• Anonym (Anonymkvinna)

Ångest över högt antal sexpartners

Hej!

Jag behöver verkligen era åsikter, vet inte var jag ska vända mig.

Jag är en 28årig kvinna med ett högt antal sexpartners, cirka 20-30, jag minns alla. Nu till problemet, det senaste året har en extrem ångest väckts hos mig över detta höga antal och har totalt tagit över mitt liv. Jag kan inte äta normalt, sova normalt eller knappt leva en dag utan att gråta mig till sömns. Jag ser ner på mig själv, straffar mig själv och anser att ingen kille är värd denna smutsiga kropp.

Under mina år har jag hela tiden vetat att jag borde tänka mig för, men av någon oförklarlig anledning har jag fortsatt, all sex har varit frivilligt. Jag har inte gjort några saker som gangbangs, trekanter osv, helt enkelt basic sex med den kille jag dejtar.

Jag har föräldrar som kommer från mellanöstern och lever ständigt kring människor värderingar om att en kvinna som mig är en hora, vilket jag tyvärr håller med om. Jag hör hur killar pratar om tjejer med högt antal sexpartners, vilket är nedvärderande.

Allt annat i mitt liv är fungerande, jag har en bra utbildning och ett jättebra jobb, vänner och syskon jag har bra relationer till. Jag kan dock inte träffa någon kille för att jag vill ?skydda? killar från mig.

Jag mår alltså EXTREMT dåligt, och hjälplös då jag inte kan ändra på mitt förflutet. Vem fan vill träffa en tjej som mig? Och om jag träffar någon kommer han förmodligen vilja veta om mitt förflutet, vilket jag inte kan försvara!

Jag ser inget syfte med mitt liv längre, min ångest har tagit över mitt liv totalt, förstår inte hur jag hamnat här.

• Svar på tråden Ångest över högt antal sexpartners
  • Anonym (Hm)

Jag förstår att du känner dig smutsig 

• Anonym (Stackars)
    Anonym (Är värre) skrev 2022-09-10 08:27:24 följande:

Jag är värre än dig TS, två år yngre och din siffra*3. har trots det träffat kärleken nu, det känns väldigt starkt även om det är nytt, jag är galen i honom, han är ännu galnare i mig och han vill hela tiden och han känns helt rätt. Jag är hans första och förhoppningsvis enda.

Inget du behöver ångra dig över såvida du inte var otrogen?
    Du verkar ha hittat kärleken 
  • Anonym (Jerry)

Hej. 

Jag kan förstå lite hur du känner Men samtidigt tycker jag inte att 20-30 killar är någon särskilt hög siffra. 

Jag har själv legat med ca 50 kvinnor under mina ?vilda? år. Är numera lyckligt gift. 

som man skulle jag nog bara se dig som erfaren vilket är ett plus i min värld  

om du mår så pass dåligt över detta kanske det är idé att träffa en terapeut och prata lite. 

Det kommer att lösa sig så du mår bättre. 

Kram !

• Um Hamza

Alltså, ett par stycken om året är faktiskt inte speciellt mycket. Visst du kanske är omgiven av släktingar och folk runtom som tycker att det här är viktigt, men det är väldigt omodernt tänk i övriga samhället. Eftersom du har fin kontakt med syskonen och närmsta familjen tror jag att det finns rätt stor acceptans för en vanlig, friare livsstil i din närmsta omgivning? Även om man inte alltid pratar om det? Jag har aldrig fått frågan om hur många jag varit med, och i de förhållanden jag haft har jag inte väntat med sex och inte upplevt att killarna sett mig på något särskilt sätt pga det. Det är inte så folk lever längre, ingen tycker det är sämre att en tjej har flera partners än om en kille haft det.
    Jag förstår att det är svårt när man är matad med det från barndomen. Men du är så mycket mer och annat också, som faktiskt har betydelse till skillnad från ditt sexliv. Hade det inte varit värre om du lurat folk, varit en mobbare, stulit? Du är en fin människa och har inte skadat någon, varken dig själv eller nån annan! 

• Anonym (Doris)
    Anonym (Anonymkvinna) skrev 2021-08-14 11:03:13 följande:
    Ångest över högt antal sexpartners

Hej!

Jag behöver verkligen era åsikter, vet inte var jag ska vända mig.

Jag är en 28årig kvinna med ett högt antal sexpartners, cirka 20-30, jag minns alla. Nu till problemet, det senaste året har en extrem ångest väckts hos mig över detta höga antal och har totalt tagit över mitt liv. Jag kan inte äta normalt, sova normalt eller knappt leva en dag utan att gråta mig till sömns. Jag ser ner på mig själv, straffar mig själv och anser att ingen kille är värd denna smutsiga kropp.

Under mina år har jag hela tiden vetat att jag borde tänka mig för, men av någon oförklarlig anledning har jag fortsatt, all sex har varit frivilligt. Jag har inte gjort några saker som gangbangs, trekanter osv, helt enkelt basic sex med den kille jag dejtar.

Jag har föräldrar som kommer från mellanöstern och lever ständigt kring människor värderingar om att en kvinna som mig är en hora, vilket jag tyvärr håller med om. Jag hör hur killar pratar om tjejer med högt antal sexpartners, vilket är nedvärderande.

Allt annat i mitt liv är fungerande, jag har en bra utbildning och ett jättebra jobb, vänner och syskon jag har bra relationer till. Jag kan dock inte träffa någon kille för att jag vill ?skydda? killar från mig.

Jag mår alltså EXTREMT dåligt, och hjälplös då jag inte kan ändra på mitt förflutet. Vem fan vill träffa en tjej som mig? Och om jag träffar någon kommer han förmodligen vilja veta om mitt förflutet, vilket jag inte kan försvara!

Jag ser inget syfte med mitt liv längre, min ångest har tagit över mitt liv totalt, förstår inte hur jag hamnat här.

Ta det lugnt vännen. När jag var i din ålder var jag uppe på 3-siffrigt. Nu säkert 500. Blir lätt så efter 25 år i swingerslivet.
    Du har njutit av livet och sex. Inga konstigheter.
  • Anonym (O)

Du snarare måste vara glad att så många killar ville ha sex med dig! Läsa på skriver de som ingen vill ha! Vacker kvinna har alltid många män! Vi lever en gång. Ta allt från livet.

• Strongtherapist

Du behöver inte ha ångest över att du har haft flera sexpartners. Problemet ligger i just att du har rötter in en inskränkt och kvinnofientlig kultur där mannen har rätt att göra vad han vill och kvinna ska bara lyda. Din framtida partner kommer inte vet vilka eller hur många du har haft sex med, så länge du håller tyst om det. 

Lev ditt liv som du själv vill leva det.

• Emer66

De enda sakerna jag ångrar - är det jag INTE gjorde. 
    Jag har haft sex med fler än dig,  och önskar att de ska bli bra många fler i framtiden.  

Ångest är aldrig konstruktivt. Jag vet att de är lättare sagt än gjort att sluta ha ångest, då man inte styr över sina känslor.  Men det leder inte till något bra. Speciellt inte när de är något du inte kan få ogjort.  

Man lever bara en gång och får försöka ha kul. 

• Anonym (Ly)

Anti Nowhere League  So fucking what

• Anonym (Stackars)

Känns det bättre idag har du kunnat bearbeta din ångest?

• Anonym (Nn)
    Anonym (Anonymkvinna) skrev 2021-08-14 11:45:12 följande:

TS här.

Tack för era svar hittills.

Att växa och mogna som människa får en att inse hur dum man varit innan.

Får försöka leva med denna stora klump i magen och hur jag ska hantera den, även fast det just nu känns omöjligt.

TS, du har inte varit ett dugg dum eller gjort något som helst fel. Varför har du börjat hålla med om att kvinnor som har sex är horor för att din familj tycker det när du nog innerst inne vet om att det är fel? Ni bor i Sverige nu och här gäller inte dessa nedvärderande regler oavsett vad din familj tycker. 

Jag tror inte du är ensam om att du som kvinna från ett sådant land känner såhär. Dels lever som en ung svensk men påverkas av åsikter hemifrån. Låter som att du behöver prata med någon professionell som kan hjälpa dig att komma på banan med dina egna tankar och reda ut dina egna värderingar. Du har uppenbarligen inte haft dessa åsikter tidigare, något har ju hänt.

En tanke, du är 28 år, gissningsvis har du dejtat i 10 år, det är alltså 3 killar om året. Ex någon under våren, en på sommaren och nån på hösten. Låter det mycket? Nej absolut inte. Och ärligt talat, skulle du ens vilja ha en man som kommer med dessa åsikter om att tjejer inte får ha sex före äktenskapet och allt vad det innebär? Ska detta sen föras över till framtida döttrar? En man utan dessa värderingar skulle inte bry sig det minsta om antalet sexparners, det är heller ingenting man någonsin behöver redovisa för heller. 

Jag hoppas verkligen att du vänder detta och börjar må bättre snart TS. Du är värd kärlek du med! 

• Openmindedfast

Nu har du gått i vår (männens) fälla tyvärr. Det är det här vissa män här, och flertal män i tex Mellanöstern vill få dig att känna. Dessutom delar av samhället. Varför? Det handlar om mäns makt över kvinnan vilket speglas på flera sätt, inte bara sexuellt utan tex lägre lön för lika arbete. Varför skulle det vara ok? 

Vi män både i Sverige och andra delar utav världen ser mycket av vårt värde i den ställning vi har i familjen eller på arbetet. Traditionellt har vi varit den som försörjt familjen och bestämt över såväl vår partner som över våra barn, och dessutom också över släktingars beteende. Vanligt i Mellanöstern men har även varit precis lika dant här i Sverige om vi går tillbaka i historien.

För att vi män skall kunna kontrollera kvinnan är just skammen det viktigaste verktyget vi har. Den skapar den ångest du nu känner. Den beror inte på dig eller vad du gjort utan andras förmodade förväntningar på dig.

För oss män är många sexuella kontakter status. Inte hos alla men flertalet. Berättar vi om sexuella kontakter, att vi har lätt att träffa kvinnor så beundrar andra män oss. Otrohet som av många fördöms kan likväl berömmas av andra män i vår närhet med ryggdunkar och gillande. Även om många kvinnor inte uppskattar det så fälls även positiva kommentarer
    som att mannen är en charmör, utåtriktad, lekfull etc.

Att ha haft många partners kan utgöra en statusmarkör för oss, det visar att vi är virila och kraftfulla, många kvinnor förförs av vår manlighet och vill bli sedda, uppskattade av just oss.

Jag skulle säga kopplat till relationer i framtiden att sexuella erfarenheter får oss alla att växa. Vi lär oss mera om det andra könet men kanske viktigast om vår egen sexualitet, vad vi gillar och uppskattar, och vad vi inte gillar. Det lär oss att interagera med andra både verbalt och fysiskt. Ju fler erfarenheter vi har desto större tillgång för en framtida partner. Här skall noteras att många kvinnor väljer att inte prata om tidigare sexuella kontakter, och det av en anledning förstås. Varför? Det kan påverka vårt manliga ego, vår självkänsla. Det finns traditionellt en tanke om att vi vill vara den ende. Förlegat och alla vet förstås att i en modern värld ser det inte ut så längr.

Det skall också sägas att både sexuellt erfarna män och kvinnor undviker partners som har liten eller helt saknar sexuella erfarenheter, bl a pga att de vet vad de vill ha i sitt sexliv och söker likasinnade. 

Du har ditt eget värde som person och som kvinna och det skall inte andra kvinnor, andra män eller ett samhälle bestämma. Man kan ha åsikter absolut men en människa värde är oantastligt. T om i FN s deklarationer står att läsa att varje människa har rätt till sin egen sexualitet vilket säger hur pass viktig denna fråga är.

Du är en egen individ, en fantastisk kvinna med rättigheter att leva ditt eget liv. Det finns inget smutsigt över att din vackra person och kropp möter andra i fysisk beröring om det sker med samtycke från alla parter, det är en del utav livet och helt naturligt.

• Anonym (Kille)

Kunde inte bry mig om en kvinna har högt bodycount. Hellre nån som är erfaren och gillar o njuta än någon näst intill oskuld som knappt kan något. Du ska inte skämmas över att du är hälsosam och har sexlust. Njut av livet. Vem fan har med antal man legat med o göra?

• Anonym (L)

Jag är snart 40, vid 30 hade jag haft sex med över 100. Nu är det över 150. 

Vad är det som får dig att må dåligt över antalet? Det har ju ingen annan med att göra. Om någon du dejtar skulle fråga, ljug bara. Det är som sagt din ensak och inget han kommer att kunna kolla upp. 
    Försök släppa det, inget blir bättre av att älta. Jag mår inte dåligt över att jag haft sex med många utan ser det som erfarenhet. Har t o m sålt sex för droger men det ser jag som att det är ett avslutat kapitel och jag har inget behov av att göra det igen. Har aldrig haft någon sjukdom. 
    Min kille vet hur många jag haft sex med, minns inte hur det kom upp men han bryr sig inte. Han har legat runt en del själv. Han tycker bara att det är i det förgångna och nu är det vi som är ihop, liksom. Jag dömer inte honom för hans tidigare liv och han dömer inte mig för mitt. 

Om du verkligen mår så här dåligt tycker jag du ska gå och prata med en kurator eller psykolog om dina skuld- och skamkänslor, för det här är verkligen inte något som gör ditt liv lättare ts. Ta hand om dig! 

• Skanemannenn

Du är 28 år och har haft 20-30 sexpartners.

Det är faktiskt inte en JÄTTEhög siffra.

Jag tycker du ska chilla ner lite. Du tycker väl om att ha sex? Det är väl ingen big deal. 

Svar på tråden Ångest över högt antal sexpartners