Hur räknar jag ägglossning?
Hej kanKe dum fråga, men om jag har ägglossning idag, o kommer ha samlag imorgon ..... hur räknar jag ÄL då? Är imorgon ÄL+1 då, eller räknas dagen efter befruktningsögonblicket som +1 ? Om nån förstår hur ja menar,,
Hej kanKe dum fråga, men om jag har ägglossning idag, o kommer ha samlag imorgon ..... hur räknar jag ÄL då? Är imorgon ÄL+1 då, eller räknas dagen efter befruktningsögonblicket som +1 ? Om nån förstår hur ja menar,,
Jag har liknande frågor, det är inte lätt att hålla koll på :/
Ja, men har du äl idag bör ni ha sex idag och inte vänta tills imorron. Såvida ni inte hade sex i förrgår el. igår.
Ägget lever ju bara ett dygn efter att det släppt, så ägglossningen är den dagen som det släpper. Väntar du till imorgon så finns det stor risk att det redan är för sent.
Bästa sättet för oss att få våra 3 barn är att ha sex varannan dag från mensens slut tills efter ägglossning.
Har gått på försök 1, 2, 1
Ja men min sambo kommer inte förrän imorgon, bortrest, o sett att många skriver att man kan bli gravid dagen efter ÄL. Men då till min fråga, om ja skulle bli gravid imorgon , är lördag ÄL+1 eller ÄL+2 ,
* eller ÄL +3 ,(menar ja) alltså räknar man ifrån IDAG torsdag då. Om nån förstår hur ja menar
Ja men min sambo kommer inte förrän imorgon, bortrest, o sett att många skriver att man kan bli gravid dagen efter ÄL. Men då till min fråga, om ja skulle bli gravid imorgon , är lördag ÄL+1 eller ÄL+2 ,
Ägget är befruktningsbart max ett dygn efter äl. Om du har äl idag är fredag äl+1 och lördag äl+2. Är du säker på att du har äl idag? För om det är ett positivt äl-test du utgår från har du troligen äl imorron.