• erebecca

Förhöjd kroppstemperatur, gravid?

Hej!

Jag har förhöjd kroppstemperatur och haft det över en vecka, i normala fall har jag 36.6 - 36.7 och nu har jag haft allt mellan 37.2 och 37.5 och en gång 38.1. Tänkte höra litegrann om det kan bero på att man är gravid eller nåt annat?

Tacksam för svar????

• Svar på tråden Förhöjd kroppstemperatur, gravid?
  • Anonym (A)

Temperaturen höjs efter ägglossning och fortsätter hålla sig hög om man är gravid. Får man mens så går den ner till "normal" temperatur.

• erebecca

Grejen är bara att jag har en spiral, men nu har som sagt kroppstemperaturen varit högre i över en vecka, närmare två veckor och jag har aldrig nånsin haft så förut. Har varit till läkaren men jag har inget virus eller infektion i kroppen, inte heller diabetes eller sköldkörteln. Därför börjar jag undra om det kan vara så att jag är gravid?????

• erebecca
    erebecca skrev 2021-08-16 13:39:47 följande:

Grejen är bara att jag har en spiral, men nu har som sagt kroppstemperaturen varit högre i över en vecka, närmare två veckor och jag har aldrig nånsin haft så förut. Har varit till läkaren men jag har inget virus eller infektion i kroppen, inte heller diabetes eller sköldkörteln. Därför börjar jag undra om det kan vara så att jag är gravid?????

Hahah jag hade gjort en emoji men det blev till massa ???? Istället :p
  • Anonym (A)
    erebecca skrev 2021-08-16 13:39:47 följande:

Antar att du har en hormonspiral? Du kan ju testa att ta ett graviditetstest, är du gravid så borde det visa positivt efter 2 veckor.
  • erebecca

Yes, det är en hormonspiral!

2 veckor från och med när då?

Jag vet inte hur lång tid jag har haft förhöjd temperatur innan jag kollade.

• Anonym (A)
    erebecca skrev 2021-08-16 13:49:36 följande:

Yes, det är en hormonspiral!

2 veckor från och med när då?

Jag vet inte hur lång tid jag har haft förhöjd temperatur innan jag kollade.

Från temperaturökningen, ursäkta oklarheten! :) Då kan du kanske få ett korrekt svar redan nu om du är osäker på när den höjdes.
  • erebecca

Jag får ta och kolla helt enkelt. Så de finns en chans att jag kan vara gravid tror du?

• Anonym (A)
    erebecca skrev 2021-08-16 14:23:33 följande:

Jag får ta och kolla helt enkelt. Så de finns en chans att jag kan vara gravid tror du?

Oj, ingen aning men jag tänker att det är bättre att utesluta det än att gå och fundera.
Svar på tråden Förhöjd kroppstemperatur, gravid?