Anonym (Förstår.) skrev 2021-08-26 12:03:25 följande:
Jag kan verkligen relatera, nu har jag iof en dotter men jag kan relatera till en önskan om ett visst kön. Nu är jag gravid med andra barnet och det är en pojke, precis vad jag önskade mig och jag är så lycklig över det för jag vet att jag hade blivit besviken över en till flicka. Det känns hemskt och säga för det viktigaste är ju att barnet är friskt men tyvärr är det så jag hade känt. Innan jag fick veta att det var en pojke hade jag så mycket oro och rädsla för hur ledsen jag skulle bli om det inte var en pojke. Det är känslor och tankar som man inte rår på och som inte bara går att trycka undan, så tillåt dig att känna som du gör. Det är nog väldigt många som har dessa tankar men som aldrig skulle säga det öppet eftersom det anses vara tabu. Finns det någon du kan prata med om det här? Det kan vara skönt att ha någon att ventilera med och som inte dömer.
Gud vad jag förstår dig, jag hoppas att min önskan går i uppfyllelse. Jag tänker på detta varje dag, jag känner mig hemsk och ledsen pga detta men det är inget jag kan ändra på just nu. Jag kommer vara så lycklig om det blir en pojke, precis som min magkänsla säger. Jag längtar så mycket men det kan lika gärna vara en tjej. Har haft sex nära inpå ägglossning osv men det är enbart myter så vi lär se. Jag kände förra gången att det var flicka direkt jag såg positivt test, nu är det pojke jag känner men min magkänsla kontrolleras av min starka önskan just nu.
Det är hemskt men jag vågar erkänna detta till min man och det känns lite lättare. Jag dömer ingen som känner så, man har rätt till sina känslor och tankar. Det är dock tabu och det är inte alla som förstår hur man mår.