Är det missfall?
Hej gänget!
Efter oändligt med googlande och därtill spaltmil av läsande söker jag nu istället er hjälp direkt.
Jag är gravid, enligt alla appar är jag i vecka 7 (6+4) men enligt BM är jag i vecka 6 (5+6). Sista mensens första dag var 7/7-21 men då jag dels har en kortare cykel, generellt 24 dagar, samt då den sista mensen för ovanlighetens skull var sen är jag inte helt hundra på cykeln eller ÄL.
Med två missfall i bagaget har jag egentligen bara gått och väntat på att något ska gå fel denna gången också. Varje gång jag varit på toaletten har jag ställt in mig på att se blod. Oron från tidigare erfarenheter har gjort att jag dumt nog löpande testat mig med CB digital enligt följande:
31/7 - gravid 1-2 veckor (första plusset)
7/8 - gravid 2-3 veckor
I lördags, den 14/8, testade jag mig igen och förväntade mig då (om allt nu skulle vara ok) att få ett +3 men då det inte kom började givetvis tankarna snurra. Jag har fortsatt testa mig efter i lördags men testet har ännu inte slagit om.
I måndags (16/8) blödde jag pyttelite till och från under dagen, det såg ut som en aprikosfärgad flytning. Ca en droppe blod kom på pappret när jag "tryckte upp" det. Hade det inte varit för att jag haft vita trosor hade jag förmodligen aldrig märkt det. Ingen smärta alls.
Igår, tisdag (17/8), kom litelite mer blod. Fortfarande inga mängder, bara någon droppe och fortfarande ingen smärta. Jag tog upp min oro för BM i samband med gårdagens inskrivningssamtal. BM sa att vi skulle betrakta mig som gravid tills motsatsen är bevisad. Jag frågade om de inte skulle kunna kolla HCG i samband med blodprovet de skulle göra (precis som de gjort vid mina missfall) men BM tyckte inte det var nödvändigt utan sa att det var normalt. Om jag skulle börja blöda mycket samt känna mycket smärta skulle jag dock höra av mig.
Imorse när jag vaknade var det lite mer blod, mörkt med någon knappt synlig klump. Efter det har det bara varit ytterst lite blod. Återigen ingen smärta.
Detta känns inte alls som mina tidigare missfall och jag är givetvis fundersam på om det är missfall, MA eller bara en normal graviditet. Om det nu inte går vägen denna gång vill jag helst bara få veta det och få det överstökat, hellre än att behöva gå runt i veckor och oroa mig. Allt detta äter upp mig och jag fungerar inte alls.
Om ni varit i liknande sits, eller om ni sitter på några kloka ord och tankar, får ni jättegärna dela med er.