• Anonym (?)

Kan man göra privat ultraljud?

Har precis plussat och vet inte riktigt hur långt gången jag är då jag har haft ?mens?. Gissar dock på att det borde vara mellan 7-10 veckor iaf. Kan jag boka ett privat ultraljud hos ex barnmorskegruppen för att kolla upp exakt vilken graviditetsvecka jag är i?

• Svar på tråden Kan man göra privat ultraljud?
  • Anonym (D)

Det kan du absolut.

Men om du inte vet när du blev gravid så bör du kunna få göra ultraljud genom vanliga sjukvården och slippa betala för detta själv

• Anonym (Vikt)

Instämmer med ovan. Det är jätteviktigt att du får veta mer exakt vilken vecka du är i för 3 veckors skillnad är mycket och ställer till med b.f, RUL och annat.

• Anonym (jag)
    Anonym (?) skrev 2021-08-19 20:13:26 följande:

Har precis plussat och vet inte riktigt hur långt gången jag är då jag har haft ?mens?. Gissar dock på att det borde vara mellan 7-10 veckor iaf. Kan jag boka ett privat ultraljud hos ex barnmorskegruppen för att kolla upp exakt vilken graviditetsvecka jag är i?

Jag gjorde sånt tidigt ultraljud med båda barnen, trots att jag visste rätt bra när jag blev gravid. Jag gjorde inte det privat utan det bokades in när jag bokade tid till mödravården. 
Svar på tråden Kan man göra privat ultraljud?