ttrotare skrev 2021-08-17 12:10:30 följande:
Hej,
Vet inte hur jag ska börja, men jag har blivit bedragen av min fru. Jag som alltid har trott att vi har haft det så bra. Känner mig så vilsen, besviken och arg/ledsen nu. Vad är felet på mig? Jag är bra mkt snyggare än snittet, tränad, intelligent, givmild, omtänksam? etc? klart jag har dåliga sidor, men jag jobbar på dem hårt.
Har tagit beslutet att inte lämna min fru, då jag tror vi har något unikt, men jag känner mig så vilsen. Vad ska jag göra nu? Tankarna snurrar i huvudet och det känns så orättvist.
En del av mig vill vara otrogen tillbaka, för att göra det jämnt?. En annan del vill inte? Är jag konstig som känner så? Någon annan som känner/känt så?
Kram på er
Det hjälper inte hur snygg eller på annat sätt bra man är, man är ändå samma gamla man/fru som inte känns spännande längre. Det är ju därför de flesta är otrogna, de vill ha något nytt och spännande samtidigt som de vill ha kvar den trygge partnern.
Jag tycker inte det verkar som ni har något unikt då hon varit otrogen och inte bara en enda gång.
Det kan förstås finnas orsak att inte lämna om ni har barn ihop.
Ångrar hon sig? I så fall bara för att hon blivit påkommen. Det var ju inte hon själv som erkände. Hade du inte kommit på henne hade hon kunnat fortsätta hur länge som helst, kanske med flera män. Kan du lita på henne i framtiden?
Jag säger som de andra, du måste visa att du inte accepterar otrohet och inte så lätt förlåta henne. Det minsta hon borde ställa upp på är att gå på parterapi.