• Kalles92

Skillnad mellan kvinnor & Män

Ja, ok jag har varit otrogen och som alla vet är jag inte stolt över de. Folk här har hoppat på mig och kallat mig en massa elaka saker som tex svin, äckel, feg mm. Jag är också en människa och tar illa upp.

De finns kvinnor här som har skapat trådar om att de är otrogna men varför är de ingen som hoppar på de kvinnor? Har varit i tvåbtrådar och ser ingen som har kallat de kvinnorna för svin, äckel eller fegis.

Nu undrar jag vad fanken de är för skillnad om en kille/tjej som är otrogen?

Som sagt jag vet att jag har gjort fel men har bara blivit påhoppad här. Medans tjejer får mer ödmjuka tips.

• Svar på tråden Skillnad mellan kvinnor & Män
  • Anonym (Svea)
    Kalles92 skrev 2021-08-22 01:10:17 följande:
    Blir man kallad för äckel/ svin så får jag ju bete mig som ett
    I FL:s trådar om trolöshet skönjer jag på intet sätt de gender skillnader i "fördömelsen" av själva otrohetshandlingen som du önskar påskina!!! Domen blir densamma oavsett kön. Däri ligger oxå min åsikt att "brottet" (gränsöverskridande beteendet, inte alltför sällan utlöst av en hypersexualitet hos den otrogne) mot äktenskapet/förhållandet är av samma skrot och korn - oavsett om mannen eller kvinnan är den som hoppar över skaklarna. Det tycks däremot som om just du har svårt att ta in alltifrån mild kritik till alltför ovärdigt (människofientlig) hård kritik. Gagnar vare sig älskaren eller älskarinnan. Trådar i ämnet öppnas därför oavbrutet som bearbetning av "förseelsen" samt att en förståelse söks kontinuerligt av främmande anonyma människor (lika opersonliga för dig som "sexleksaken" till kvinna)... Agerandet drivs nog av ett enormt bekräftelsebehov och av en inre osäkerhet. Vilken generation tillhör du? En äkta dialog och därmed bearbetning är möjlig att få till med stöd av en terapeut eller en nära vän IRL om det är en genuin ökad förståelse som sökes. I en nära och förtroendeingivande kontakt går även att utröna och komma vidare med människosynen du förmedlar i dina inlägg (ex vis benämningen av älskarinnan som sexleksak). Den tyder nämligen på en krass och avpersonifierad syn på kvinnan (sexleksaken) som drar åt det känslokalla narcissistiska hållet... men att komma vidare i en djupare bearbetning av anknytningsmodell avfärdas eller fnyses åt gissar jag. Gud nåde den som testar med vänlig handledning. Jag väntar mig därför både svordomar och hårda ord i retur... 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Svea) skrev 2021-08-23 01:53:45 följande:
    I FL:s trådar om trolöshet skönjer jag på intet sätt de gender skillnader i "fördömelsen" av själva otrohetshandlingen som du önskar påskina!!! Domen blir densamma oavsett kön. Däri ligger oxå min åsikt att "brottet" (gränsöverskridande beteendet, inte alltför sällan utlöst av en hypersexualitet hos den otrogne) mot äktenskapet/förhållandet är av samma skrot och korn - oavsett om mannen eller kvinnan är den som hoppar över skaklarna. Det tycks däremot som om just du har svårt att ta in alltifrån mild kritik till alltför ovärdigt (människofientlig) hård kritik. Gagnar vare sig älskaren eller älskarinnan. Trådar i ämnet öppnas därför oavbrutet som bearbetning av "förseelsen" samt att en förståelse söks kontinuerligt av främmande anonyma människor (lika opersonliga för dig som "sexleksaken" till kvinna)... Agerandet drivs nog av ett enormt bekräftelsebehov och av en inre osäkerhet. Vilken generation tillhör du? En äkta dialog och därmed bearbetning är möjlig att få till med stöd av en terapeut eller en nära vän IRL om det är en genuin ökad förståelse som sökes. I en nära och förtroendeingivande kontakt går även att utröna och komma vidare med människosynen du förmedlar i dina inlägg (ex vis benämningen av älskarinnan som sexleksak). Den tyder nämligen på en krass och avpersonifierad syn på kvinnan (sexleksaken) som drar åt det känslokalla narcissistiska hållet... men att komma vidare i en djupare bearbetning av anknytningsmodell avfärdas eller fnyses åt gissar jag. Gud nåde den som testar med vänlig handledning. Jag väntar mig därför både svordomar och hårda ord i retur... 
    Bra skrivert. men Kalle är tyvärr inte intresserad av att bli en bättre människa då han sitter i trådar och försöker få sig ett nytt knull. Dvs Kalle är ett troll som gillar att provocera och lyckas ganska bra med det.
  • Anonym (Otrogen kvinna)

Jag har både själv blivit påhoppad och läst om flera andra kvinnor som blivit det av kvinnor så jag håller inte med dig på den punkten. Tvärt om tycker jag att kvinnor gör på FL attackerar andra så snabbt det går. Här döms man och sågas vid fotknölarna hela tiden vad ämnet än gäller. Att leva sig in i någon annans situation, se saker ur flera synvinklar och kunna tänka bortom ord är inget som är utbrett här bland FL anhängarna överlag.

• Anonym (Alice)

Nja. Skriver man - som kvinna - att man blivit kär i en gift man, eller kär i en annan när man själv är gift, så får man rätt mycket skit också. Folk blir plötsligt oerhört moraliska, även dom som i andra trådar skrutit om hur mycket de kn*ullat runt (utan kärlek). Som om detta med att den ena eller båda har ring på fingret, är den ENDA faktorn som betyder något. 

• Anonym (Fia)
    Kalles92 skrev 2021-08-21 09:14:51 följande:

Stämmer att jag var otrogen men inte med kollegan. Min sambo är gravid och är inte sugen på något intimt alls så jag fick ett ragg kändes som tillfällig leksak och hon fick känslor för mig.

Genom att uttrycka att grunden till din otrohet - din sambo är gravid med ert gemensamma barn och inte sugen på något intimt, skulle ge dig rätten att vara otrogen provocerar du nog många. Trohet borde räcka längre än bara några månaders sextorka. Idealt så klart så länge förhållandet varar, men definitivt under tiden en graviditet varar, för den genomgår sin sambo för er gemensamma skull.

Att du sedan uttrycker dig så fruktansvärt nedlåtande om din älskarinna, som att du fick ett ragg du benämner som en tillfällig leksak, provocerar det också. Att leka med människors känslor är även det ett brott mot någon form av det samhälleliga kontraktet - så gör man bara inte. Det är enormt respektlöst.

De som möjligtvis får lite mer förståelse för otroheten är de som kämpat i sina förhållanden under flera år, som har testat olika sorters sätt att nå fram till sina respektive, som mötts av ovilja att ta till sig hur illa förhållandet är, osv. Då talar vi inte längden av en graviditet utan år av både sextorka och ensamhet i en tvåsamhet. Folk som stannar för att inte rycka upp barnen ur deras kända miljö, som kanske omöjligt nästan vet vad de ska ta sig till i sina relationer. Dessa personer upplever inte heller jag att de uttrycker att den de är otrogen med är en tillfällig person som de leker med, utan som mycket väl känns som deras själsfrände. Det är inte ett tillfälligt ragg de är redo att riskera sin relation med, utan någon som betyder oerhört mycket för dem.

För mig när jag läser trådar om otrohet är det gemensamma fördömandet av HANDLINGEN det samma. Det vill säga otrohet är lika illa hur den än begås. Men sedan - bakgrunden, bevekelsegrunderna är väldigt olika i ditt beskrivna fall och det hypotetiska (men välförankrade) jag målar upp. Frågeställningarna i TS skiljer sig oftast åt i dessa båda fall också, vilket öppnar upp för olika karaktär på svaren.

För mig personligen dömer jag otroheten lika, men min empati väcks i det senare fallet för det är oftast en människa i stor vånda, sorg och själslig desperation - inte för sig själv nödvändigtvis, för att städa upp efter sitt snedsteg, utan för om livet ens alls är värt att leva. Dessa trådstartare uttrycker stor sorg över att det blivit som det blivit, de rannsakar sig själva och är väldigt självkritiska. Jag som läsare av dessa trådar behöver inte nämna hur illa jag tycker det är med otrohet för de gisslar redan sig själva för den mer effektivt än vad jag skulle kunna göra ens med min hårdaste ton. Det går ofta att höra deras vånda över att det gått så här långt.

I de fall där TS uttrycker sig som dig, där det låter som att du ger dig rätten att leka med människors känslor för att du inte får sex hemma under en begränsad tid - det väcker ingenting annat än avsky hos mig. I det korta du uttrycker ovan låter det som att du bara vill rädda ditt eget skinn. Du har inga barn eller så som du har offrat dig för under år av slentrian i ett dött förhållande. Inte försökt med familjerådgivning, samtal, egen terapi i hopp om att hitta sätt att hantera din situation. Ditt handlande framstår som extremt förhastat och impulsivt. Din syn på människor känns också unken utifrån hur du uttrycker dig om din älskarinna. Kanske har du en helt annan människosyn, en varm och empatisk där du förstår att älskarinnan är en människa som också har rätt till sina känslor, som kan bli extremt sårad av hur allt mellan er har gått till. Är det så så framgår det inte av din text, inte så tydligt, i alla fall.
  • molly50
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-23 02:32:14 följande:
    Bra skrivert. men Kalle är tyvärr inte intresserad av att bli en bättre människa då han sitter i trådar och försöker få sig ett nytt knull. Dvs Kalle är ett troll som gillar att provocera och lyckas ganska bra med det.
    Inte bara i trådar. Han försökte med mig i pm också.
    Men har inte ens orkat bemöda mig med att svara.
    Men jag tror också att det är ett troll.
    Hans användare verkar dessutom inte finnas kvar.
  • Anonym (sådär)
    molly50 skrev 2021-08-23 09:15:09 följande:
    Vilken jäkla tomteTomte
  • molly50
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-23 09:49:56 följande:
    Vilken jäkla tomteTomte
    Lindrigt sagt. Men jag tror,som sagt,att det är ett troll.
  • Anonym (sådär)
    molly50 skrev 2021-08-23 10:05:46 följande:
    Lindrigt sagt. Men jag tror,som sagt,att det är ett troll.
    Jo, håller med, ingen är sådär pantad
  • molly50
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-23 10:15:20 följande:
    Jo, håller med, ingen är sådär pantad
    Nej,det har jag svårt att tro.
  • Anonym (Svea)
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-23 02:32:14 följande:
    Okej, är rätt så oerfaren på FL... Emellertid ett tappert försök av mig att nå fram till "Kalle" i psykologin och i de dilemman som hans story blottlägger...men ja,  efter att läst alla skribenter uppfattar jag TS sannolikt ett "äkta nättroll" som ni korrekt påstår. Samt att historien förmodligen "uppdiktad"... i syfte att provocera FL:s läsare. Antar dock TS själv äger stor erfarenhet av upprepad otrohet i sin förmodade hypersexualitet. Den manifesterar sig genom den ständiga jakten på knull, (uppenbarligen till och med på Familjelivs forum :(... ) och av hans ständiga tankar på sex och behovet av rätt så vulgär avstämning i all anonymitet utan hänsyn och känsla; killen ändrar detaljer och likaledes sin signatur för att ges chans att diskutera ämnet i nyöppnade trådar. Människosynen - riktad mot älskarinnan och partnern lyckligt ovetandes - känns ändå äkta i det hela. Så trist när engagemang stjäls ifrån dem med genuin vånda (eller så har han den oxå innerst inne...) och med riktiga frågeställningar!

• Anonym (Svea)
    molly50 skrev 2021-08-23 09:15:09 följande:
    Det ante mig..... TS jakt på kvinnor har utökats från att "stöta på" i olika trådar till oxå "försök" i pm. Om man tar del av trådar som handlar om sex & samlevnad och när något oskyldigt intimt beskrivs av kvinnlig TS hakar en man/kille/gubbe relativt ofta på, och insinuerar intimitet mellan sig själv och kvinnan. Flirtar, ofta vulgärt. Hur skumt som helst... Tror han tänder på och blir kåt av det han läser och/eller skriver själv när han försöker öka intensiteten/höja temperaturen i samtalen. Ingen annan gör så som han, ofta med samma formuleringar.

Misstänker ett nättroll (eventuellt sexberoende) som sitter med flera konton och ständigt byter signatur för att förvilla sina läsare.

Ingen förvånansvärt om mannen/killen/gubben zoomat ut eller stängt sitt konto när han stött på patrull.
  • molly50
    Anonym (Svea) skrev 2021-08-23 15:12:40 följande:
    Det ante mig..... TS jakt på kvinnor har utökats från att "stöta på" i olika trådar till oxå "försök" i pm. Om man tar del av trådar som handlar om sex & samlevnad och när något oskyldigt intimt beskrivs av kvinnlig TS hakar en man/kille/gubbe relativt ofta på, och insinuerar intimitet mellan sig själv och kvinnan. Flirtar, ofta vulgärt. Hur skumt som helst... Tror han tänder på och blir kåt av det han läser och/eller skriver själv när han försöker öka intensiteten/höja temperaturen i samtalen. Ingen annan gör så som han, ofta med samma formuleringar.

Misstänker ett nättroll (eventuellt sexberoende) som sitter med flera konton och ständigt byter signatur för att förvilla sina läsare.

Ingen förvånansvärt om mannen/killen/gubben zoomat ut eller stängt sitt konto när han stött på patrull.
    Ja,men jag tar det inte på så stort allvar då jag mest tror att det kan vara ett försök att provocera.
    Som så många andra troll.

Ja,det håller jag med om.

Eller så har han fått kontot nedstängt.
    Någon kan ju ha anmält honom.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Svea) skrev 2021-08-23 14:55:42 följande:
    Okej, är rätt så oerfaren på FL... Emellertid ett tappert försök av mig att nå fram till "Kalle" i psykologin och i de dilemman som hans story blottlägger...men ja,  efter att läst alla skribenter uppfattar jag TS sannolikt ett "äkta nättroll" som ni korrekt påstår. Samt att historien förmodligen "uppdiktad"... i syfte att provocera FL:s läsare. Antar dock TS själv äger stor erfarenhet av upprepad otrohet i sin förmodade hypersexualitet. Den manifesterar sig genom den ständiga jakten på knull, (uppenbarligen till och med på Familjelivs forum :(... ) och av hans ständiga tankar på sex och behovet av rätt så vulgär avstämning i all anonymitet utan hänsyn och känsla; killen ändrar detaljer och likaledes sin signatur för att ges chans att diskutera ämnet i nyöppnade trådar. Människosynen - riktad mot älskarinnan och partnern lyckligt ovetandes - känns ändå äkta i det hela. Så trist när engagemang stjäls ifrån dem med genuin vånda (eller så har han den oxå innerst inne...) och med riktiga frågeställningar!

Med det var ett bra försök och det du skrev var väldigt bra. Dock (om du är ny här på FL) så kommer du nog snart lägga märke till att det finns en hel del väldigt störda individer som ingen psykologi eller folkvett biter på.

Och FL är tyvärr ett väldigt poppis ställe att ragga på. Kryllar av desperata snubbar som söker knull i alla trådar även där det är minst sagt olämpligt. Det kan sitta en kvinna och beklaga sig över den sorg hon känner över att ha brutit upp från sitt förhållande... in kliver någon kåtbock med kuken i högsta hugg och erbjuder sina tjänster...Drömmer
  • Anonym (sådär)
    molly50 skrev 2021-08-23 17:34:19 följande:
    Ja,men jag tar det inte på så stort allvar då jag mest tror att det kan vara ett försök att provocera.

Bara av ren nyfikenhet Molly, hur ofta får kvinnor på FL inviter ?
    Är själv man så jag har ingen koll, men jag misstänker att det raggas en hel del här?
  • molly50
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-23 17:43:05 följande:
    Bara av ren nyfikenhet Molly, hur ofta får kvinnor på FL inviter ?
    Är själv man så jag har ingen koll, men jag misstänker att det raggas en hel del här?
    Nu kan ju inte jag svara för andra.
    Men för egen del så har jag väl fått en och annan invit här.
    T om länkar till dickpics.
  • Anonym (Svea)
    molly50 skrev 2021-08-23 17:34:19 följande:

Ja, jag förstår! Lever och lär! Inläggen i FL:s sex & samlevnadsforum blir även till en erfarenhet av hur nättroll tänker och fungerar i praktiken... Men säger mig främst något om nättrollens (läs människans) innersta natur (i varje fall i den här tråden som präglas av TS:s taskiga människosyn och cynism) och som maskeras genom en anonym signatur.
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-23 17:41:45 följande:
    Med det var ett bra försök och det du skrev var väldigt bra. Dock (om du är ny här på FL) så kommer du nog snart lägga märke till att det finns en hel del väldigt störda individer som ingen psykologi eller folkvett biter på.

Och FL är tyvärr ett väldigt poppis ställe att ragga på. Kryllar av desperata snubbar som söker knull i alla trådar även där det är minst sagt olämpligt. Det kan sitta en kvinna och beklaga sig över den sorg hon känner över att ha brutit upp från sitt förhållande... in kliver någon kåtbock med kuken i högsta hugg och erbjuder sina tjänster...Drömmer
    Hm... ja, börjar notera och märka av detta... uppfattade mest agerandet förekom på Flashback och mindre "av varan" på FL... fast tycker mig ändå se att det handlar om mest en klar minoritet av snubbar som gör precis som du säger... och där utmärker sig speciellt en av dem... Solig   

• molly50
    Anonym (Svea) skrev 2021-08-23 22:07:35 följande:
    Ja, jag förstår! Lever och lär! Inläggen i FL:s sex & samlevnadsforum blir även till en erfarenhet av hur nättroll tänker och fungerar i praktiken... Men säger mig främst något om nättrollens (läs människans) innersta natur (i varje fall i den här tråden som präglas av TS:s taskiga människosyn och cynism) och som maskeras genom en anonym signatur.
    Anonym (sådär) skrev 2021-08-23 17:41:45 följande:

Hm... ja, börjar notera och märka av detta... uppfattade mest agerandet förekom på Flashback och mindre "av varan" på FL... fast tycker mig ändå se att det handlar om mest en klar minoritet av snubbar som gör precis som du säger... och där utmärker sig speciellt en av dem... Solig   

Ja,man lär sig ju en del genom att läsa trådarna här.
    Men tyvärr så kan det ju också leda till att man misstror andra ts som kanske inte alls trollar.
    Pga dessa troll.
    Och det är lite synd.
  • Anonym (Svea)
    molly50 skrev 2021-08-24 08:49:27 följande:
    Ja,man lär sig ju en del genom att läsa trådarna här.
    Men tyvärr så kan det ju också leda till att man misstror andra ts som kanske inte alls trollar.
    Pga dessa troll.
    Och det är lite synd.
    Ja, jag håller verkligen med om att de äkta trollen skapar
    misstro vilket är trist. Idag tyckte jag mig uppfatta troll
    i ett annat ämne, där det kanske inte var ett sådant! Skäms  
Svar på tråden Skillnad mellan kvinnor & Män