• zezzan79

    Försummad

    Hej jag bor med min kille och våran lilla hund, nu till problemet jag känner mig försummad av min kille han ger hunden mer uppmärksamhet än vad han ger mig. När han kommer hem från jobbet så hälsar han först på hunden och gosar med henne pussar å myser och om jag försöker pussa han så vänder han bort huvudet så jag bara får pussa han på kinden. Hon sover i vår säng och brukar gå upp med mig,  men på morgonen så är det bara henne han myser och pussas med jag känner mig helt osynlig  Jag har pratat med han om det här flera gånger och han har sagt att han ska tänka på det men det blir ingen ändring. Nu när jag tog upp det sa han bara att jag får sluta och att jag ger han ångest och att det börjar bli sjukligt att jag skulle googla om det är ett normalt beteende, jag sa att jag måste ju säga hur jag känner, eller tycker du jag ska gå runt och känna mig försummad och ledsen, han menade på att han hinner inte prata nu för han ska i väg och orkar inte bli på dåligt humör och få ångest. Sen till saken är att han nästan aldrig vill pussas annars med mig bara när vi har sex men med hunden går det att pussas och mysa det hade varit helt annorlunda om han pussade på mig dagligen men det kan gå flera dagar ibland innan jag kan få en puss en liten puss kan jag väl få. Känner snart att jag inte orkar ha det så här det tar ner mitt självförtroende något enormt. Jag orkar inte känna så här längre vad ska jag göra? är det här sjukligt av mig som han säger, är det någon annan som känner samma sak... Ledsen

  • Svar på tråden Försummad
  • Mortiscia80

    Sluta jaga honom. Om han inte vill ha pussar är det hans problem. Backa och fortsätt med ditt eget liv istället. Endera dagen upptäcker han att han saknar dig eller så upptäcker du att ni egentligen inte har någon relation. Om du mår riktigt dåligt redan nu så är det lika bra du börjar se dig om efter en egen lägenhet och lämna det där paret åt sitt.

    Sedan ska du vara tacksam att han inte vill pussa dig efter hunden för det sprids väldigt mycket bakterier från djurs munnar.

  • zezzan79

    Jo det är ju en idé och bara låta han vara men då känns det inte som att vi har någon relation alls vill ju bara att det ska vara bra mellan oss, och det ska inte vara bara på hans villkor.

  • ttrotare

    Jag tycker inte det låter schysst tyvärr. Så skulle jag aldrig behandla en kvinna. Du är värd mer. Jag förstår din frustration, jag kan känna samma sak och har känt liknande i tidigare relationer.

    Det är inte kul att leka katt&råtta, långt ifrån optimalt för en sund relation.

  • Mortiscia80
    zezzan79 skrev 2021-08-18 08:39:58 följande:

    Jo det är ju en idé och bara låta han vara men då känns det inte som att vi har någon relation alls vill ju bara att det ska vara bra mellan oss, och det ska inte vara bara på hans villkor.


    I en relation måste man också ge lite utrymme. Självklart ska det inte bara vara på hans villkor men alternativet är väl att du isf gör slut på en gång om du inte kan backa lite.
  • Dexter dot com

    Ni har uppenbarligen olika behov av närhet,pussar,kramar i vardagen så ta dig en funderare på om du kan leva utan det eller inte. Du kan ju inte tvinga fram något hos honom för då kommer han ge dig nån puss då och då av plikt i stället för av lust vilket naturligtvis blir jättekonstigt. Är relationen bra för övrigt förstår jag inte att uteblivna pussar kan få dig att må så dåligt. Har du sökt hjälp för att höja din självkänsla? 

  • zezzan79

    Jo vi har ett bra förhållande annars men detta är en sån sak som gör att det inte blir bra, det handlar inte om att jag måste ha pussar hela tiden...men det som gör mig ledsen är att han prioriterar hunden över mig. För jag tycker att när man kommer hem ger man varandra en kram eller puss sen kan man gosa och pussa sin hund inget fel med det. Nä vill inte få några pussar om det inte kommer från hjärtat.

  • Dexter dot com
    zezzan79 skrev 2021-08-18 09:48:40 följande:

    Jo vi har ett bra förhållande annars men detta är en sån sak som gör att det inte blir bra, det handlar inte om att jag måste ha pussar hela tiden...men det som gör mig ledsen är att han prioriterar hunden över mig. För jag tycker att när man kommer hem ger man varandra en kram eller puss sen kan man gosa och pussa sin hund inget fel med det. Nä vill inte få några pussar om det inte kommer från hjärtat.


    Jag tror inte dom uteblivna pussarna alls har med att han prioriterar hunden utan att han helt enkelt inte har samma behov av närhet till en människa som du har eller var han annorlunda innan hunden kom?
  • zezzan79

    Det enda är väl att försöka prata med honom igen och lösa problemet annars får vi gå till någon familjeterapi. Tack för all feedback

  • Gunpower

    Jag har erfarenhet både och, och kan bara säga, erat förhållande fungerar inte, lämna honom och ta hunden med dig

Svar på tråden Försummad