• Maryjs

Är jag gravid? Svagt streck och bruna flytningar

Hej!

För 15 dagar sen prickade jag och min kille ÄL då vi vill få barn. Har sedan dess haft molvärk och kände vid ett tillfälle några dagar efter sista ligget att det pirrade till i ena äggstocken.

Jag har under några månader haft en kortare lutealfas (8-11 dagar) och trott att det beror på progresteronbrist vilket kan innebära att det är svårt att bli gravid. Brukar få spottings några dagar innan mens och i söndags fick jag menssmärtor och bruna flytningar som har hållit på sen dess. Dock har mensen inte dragit igång än och nu verkar spottingen även borta, vilket är märkligt. Har dessutom molvärk och brösten har kliat en del. Fick även huvudvärk en dag helt random vilket jag aldrig brukar. Har druckit alkohol men tyckt att det smakar konstigt. Imorse tog jag ett graviditetstest och efter en stund ser jag ett mycket svagt streck som blir lite starkare och starkare. Men är fortfarande mycket svagt. Detta känns helt otroligt men är rädd att ta ut lyckan i förskott. Senaste mensen var för exakt 4 veckor sen.

Har någon varit med om liknande och det visar sig att ni var gravida? När ska jag testa igen? Hade ni som mens blödningar då också? Har som sagt haft brunt som av och till varit lite klumpigt på tampongen, men inte rött blod liksom. Såg ut att vara lite blod en dag men kom aldrig igång mer.

Gravid?
  • Svar på tråden Är jag gravid? Svagt streck och bruna flytningar
  • Anonym (kanel)

kunde typ varit jag som skrev inlägget! så tyvärr inget svar på din fråga (än), annat än att jag råder dig att göra ett digitalt test så slipper du tolka! borde visa korrekt på ÄL+15

• Maryjs

Helt rätt! Gick och köpte ett digitalt test och skulle egentligen vänta till morgonurinen men kunde inte låta bli? visade gravid 1-2 veckor! Är jätteglad och jätterädd. de bruna och ibland lite slemmiga flytningarna är dock kvar, kommer bara i samband med att man går på toa och tar i.. har du samma?

Svar på tråden Är jag gravid? Svagt streck och bruna flytningar