jag har vart gravid 4 gånger. 1 ma (nr3)

Jag har alltid (även vid mitt ma) tappat all symptom runt v.7. Sen har det kommit tillbaka allt från 1-2 veckor efter med ömma bröst, illamående, irritation?ja allt. Bara kunnat äta vissa saker typ.

Vid mitt ma så kändes det annorlunda i kroppen jämfört med alla andra graviditeter.

Jag blödde i 2,3 och 4e graviditeten mellan v.6-v.12 så jag reagerade inte negativt på blödningen, men efter v.8 så började det göra allt med ont och blödningen ökade på ett annorlunda sätt. Det var mest bara känslan jag hade, det kändes inte rätt. Gjorde vul i v6+4 och då sa dom att fostret såg mindre ut. Gjorde vul två veckor senare och då var fostret lika stort som innan och efter ca 4 dagar till så kom det ut av sig självt. Behövde ingen medicinsk vård

• Tiffany

Jag kan tyvärr inte stilla din oro men jag är lite i samma sits.. jag är i v7 fast jag har aldrig mått illa men dock hade jag hög puls de senaste veckorna, tills bara för nån dag sen o väldigt andfådd, helt plötsligt försvann symtomen , men dem kan komma o gå.. brösten har ömmat till o från.. jag ska på vul nästa vecka o är livrädd för att det ej ska finnas nåt där eller vara dött :( 

• SilverDarling
    Tiffany skrev 2021-08-12 01:28:42 följande:

Jag kan tyvärr inte stilla din oro men jag är lite i samma sits.. jag är i v7 fast jag har aldrig mått illa men dock hade jag hög puls de senaste veckorna, tills bara för nån dag sen o väldigt andfådd, helt plötsligt försvann symtomen , men dem kan komma o gå.. brösten har ömmat till o från.. jag ska på vul nästa vecka o är livrädd för att det ej ska finnas nåt där eller vara dött :( 

Hej, 

hur gick det för dig? jag är också i samma sits. Mindre andfådd igår och idag fungerar plötsligt magen igen från att ha varit trög i 1-2 veckor :/ brösten har blivit mindre och mindre ömma också. 
  • SilverDarling
    elsasbebis skrev 2021-08-11 08:24:25 följande:
    Alla symptom borta helt plötsligt v7

Hej!

Har mått så illa i typ en vecka. Har inte kunnat äta mat och har varit äcklad

på tanken på att äta mat. Har haft ont i brösten och svullen mage sen jag plussade.

Men igår helt plötsligt försvann illamåendet och jag kunde äta mat.

Dagen innan va jag på vul & såg en hinnsäck med gulkropp men inget hjärta.

Hon trodde det va för tidigt att se v.6+4 kan också va några dagar fel då jag har oregelbunden mens och lite längre cykel.

Men har inget minne av att illamåendet bara försvinner på en dag.

Spökveckorna är väl inte förrän senare?

/Orolig för Ma

Hej, hur gick det för dig?
  • Tiffany
    SilverDarling skrev 2022-01-07 08:54:52 följande:
    Hej, 

hur gick det för dig? jag är också i samma sits. Mindre andfådd igår och idag fungerar plötsligt magen igen från att ha varit trög i 1-2 veckor :/ brösten har blivit mindre och mindre ömma också. 
    jag är gravid idag i v27+3 = ) 
  • SilverDarling
    Tiffany skrev 2022-01-08 16:17:37 följande:

jag är gravid idag i v27+3 = ) 

Åh så skönt att höra! Grattis!! <3

Jag är lite orolig själv nu för mina symptom försvann igår. Har inte haft så mycket symtom till att börja med, så känns sådär att de försvann... har inte haft någon blödning (inte ens brun flytning, alla flytningar är klarvita) eller ont I magen (förutom molvärk tidigare, men den har inte varit så farlig) är 6+6 idag och ska på VUL på tisdag, men har inte så mycket hopp :/
  • Tiffany

Jag hade hemsk "mensvärk" när symtomen väl började komma o trodde på missfall men det var växtvärk..mina symtom kom rätt sent o har kommit o gått under graviditeten :)

• Tiffany

Lycka till på VUL . Jag fick göra vul tidigast o v8 för att dem skulle se nåt, hoppas dem ser nåt på dig :)

• SilverDarling
    Tiffany skrev 2022-01-09 12:47:51 följande:

Jag hade hemsk "mensvärk" när symtomen väl började komma o trodde på missfall men det var växtvärk..mina symtom kom rätt sent o har kommit o gått under graviditeten :)

Tiffany skrev 2022-01-09 12:48:37 följande:

Lycka till på VUL . Jag fick göra vul tidigast o v8 för att dem skulle se nåt, hoppas dem ser nåt på dig :)

Ja jag har inte haft så starka symptom, men har ändå HAFT symtom fram till nu.. det är väl det som oroar :/

Kände mer molvärk än tidigare för två dagar sen, men igår i princip ingenting (inte ens brösten var känsliga) och idag har jag inte känt något heller. Känner mig trött, men kan ändå jobba och så, plus att jag kände mig lite kvalmig idag vid lunch (det är typ den enda form jag har i närheten av illamående) och så blåser magen upp som em ballong så fort jag äter, men ver inte hur mycket gravsymtom det klassas som.

Jag är V8 imorgon :) beroende på hur man räknar iofs, men 7+1 och då alltså i vecka 8...
  • Tiffany

Jag har inte spytt en enda gång i graviditeten, dock började jag må illa i v10 men fullt hanterbart.. :D

• samejentan
    SilverDarling skrev 2022-01-07 08:54:52 följande:
    Hej, 

Hur har det gått för dig? Är i 5+1 och är i samma sits, alla symtom borta förutom lite molande värk till och från kanske lite tröttare än vanligt, brösten har sjunkit ihop och ömmar inte längre heller, knappt känsliga bröstvårtor. 
Svar på tråden Alla symptom borta helt plötsligt v7