• Tomatmacka

Influencers har inte jobbat en dag i sitt liv

Lägga upp lite bilder och rekommendera ett sminkmärke? Hur fan kan man tjäna flera miljoner på det? Jag vet att jag inte är den enda som tycker såhär men jag är den enda verkar det som som vågar prata om det. Influencer är inget jobb och de tillför INGENTING i samhället! Och deras löner ska vi inte prata om. Låtsasjobb är vad det är *SPOTT*

• Svar på tråden Influencers har inte jobbat en dag i sitt liv
  • Anonym (F)
    Jemp skrev 2021-08-17 21:13:18 följande:

Min bild är snarare att de flesta framgångsrika är väldigt drivna personer som har många olika inkomstkällor, så det löser sig nog.

Precis.

Företag söker personer att anställa för Influence marketing redan idag. Framgångsrika influencers vet hur man gör.
  • Spucks
    Tobben skrev 2021-08-17 21:22:22 följande:
    Jag skulle inte generalisera så mycket att jag påstår att allt tv-tittande är tragiskt, men jag har själv inte haft någon tv i min ägo på över tio år.

Men jag tänkte faktiskt nämna det här med att många lägger ned väldigt mycket tid och pengar på att titta på sport, och möjliggör därmed de hysteriskt hög lönernat vissa idrottsutövare har.

Mycket av det som visas på tv håller faktiskt så låg standard att det är tragiskt att så många lägger så stor del av sina liv på det.
    Där kan jag håller med. Och du är konsekvent inom att du har samma syn på TVn, bra ;)
  • Anonym (Eller?)

Eller folk som tjänar miljoner på börsen?de jobbar ju inte heller. Eller män som tjänar massor på att leka med en boll hela dagarna. Eller såna som designar kläder och prylar. Eller? Tänker att livet hade varit skittråkigt om alla jobbade som tandläkare, industriarbetare och lärare och det inte fanns någon kultur, sport eller vackra saker att titta på. Sen är det såklart inte positivt med konsumtionshetsen, men den står ju egentligen de stora företagen bakom. Influencers är bara deras verktyg och ansikten utåt.

• Anonym (töntar allihop)

Alla värdelösa bollsparkare och puckmisshandlare är precis lika illa. Borde liksom vara förbjudet att bli rik på så töntiga saker.

Nä du TS, du får nog leva med att folk ger sina pengar till den som roar dem på något sätt även om det inte direkt gör världen bättre.

• Anonym (töntar allihop)
    Anonym (H) skrev 2021-08-17 18:59:07 följande:

Detta "yrke" kan säkert provocera majoriteten av människor som har ett 8-5 jobb.. Men någonstans gör ju influencers rätt då de kan tjäna stora pengar på de dom gör. Frågan är om dom håller så länge till och vad de ska göra sen om de inte har någon utbildning

Samma som alla avdankade sportstjärnor antar jag? Vissa blir fattiga suputer, andra använder pengarna till att skaffa en utbildning och ett vanligt jobb, några få blir så rika att de aldrig mer behölver jobba.
  • Anonym (M)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-08-17 20:36:08 följande:

Henrik Lundqvist är ju nhl-spelare så han är ju känd redan där. Vad har Bianca Ingrosso att komma med mer än att hon är från Wahlgren-klanen? Hennes bror är iallafall en artist, och en duktig sådan men vad tillför hon? Sen har vi ju såklart den där Margaux (brukar för övrigt uttala hennes namn som det stavas) vad var hon känd för före sina Instagraminlägg?

Poängen i mitt inlägg här är att det är inget fel att använda redan kända personer till sin marknadsföring men om vem som helst ska göra denna marknadsföring?då bör väl rimligtvis alla kunna bli miljonärer på nolltid, inte sant?

Jag förstår inte riktigt slutledningen här. Alla kan ju inte bli ?miljonärer på nolltid? och alltså är det inte vem som helst anlitas för denna marknadsföring. Uppenbarligen har de något/har uppnått något som inte månad klarar.
  • kulturenskaleva

Jag är inget fan av influencers. Men allt styrs av tillgång och efterfrågan. I och med att de kan tjäna pengar på det så betyder det att det finns en efterfrågan.

• Anonym (Ja men)

De är nutida reklampelare, ett sätt för företagen att nå ut till kunder. Absolut märkligt att endast livnära sig på detta. Men kan de så kan de. Företagen betalar ju. Det är väl alla patetiska följare man borde kritisera i stället som stöttar dem och låter dem hållas.

Men finns väl värre yrken som tjänar sjuka pengar t ex porrskådis, spelbolag. Totalt omoraliskt och gör sån skada.

• Anonym (en slgas influenceer.)

Jag jobbar faktiskt rätt hårt varje dag, men folk har ingen insyn bakom kulisserna så det har ingen aning om hur det faktiskt är.

• mari123

FAST att vara influencer är ju ett arbete! Om man med ett arbete menar ngt som gör att man får ont i ryggen och svettas ymnigt så kanske det inte är det, MEN att göra videor hemma är väl lika "jobbigt" som att göra reklamfilm eller vara med i arbetet kring en långfilm etc etc!

• Anonym (Alice)

Jag tror att det mest provocerande för mig när det kommer till influencers är alla som har en plattform och KAN starta ett riktigt företag och hitta kanaler att försörja sig på även efter deras instagram inte drar in lika mycket längre, men väljer att inte göra det. Att inte åka snålskjuts på vad de redan skapat och göra nåt bättre av det. Kasta bort en sån möjlighet liksom. Eller ens bara läsa på om marknadsföring eller sociala media för att försöka utveckla sig själva.

Jag blir nästan irriterad varje gång jag ser en story eller vad som där personen inte ens vet vilka marginaler som behövs för att deras text/poll etc inte täcks av kommentarsrutan. Folk som inte ens anstränger sig utan bara vill kränga grejer oavsett vad det är. 

Men det finns ju faktiskt influencers som HAR gjort nåt mer av sig själva och det är ju superbra. Ett exempel är ju RealTechniques sminkborstar som står som sitt eget märke och inte säljs enbart för att för att folk tycker om personerna som startade det.

• Tomatmacka
    Anonym (töntar allihop) skrev 2021-08-18 06:58:55 följande:

Alla värdelösa bollsparkare och puckmisshandlare är precis lika illa. Borde liksom vara förbjudet att bli rik på så töntiga saker.

Nä du TS, du får nog leva med att folk ger sina pengar till den som roar dem på något sätt även om det inte direkt gör världen bättre.

Ja de har också sinnessjuka löner, det är sanningen. Men skillnaden mellan exempelvis Zlatan och Bianca Ingrosso är att Zlatan har talang
  • Tomatmacka

Ska även tilläggas hur extremt hårt och hur ofta professionella idrottare tränar på det dem gör. Och ändå är det bara en handfull som når toppen.

Svar på tråden Influencers har inte jobbat en dag i sitt liv