• Anonymttack

    VART KÖPER NI ERA AIRPODS?

    Hej alla!

    Jag vill köpa Airpods Pro men undrar om airpods som säljs i hemsidor som ?cdon? , ?mediamarkt? osv säljer riktiga originella airpods? För när jag tittade på Apple?s egna hemsida så står det att airpods pro kostar 3000+ kronor, men på t.ex. Cdon kostar det 1990 kr.

    Varför är det dyrare att köpa från apple?s egna hemsida men billigare på andra hemsidor? Är det samma vara?

    Tacksam för all svar ????

  • Svar på tråden VART KÖPER NI ERA AIRPODS?
  • Anonym (A)

    Märkligt. Jag föreslår att du ställer frågan till Apple. De har väl nåt chat eller kundsupport antar jag.

  • flemens

    Sent svar, men jag har köpt Apple-prylar på många olika ställen. Senast köpte jag Airpods Pro 2 på Kjell&Co. Den första generationen Airpods Pro köpte jag hos Webhallen. Airpods Max köpte jag på Proshop. iPhone köpte jag från Apple direkt. Och ja, det är originalgrejer. I alla fall vid nysläpp så är det inte så stor skillnad på priset hos Apple än hos andra.  Senaste Airpods Pro 2 t.ex. skilde bara fem eller tio kronor hos de billigaste. Sen kan de ju ha extrapriser senare. Fördelen är ofta att Apple är snabba på att leverera.


    Och om du ännu inte köpt Airpods Pro och tänker göra det så rekommenderas Airpods Pro 2. Våldsamt mycket bättre bas än första generationen och bättre ANC. Klart värt priset anser jag.

  • Elis73

    Undvik Cdon i alla fall.... Jättebra när det fungerar, men vid reklamationer och problem så måste du kommunicera med det företag som Cdon förmedlade affären med just denna gång. Har en son som just nu försöker hantera en reklamation av Airpods med någon okänt bolag (där han köpt genom Cdon). Lättare att sätta press på ett företag i Sverige som man känner till. 

    Själv ägnade jag halva våren med att försöka få en leverans från ett bolag i Nederländerna, där jag trodde jag ingått avtal med Cdon. Men läser man det finstilta så tar Cdon inte ansvar för själva produkten och leveransen. Men fakturan klarade Cdon dock av att skicka....Drömmer Så från och med nu köper jag bara dyra produkter av företag som jag vet har en bra kundsupport. 

Svar på tråden VART KÖPER NI ERA AIRPODS?