• Anonym (Fundersam)

Hcg nivå tidig graviditet

Kan någon förklara hur vissa kvinnor kan plussa på typ äl+6 & vara helt säker på det, när HCG börjar tillverkas i kroppen ca 1 vecka/9 dagar efter befruktning ?

Hur kan gravtest ?testa tidigt? visa från 8 dagar efter befruktning ?

Om någon vet hur så svara gärna

• Svar på tråden Hcg nivå tidig graviditet
  • Anonym (Fundersam)

...

• Anonym (gyn-ssk)

Enkelt. 

Det sker aldrig.

Om nån plussar så tidigt så har dom haft ÄL tidigare än vad dom har trott.

• Mrs Moneybags
    Anonym (gyn-ssk) skrev 2021-08-16 06:48:52 följande:

Enkelt. 

Det sker aldrig.

Exakt. De har räknat fel och trott att de är på äl+6. Men det är de inte. Däremot kan jag säga att jag var tämligen säker på att jag var gravid en dryg vecka efter äl. Men jag hade inte en tanke på att testa mig förrän två veckor hade gått
  • Anonym (Fundersam)
    Mrs Moneybags skrev 2021-08-16 06:53:59 följande:

Exakt. De har räknat fel och trott att de är på äl+6. Men det är de inte. Däremot kan jag säga att jag var tämligen säker på att jag var gravid en dryg vecka efter äl. Men jag hade inte en tanke på att testa mig förrän två veckor hade gått

Okej ja men de kan jag förstå, att man får symtom innan. Men konstigt att de kan ge utslag på gravtest som många påstår när det inte ens ökat så mkt i kroppen på så kort tid .
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (gyn-ssk) skrev 2021-08-16 06:48:52 följande:

Enkelt. 

Det sker aldrig.

När kan man tidigast plussa? Du som jobbar som gyn ssk kanske vet :)
  • Anonym (M)

Jag testat med äl-stickor och from när jag fått utslag har jag räknat därifrån :) har plussat äl +7-8 varje gång, mycket svagt men ändå synligt. Menar ni då att jag har haft äl tidigare ändå fast testen varit negativa?

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (M) skrev 2021-08-16 08:40:57 följande:

Jag testat med äl-stickor och from när jag fått utslag har jag räknat därifrån :) har plussat äl +7-8 varje gång, mycket svagt men ändå synligt. Menar ni då att jag har haft äl tidigare ändå fast testen varit negativa?

Ingen aning men bra fråga!
Svar på tråden Hcg nivå tidig graviditet